Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ad Zastávky na znamenie:
"Umožnila to najmä skutočnosť, že boli vyradené Ikarusy 280, ktoré mali tlačidlá pre znamenie vodičovi umiestnené na strope, čo bolo pre mnohých nedostupné."
- hlavne, že vozidlá KT8D5 nemajú pri prvých dvoch dverách žiadne tlačítka ?

V Korzári sa ešte uvádza, že cestujúci má stlačiť tlačítko "STOP", ktoré však v tram je tlačítkom záchrannej brzdy ?
Reakcia na: SHORTY #58578:
Myslím si, že práve teraz je čas vyhodnotiť prínos súťaže "Kto skôr": od nultého ročníka sa zmenilo dosť veľa vecí...
1. CSS Dom umenia - signál bol skrátený na cca 4s
2. CSS Nová nemocnica - signál skrátený na cca 4s
3. CSS NMM - kým nešla, MHD nemeškala - tam bol však zmenený signálny plán a taktiež tram dostala cca 4s a pritom odbočujúce autá (Komenského-Hviezdoslavova) majú asi 15s a tram eneskorenie ešte asi 5s
4. CSS Ryba - vypnutá preferencia
5. CSS Tesco Jazero - no comment
6. CSS Plaváreň - vypnutá preferencia
7. CSS Krajský úrad - cyklus predĺžený z 90 na 120s

Všetko "PRE" MHD ? ? ?
Súťaž splnila svoj účel.....
Reakcia na: gabo5607 #58530:
... možno nejaká hudba budúcnosti ... ale t. č. absolútne nič ...
Reakcia na: PTI #58577:
Takže pekne po poriadku:
Signál voľno (pri lekárni) pre električky je v smere z Južnej triedy 4 sekundy!!! pri ceste medzi pomníkmy už pri prejazde výhybkou bliká zelená (čiže končí) - sólo vozidlo je v smere na zastávku pri Dargove v strede oblúka a už chodci majú zelenú!!!!!!!!! Chodci majú k prvej koľajnici asi 30cm a žiadne 4 metre. Kým električka (dvojička) prejde už majú červenú.... ?
V opačnom smere na Južnú triedu je signál 15 sekúnd (pri lekárni)
avšak pri Dargove je to zhruba 5 sekúnd a pokiaľ vodič odparkuje a našľapne na jazdu, zelená už dávno bliká a pri prejazde prvým podvozkom okolo CSS už svieti oranžová.... ? a ak je vozidlo asi v strede križovatky, tak smer z Južnej triedy už má zelenú - toto nie je určite kolízny stav ?
A signál od Hiltonu radšej nekomentujem - odbočujúca linka 3 (KT8) odbočí a čakaním na signál voľno pri lekárni zablokuje križovatku cca na 10 sekúnd.... ?
Áno, táto križovatka je robená podľa všetkých noriem, ktoré existujú - a platia pre OMV dlhé cca 3m a idúce cez križovatku v=50km/h.... ?
Reakcia na: lavazo #58576:
Ešte na dovysvetlenie: tých chodcov som tam opísal kvôli pochopeniu takto viac obrazne, ale aby to nebolo zle pochopené - do medzičasu medzi koncom signálu voľno pre električku a začiatkom zelenej pre chodca na kolíznom priechode pre peších sa zahŕňa ako čas prejazdu predného vozňa električky (dvojičky či kĺbové električky výpočet nepozná, nehľadiac na situáciu, že ak ešte je zadný vozeň na priechode, chodec tak či tak návestidlo na druhej strane komunikácie nevidí), a časom, ktorý potrebuje prekonať chodec od okraja komunikácie - teda chodníka - po okraj prejazdného prierezu električkovej trate, križujúcej tento priechod. To znamená, že v tomto prípade môže už tri sekundy svietiť zelená na priechode, a električka sa ešte v tom čase môže nachádzať na tomto priechode.
Ak by to malo robiť problémy, nie je problém skrátiť zelenú na tomto priechode pre peších - dnes tam svieti 16 sekúnd. A ešte doplnenie - dnes je signál voľno pre električku z Južnej triedy 10 sekúnd, zelená medzi pomníkmi odsunutá o 4 sekundy a jej dĺžka je 16 sekúnd. Ak bude robiť vodičom električiek problém prechádzať križovatkou z tohto smeru, tak je možná čiastočná úprava. Ale za čas sledovania fungovania CSS v posledných dňoch ja osobne som tam žiadne problémy nevidel. A to som sa tam rozprával aj s dispečermi DP. Aj keď pravdou je, že čo vodič, to iná technika a štýl jazdy.
Aj ja ostávam s pozdravom.
Reakcia na: PTI #58573:
tak tomu sa povie argument:-) ....pardón,vysvetlenie hodné dopravného experta.Ďakujem a ostávam s pozdravom.
Reakcia na: matway #58571:
Arksun myslí jednoznačne Sokolovskú, a pripájam sa k nemu, vznikajú tam veľké meškania ?
Reakcia na: matway #58571:
No lebo Ty si sa nikdy nepomýlil, čo ?

Re #58569 Arksun: * Sokolovská ?
Reakcia na: lavazo #58570:
Ďakujem za konštatovanie, že križovatka na NO je úplne zlá. Ešte raz si prečítajte moje vysvetlenie 58568, vás sa však asi tá poznámka v poslednej vete týkať nebude... V križovatke sú dodržané všetky zadefinované medzičasy, ak v niektorých prípadoch električka ešte prechádza cez priechod pri Dargove, a chodcom naskočí zelená, tí majú z chodníka ku koľaji dráhu 4, resp. 10 metrov, to znamená, že minimálne tri sekundy im bude trvať cesta po priechode, a asi ťažko pôjdu tak, aby hlavou tresli do električky, ktorá tak či tak už bude dávno mimo priechod.
Ku križovatkám na tr. SNP sa vyjadrovať nebudem, to je plne v kompetencii správcu zariadení CSS - obráťte sa na oddelenie správy komunikácií magistrátu.
Reakcia na: lavazo #58570:
včera som to už spomínal, že to riadi firma z Prahy a má tak blbý software na tento systém semaforov, že sa to nedá zosúladiť, respektíve by sa aj dalo, ale Košice do toho nesmú zasahovať, takže si musíme počkať na pána Pražáka, aby to dal do kopy, ak vôbec bude počúvať Košičana, ktorý tomu rozumie! a ako my bolo povedané, ručne sa na križovatkách už nedá v rozvádzačoch nič nastavovať...
Reakcia na: Arksun #58569:
ty nie si košičan??? lebo stodolová nie je pri novej nemocnici, ale pri kauflande!
Reakcia na: PTI #58568:
Križovatka na N.O. je úplne zlá....hlavne v smere z Južnej triedy....električka, hoci vchádza na zelenú (predpisovo proti hrotu 10km/h) sa nestihne vypratať a už majú chodci zelenú......to je podľa vás bezproblémové????....to isté platí pri odbočení pri Sp.pavilóne od kruh. objazdu na Bardejovskú...električka je v križovatke a chodci už majú zelenú...takže asi to také dokonalé nie je ako píšete vy.......a potom dôjde k nehode a začnete so svojimi teóriami ako jeden išiel na červeno-oranžovú a druhý na zeleno-oranžovú...:-(((((((
PTI - kedy sa konečne upravy interval na križovatke pri Novej Nemocnici smer od Stodolovej do ľava na Amfiteater????? Je podľa vas normalne keď tam v čase špičky stoji autobus 10 minut??? kym prejde cez križovatku,a kolona je od križovatky až po zastavku Stodolova??? Cez zelenu do ľava ked nespia vodiči prejdu maximalne 4 vozidla ? ? To iste križovatka Spoločensky pavilon,od Moldavskej odbočenie smer DPMK.Na zelenu prejdu 3 vozidla ? ? .
Reakcia na: jt #58555:
Semafóry na Námestí osloboditeľov - kapitola sama o sebe: po 25 rokoch sa tu konečne vymenil radič BDE za Siemens, tým sa zabezpečí spoľahlivosť riadenia križovatky vrátane koordinácie celého centra. Riadenie križovatky sa už pripravilo na nový stav - riadenie iba južnej časti križovatky, ktoré bude definitívne spustené pri dokončení Auparku a komunikácií - protismer východ - západ, vrátane ľavého odbočenia do Južnej triedy, odbočenie doprava od Štúrovej do Južnej triedy, prejazd Južnou triedou cez dnešné rampové parkovisko smer hotel Strojár. Súčasne sa cez staré pôvodné káble vrátane provizórnych vzdušných zapojila dočasne do riadenia aj severná časť križovatky, ktorá sa v lete zruší - bude tam iba pešia zóna s MHD. Tak isto sa zruší semafór pre peších pred Dargovom a odpojí sa priechod pre peších Fejova - ten bude súčasťou riadenia križovatky Štúrova - Fejova - Mojmírova.
Na dnešnom riadení sa predĺžil smer z Južnej triedy pre IAD, doplnila sa blikajúca zelená, pre električky v severnej časti sa muselo upraviť riadenie, nakoľko sa zrušilo tzv. trojstavové riadenie električiek, ktoré by bolo iba dočasné a zvyšuje cenu radiča minimálne o jednu tretinu. Preto sa riadia už aj električky od Dargova dopravným návestidlom. Pobehovanie chodcov na červenú - niekto to tu písal - je to bežný jav na mnohých križovatkách, normálny chodec ktorý si váži svoj život a zdravie, prechádza disciplinovane na zelenú. Prejazd električiek križovatkou - zo smeru Južná trieda je bezproblémový, až bude výhybka preložená pred križovatku, tak nebude už čo riešiť - medzi pomníkmi už signalizácia pre smery Dom umenia, resp. Želstanica nebude. Zo smerov Štúrova, resp. Želstanica sa električky riadia dopravnými návestidlami, tam robí problém signalizácia pri Hiltone (ale to je už stará záležitosť) - na túto dlhú zelenú pre IAD musíte zabezpečiť dodržanie medzičasov v prípade, že v poslednej sekunde zelenej tu bude do križovatky vchádzať električka - a to je to hluché obdobie 14-17 sekúnd, keď všetci majú červenú, vrátane chodcov. Riadenie električiek v celej križovatke je urobené tak, že v jednom cykle prejdú celý dopravný uzol zo všetkých troch smerov. Je potrebné si uvedomiť, že pred výmenou radiča bolo riadenie križovatky riešené v koordinácii po Štúrovej pre rýchlosť 60 km/h, hoci už rok platí 50-tka v meste, a teraz sa upravil signálny plán tejto križovatky na koordináciu 50 km/h - preto došlo k posunu svietenia zelenej na Štúrovej a tým nutnej úprave riadenia električiek. Preto sa vytvoril niekoľkosekundový odsun zelených medzi elekričkami na severnej časti križovatky a prejazdom Štúrovou do Južnej triedy. A samozrejme s tým boli poposúvaní aj chodci - to pre tých, ktorým chýba koordinácia oboch častí križovatky z hľadiska chodcov. Verím že ako vysvetlenie to postačuje, je tu dosť rozumných čitateľov, ktorí to určite pochopia, že je to momentálne to najoptimálnejšie riešenie riadenia križovatky - a ozaj dočasne do času, keď DPMK začne rekonštrukciu električkovej trate na NO vrátane zdvojenej koľaje a presunu výhybky na Južnú triedu.
Reakcia na: Peter55 #58559:
O 23,00 hod vypína CSS križovatky Námestie osloboditeľov /riadiaci radič pre koordináciu/ a tým sa stráca koordinačný impulz pre križovatku na Palackého, ktorá myslím vypína až o polnoci. A trvá to jeden celý cyklus, kým táto križovatka prejde z podriadeného koordinovaného režimu do izolovaného riadenia - takže vtedy na cca minútu zastaví riadenie v prvej fáze a drží zelenú. A to je tento prípad "zaseknutia" semafórov.
Reakcia na: Furčan #58563:
Ktorý priechod ? Pod furčou sa myslí ten pri leteckej akadémii - Vo výmoli ?
Reakcia na: TA #58560:
Keby ostala svietiť z Kuzmányho pravá odbočka spolu s rovným smerom, tak by boli obidve zelené iba 11 s. Takto má pravé odbočenie o tri sekundy viac - 14 s, čo znamená zvýšenie priepustnosti tohto odbočenia o cca 80 áut za hodinu - a to je kolóna dĺžky 500 metrov. Bohužial, na týchto najzaťaženejších križovatkách v centre sa v signálnom pláne prepočítava viac alternatív, a vyberá sa ten, ktorý má v požadovanch dopravných smeroch najdlhšiu zelenú. A chodci sa potom doplňujú do časových medzier v tých fázach ku nekolíznym dopravným skupinám. Tu ozaj je prvoradá priepustnosť križovatky z hľadiska IAD, zabezpečenie koordinácie a chodci sú riešení až následne. Inak to radenie z Kuzmányho by malo byť ešte dlhšie, rokuje sa s DPMK o premiestnení zastávky električiek ku maďarskému gymnáziu, a v pláne je rozšírenie vstupu do križovatky aj z ulice Žižkovej tak, že tu budú tri zaraďovacie pruhy, pre každý smer samostatne. A budúci rok by sa mala riešiť križovatka pred parkovacím domom a nové zastávky ED a A-TD pred Steel arénou aj s priechodmi pre peších.
Reakcia na: matway #58557:
Aj L34 - Hala cassosport - zastávka na znamenie. Už aj konečné zastávky sú na znamenie? Alebo žeby aj iná linka začínala na Hale cassosport? ? ?
Reakcia na: PTI #58552:
Kedy vybavíte semafor pod furčou? Chodí stamať kopu študentov a aj pracujúcich, nieje tam ani len obmedzena rýchlosť.
Reakcia na: COMFORT #58561:
Tescosemafor mal mat jednoznacne preferenciu ED, tu neni o com. To s tymi chodcami beriem, uz aj minule si sa ich zastaval. Jednoznacne sa tu haja zaujmy IAD, vsetko ostatne je bokom.

Re #58560 TA: "vyhoda" spociva v tom, ze ED ma opat menej casu na prejdenie vzdialenosti od zastavky Krajsky sud - Hlavna posta, aby stihla nasledny signal od zastavky Hlavna posta - Radnica a necakala cely cyklus a nezvysovala si meskanie. Tak ako na NO, tak aj tu na to doplatila len ED.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.