Dopravca napriek finančným suchotám platí nonstop službu traťovákov, ktorí se celý deň kopú do riti od nudy, tak môžu čistiť výhybky.
Na pískanie okolesníkov v oblúkoch existuje mazanie okolesníkov a tento argument je okrem toho úplne odcestný v prípade manipulačnej otočky.
Platí jedno také železničiarske pravidlo: Potrebnosť koľajovej spojky sa ukáže okamžite po jej zrušení ? .
Poniektory ľudia sa tam prisťahovaly potom čo postavyly to bratisko a maloktory tam byvaju od zažiatku. A čo tak Kuzmanyho,Komenskeho,Južna trieda alebo Terasa tam ľuďom nevadí piskanie kolies? A ešte otaska prečo sa zrušilo obratisko pri VSS smer Barca? končila tam L1.
Prepac, ale zamotavas sa do uplne nelogickej argumentacie. Amfiteater, vyhybne na R-drahe, odbocenie na Moldavsku - pointa je, ze vsetky tieto veci sa pouzivaju parkrat do roka (Maraton je dokonca len raz rocne, vies?:)). A uplne rovnako by to bolo aj s obratiskom na Spisskom nam. Za posledny rok boli na Jazere minimalne 4 vyluky (planovane ci mimoriadne), vtedy by svoj ucel bolo naslo. A ano, napr. minule po nehode tam behali 2xB932 na L3. Co sa tyka L27 a L19, lepsie by bolo ukoncit ich uz niekde pri Branisku, nech ludia chodia dalej elektrickami (plus casom prestupna tarifa, of course). Inak DP nezriaduje e-linky na zaklade rovnomerneho vytazenia obratisk, ale trati. Je nezmysel (a to si neuvedomujes len ty, neboj sa) tahat linku len po zaciatok (stred) sidliska. Ad vyhybky - vyhybka (aj kolajove krizenie) je vec, ktora sa vymeni v priebehu jedneho dna. Len kvoli nej zrusit(nepostavit) strategicku manipulacnu trat je idiotina, ktorej nie su schopni ani v DPMK. Ako dlho sa jazdi(lo) pri Strojari 15 km/h? A nevytahuj ten jediny spoj LR5. Cez tieto prazdniny si mal moznost vidiet, ze obratisko zmysel ma, a velky. Ad piskanie: To budeme stavat slucky vzdy az za mestom??
Zial, ZST tam stala, az potom sa stavali bloky, pricom na jazere to bolo opacne. Najskor bloky, potom kolaje. Kym pri ZSt si boli vedomi, do coho idu, ake budu mat podmienky byvania, na jazere im nikto nepovedal, ze sa zrazu zmeni hygiena byvania.A v tom je zasadny rozdiel.
A v tom case, dokonca ani za skoro 20 rokov prevadzky elektriciek sa nenasli peniaze na protihlukovu stenu. Vravelo sa, ze trat sa ma potiahnut az do Krasnej, no to je nedohladne scifi.
Pišeš tu o piskani kolies a čo ľudia čo byvaju na Palackeho ul.-Jantarovej ul. ktory maju stanicu rovno bod nosom? Mysliš žeby sa tam sťahovaly?... musely stym počitať že im tam budu vlaky piskať a trubyť.Tak isto stym musely počitať aj ľudia byvajuci na Jazere.
Dobre vies, ze argumentujes niecim, co nie je pravda. Prekvapuje ma to, pretoze som ta povazoval za znalca kosickej dopravy. Dal si dokopy useky, odbocenia, kolajove spojky, pricom kazda mala (ma) svoj ucel. Amfik-volakedy konecna, kolaj. spojka na Rkach-dlhy usek,zriadene kvoli vylukam na trati, odbocenie Kuzmanka-Moldavska-pre maraton...
Dalsi paradox:Nevidis dovod, preco by mala na tom obratisku koncit nejaka linka. Dnesok ti jazne ukazuje, ze v polovici sidliska konci L27, v podstate aj L19 (Mlyn uz nepovazujem za obytnu cast). O ukonceni L27, blizko pri Sp. namesti si si dovod nasiel?Ani L27,L19 tam nema socialne vybavenie. Prepac, ale skutocnost dava jasne najavo, ze DP by tam URCITE zriadil konecnu elektrickovej linky. Pokial viem, kazda linka musi mat socialne zariadenie aspon na jednej konecnej. To znamena, ze druhu konecnu zriadis na St.Lokomotivy a mas socialne vybavenie pre vodicov na takejto linke.
Add. vyhybky. Obavam sa, ze v minulosti by urcite nemontovali specialne vymeny pre v=50km/h. Plus do toho pocitaj krizovanie kolaji.
Presne ako si napisal. Nic tomu nebrani, aby sa cistilo priebezne, ale jednoducho vychadzam z reality. Ak ma dopravca financne suchoty, nechci po nom, aby financoval aj to, co vyuzije len obcas v mimoriadnych pripadoch.
A zabudol som este dalsi negativny jav. Urobit slucku s malym polomerom medzi panelakmi, kde by sa piskanie kolies odrazalo jedna radost, tak sa jazero stane neobyvatelnou castou Kosic. Staci predsa slucka pri Vazci, z ktorej sa piskanie rozlieha dodaleka. Lutujem ludi, co byvaju par metrov od slucky.
Takéto nevýhody sú vhodné len v prípade, ak sa hľadajú výhovorky za každú cenu. Pri takom zmýšľaní by DPMK mohol už dávno zrušiť obratisko vrátane výhybiek na Amfiteátri v smere od Čs. armády, odbočenie z Kuzmányho k Zimnému štadiónu a späť, odbočenie z Moldavskej cesty na Alejovú a späť, zadný výjazd z vozovne do mesta, výhybne na rýchlodráhe, ba aj slepú koľaj v obratisku na B. Němcovej...
Uvedené úseky sa aj napriek tomu používajú len výnimočne a nepremáva po nich žiadna bežná linka. V iných mestách sú manipulačné obratiská s aspoň základnou údržbou úplnou bežnosťou. V prípade Jazera sa sídlisko rozprestiera rovnomerne pozdĺž celého úseku, preto neexistuje dôvod, prečo by mala niektorá linka končiť na Spišskom nám. Prípadné obmedzovanie by sa aj tak prejavilo inde, nakoľko na manipulačnom obratisku by pravdepodobne nebolo ani základné sociálne vybavenie. Čo sa týka obmedzenia rýchlosti, už dnes je v celom úseku dovolená len 40-ka, čo zdrží oveľa viac, ako jedna výhybka. Napokon, v súčasnosti už nie je problém osadiť výhybku s konštrukčnou (a samozrejme aj povolenou) rýchlosťou 50 km/h.
Hehe, sorry, ale to je FYZIKÁLNOU vlastnosťou manipulačného obratiska, že sa na ňom nedá vykonávať priebežná údržba? To je podľa mňa akurát tak fyzikálnou vlastnosťou DPMK, DPB a ŽSR. V Prahe je každé manipulačné obratisko po technickej stránke trvale funkčné.
Schuti si ma pobavil. Velmi dobre viem, preco som si dovolil polozit taku otazku a povedat, ze by to bol nezmysel. Tak ti to zhrniem:
Vyhody:
-v pripade mimoriadnej situacie by nemuseli jazdit busy az od VSS, ale len od Sp. namestia. Povedz mi, uprimne, kedy boli naposledy pri mimoriadnej situacii promtne nasadene busy? Buracky su hodinovymi zalezitostami, este sa mi nikdy nestalo, zeby DP stihol nasadit busy za elektricky. Takze po jazere sa ludia presuvali, ako sa dalo (L52-38, L28, L13)
Nevyhody:
-Obratisko by malo sluzit len ako manipulacne,t.j. nie pocas beznej prevadzky. Z toho vyplyva, ze casom by sa zanieslo spinou, vymeny by sli tazko. Pred kazdou mimoriadnostou by sa najskor muselo vycistit, premazat vymeny, co tiez trva urcity cas a castokrat by sa skor pustila prevadzka az ku OC Vazec, ako by si sprevadzkoval obratisko. Urcite by sa DP staral o vymeny tak, ako o odbocku Kuzmanka-Moldavska v beznej prevadzke.
-Ak by malo byt obratisko stale funkcne, DP by tam musel otacal beznu linku. DP by sa toho urcite chytil, mozno by ku Vazcu zachadzala len 1!linka (v ramci uspornych opatreni). Ukoncenie liniek pri Sp.namesti by neriesilo obsluhu 2/3 sidliska, kde mimochodm vystupuje najviac cestujucich. Museli by prestupovat, ako sa to deje z L19, L27.Boli by to otrasne podmienky cestovania.
-vyhybky na trati by obmedzovali rychlost na priamej trati ku Vazcu.
Tolko moje vysvetlenie, preco by bolo obratisko pri Sp.namesti nezmyselnou stavbou.
Tak ? asi ma chcete zničiť... obe fóra za dnešný deň po 5 podstránok... ? ?
Z dispečéra odkaz pre rl:
Re #2350 rl: súrne potrebujem 12 korunové lístky (samozrejme štiknuté)...
Re #2353 rl: to si píš...
? ?
Ináč, dnes na dispečérskom fóre posledná výprava trolejov...
Už od septembra TROLEJBUSY po NOVOM...
? Kĺbové L70!!!!!! ? Áno, vodiči L71tiek budú vykonávať prechod medzi linkou L71 na L70... ?
Neviem. V iných mestách je tiež zvykom vylepovať nové CP s predstihom.
Inak, dnes som sa na DPMK informoval ohľadne chaotického nasadenia NP bričiek. Bolo mi povedané, že ich to mrzí, ale vraj na to v zhone počas prípravy nových služobákov celkom zabudli, že zmena sa dotýka aj zastávkových CP. Ale teraz to už meniť nebudú, pretože od 1.9.2004 by mali garantované spoje opäť sedieť.
Inac k tym zmenam v doprave. Mal som telefonat, ze uz sa vyliepali nove CP zmenenych elektrickovych liniek, i ja som si vsimol podozrive pohyby pod mostom VSS, kde sa robilo nieco so zastavkou, kde stoji L3. Nieje to nejako skoro (logicky by to malo byt z noci 31. 8 na 1.9)? Naviac budi to dojem, ze uz sa obnovila prevadzka po starych trasach.
Prosím Ťa, ako môžeš položiť takúto otázku? Tebe nič nehovoria pojmy ako "manipulačné obratisko"? Ak by sa spomínané obratisko realizovalo, v prípade nehody na trati na Jazere alebo inej príčny sa mohli briky obracať na Spišskom nám. Teraz musia v Barci a NAD sa musí ťahať až pod most pri VSS. Takto je to lepšie?
Re #6185 Dispečer: Presne naopak. Linka č. 34 jazdila len po Ferrocentrum a linka č. 34A až na blšák.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023