Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #6202:
Presne ako si napisal. Nic tomu nebrani, aby sa cistilo priebezne, ale jednoducho vychadzam z reality. Ak ma dopravca financne suchoty, nechci po nom, aby financoval aj to, co vyuzije len obcas v mimoriadnych pripadoch.
A zabudol som este dalsi negativny jav. Urobit slucku s malym polomerom medzi panelakmi, kde by sa piskanie kolies odrazalo jedna radost, tak sa jazero stane neobyvatelnou castou Kosic. Staci predsa slucka pri Vazci, z ktorej sa piskanie rozlieha dodaleka. Lutujem ludi, co byvaju par metrov od slucky.
Reakcia na: balky #6201:
Takéto nevýhody sú vhodné len v prípade, ak sa hľadajú výhovorky za každú cenu. Pri takom zmýšľaní by DPMK mohol už dávno zrušiť obratisko vrátane výhybiek na Amfiteátri v smere od Čs. armády, odbočenie z Kuzmányho k Zimnému štadiónu a späť, odbočenie z Moldavskej cesty na Alejovú a späť, zadný výjazd z vozovne do mesta, výhybne na rýchlodráhe, ba aj slepú koľaj v obratisku na B. Němcovej...

Uvedené úseky sa aj napriek tomu používajú len výnimočne a nepremáva po nich žiadna bežná linka. V iných mestách sú manipulačné obratiská s aspoň základnou údržbou úplnou bežnosťou. V prípade Jazera sa sídlisko rozprestiera rovnomerne pozdĺž celého úseku, preto neexistuje dôvod, prečo by mala niektorá linka končiť na Spišskom nám. Prípadné obmedzovanie by sa aj tak prejavilo inde, nakoľko na manipulačnom obratisku by pravdepodobne nebolo ani základné sociálne vybavenie. Čo sa týka obmedzenia rýchlosti, už dnes je v celom úseku dovolená len 40-ka, čo zdrží oveľa viac, ako jedna výhybka. Napokon, v súčasnosti už nie je problém osadiť výhybku s konštrukčnou (a samozrejme aj povolenou) rýchlosťou 50 km/h.
Reakcia na: balky #6201:
Hehe, sorry, ale to je FYZIKÁLNOU vlastnosťou manipulačného obratiska, že sa na ňom nedá vykonávať priebežná údržba? To je podľa mňa akurát tak fyzikálnou vlastnosťou DPMK, DPB a ŽSR. V Prahe je každé manipulačné obratisko po technickej stránke trvale funkčné.
Reakcia na: Vladimír #6193:
Schuti si ma pobavil. Velmi dobre viem, preco som si dovolil polozit taku otazku a povedat, ze by to bol nezmysel. Tak ti to zhrniem:
Vyhody:
-v pripade mimoriadnej situacie by nemuseli jazdit busy az od VSS, ale len od Sp. namestia. Povedz mi, uprimne, kedy boli naposledy pri mimoriadnej situacii promtne nasadene busy? Buracky su hodinovymi zalezitostami, este sa mi nikdy nestalo, zeby DP stihol nasadit busy za elektricky. Takze po jazere sa ludia presuvali, ako sa dalo (L52-38, L28, L13)

Nevyhody:
-Obratisko by malo sluzit len ako manipulacne,t.j. nie pocas beznej prevadzky. Z toho vyplyva, ze casom by sa zanieslo spinou, vymeny by sli tazko. Pred kazdou mimoriadnostou by sa najskor muselo vycistit, premazat vymeny, co tiez trva urcity cas a castokrat by sa skor pustila prevadzka az ku OC Vazec, ako by si sprevadzkoval obratisko. Urcite by sa DP staral o vymeny tak, ako o odbocku Kuzmanka-Moldavska v beznej prevadzke.
-Ak by malo byt obratisko stale funkcne, DP by tam musel otacal beznu linku. DP by sa toho urcite chytil, mozno by ku Vazcu zachadzala len 1!linka (v ramci uspornych opatreni). Ukoncenie liniek pri Sp.namesti by neriesilo obsluhu 2/3 sidliska, kde mimochodm vystupuje najviac cestujucich. Museli by prestupovat, ako sa to deje z L19, L27.Boli by to otrasne podmienky cestovania.
-vyhybky na trati by obmedzovali rychlost na priamej trati ku Vazcu.
Tolko moje vysvetlenie, preco by bolo obratisko pri Sp.namesti nezmyselnou stavbou.
Reakcia na: Vladimír #6193:
Ja mám názor s tej mapy (http://www.kosice.sk/mhd/mapa1.htm), ale keď je tak, tak neviem, kto urobil takú zlú mapu.
Reakcia na: Dopravák #6196:
Nesuhlasis s prechodmi zo 71 na 70?
Reakcia na: Dopravák #6196:
Cakal som Tvoju reakciu. ?
Reakcia na: Dopravák #6196:
O.K.- ale kde budú jazdiť 14-TRM ? ?
Tak ? asi ma chcete zničiť... obe fóra za dnešný deň po 5 podstránok... ? ?

Z dispečéra odkaz pre rl:
Re #2350 rl: súrne potrebujem 12 korunové lístky (samozrejme štiknuté)...
Re #2353 rl: to si píš...


? ?
Ináč, dnes na dispečérskom fóre posledná výprava trolejov...
Už od septembra TROLEJBUSY po NOVOM...
? Kĺbové L70!!!!!! ? Áno, vodiči L71tiek budú vykonávať prechod medzi linkou L71 na L70... ?
Reakcia na: eMareq #6194:
Neviem. V iných mestách je tiež zvykom vylepovať nové CP s predstihom.

Inak, dnes som sa na DPMK informoval ohľadne chaotického nasadenia NP bričiek. Bolo mi povedané, že ich to mrzí, ale vraj na to v zhone počas prípravy nových služobákov celkom zabudli, že zmena sa dotýka aj zastávkových CP. Ale teraz to už meniť nebudú, pretože od 1.9.2004 by mali garantované spoje opäť sedieť.
Inac k tym zmenam v doprave. Mal som telefonat, ze uz sa vyliepali nove CP zmenenych elektrickovych liniek, i ja som si vsimol podozrive pohyby pod mostom VSS, kde sa robilo nieco so zastavkou, kde stoji L3. Nieje to nejako skoro (logicky by to malo byt z noci 31. 8 na 1.9)? Naviac budi to dojem, ze uz sa obnovila prevadzka po starych trasach.
Reakcia na: balky #6126:
Prosím Ťa, ako môžeš položiť takúto otázku? Tebe nič nehovoria pojmy ako "manipulačné obratisko"? Ak by sa spomínané obratisko realizovalo, v prípade nehody na trati na Jazere alebo inej príčny sa mohli briky obracať na Spišskom nám. Teraz musia v Barci a NAD sa musí ťahať až pod most pri VSS. Takto je to lepšie?

Re #6185 Dispečer: Presne naopak. Linka č. 34 jazdila len po Ferrocentrum a linka č. 34A až na blšák.
Reakcia na: Dispecer #6166:
Niet zac.
Reakcia na: TA #6176:
Dotycny MAN meria 15 m. Cenovo je urcite nad Solarisom.
Už keď sa bavíte o tej 34-ke. V DPMK ani CP nevedia napísať poriadne. Podľa nich je hlavná pošta v MČ Západ :
http://www.dpmk.sk/Line.php?MENU=1&FROM=1&DIR=34&ID_STOP=&ORIENT=1&ID_LINE=&SEL=2&ORIG_STOP=0&LINE_ORDER=0
Reakcia na: eMareq #6188:
Šak, ja som tu mapu nerobil. Ale aj mne sa to zdá logickejšie.
Reakcia na: Dispecer #6187:
Az na to, ze premavka k OC Cassovii nebola celodenna (nie ako dnes), ale v urcitom case (od - do). Preto sa mi zda logickejsie, ze 34A premavala az po OC Cassovia a 34 len po ferak.
Reakcia na: eMareq #6186:
Doma mám vytlačenú schému k 29.07.2001, tam nájdeš mnoho nevídaních liniek. A je aj na webe: http://www.kosice.sk/mhd/mapa1.htm
A teraz som sa spametal z displaymi nie 34: ale 11: a vo vnútornom nie 343 ale 113 Madridská a 34A už nejazdí.
Reakcia na: Dispecer #6185:
Nebolo to nahodou opacne? Ved v r. 2001 zachadzala 34 ku OC Cassovii, a ta mala napis 34A.
Reakcia na: Vladimír #5222:
34A chodila zo vtedajšieho Ferrocentra na Madridskú.
Sarko a ešte dodnes 34A jazdí. 28.08.2004 som sa vozil aj 34A ale na vonkajších displayoch bol nápis 34: a vo vnútri 343 MADRIDSKÁ. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.