Reakcia na: TA #58551:
Nemám rád, keď tu niekto píše nezmysly a nepravdy. Takže vážený TA - pred úpravou CSS svietili v 90-sekundovom cykle tieto dva priechody 56s a 8s, a nie spoločne, ale s medzerami medzi zelenými 11 a 15 s. Dnes po novom svietia zelené v dĺžke 57s a 8s - takže presne rovnako, ak opomenieme o jednu sekundu dlhšiu zelenú na priechode od Žižkovej. No a naviac majú 7 sekúnd spoločnú zelenú. To je za a). A za b) - čím majú byť chodci v tomto prípade ohrozovaní na stredovom ostrovčeku, ktorý súčasne tvorí električkovú zastávku, a zo strany ochranného ostrovčeka v smere od križovatky nič nejazdí ? Maximálne ich môže ohroziť električka, ktorá sa tu vykoľají. A MMM bola zapnutá kvôli chodcom - bohužial v Košiciach nikto nevie - vrátane vodičov autobusov DPMK - že chodci majú prednosť na priechode pre peších.
Takže nabudúce pre TA a podobných mudrlantov- nepíšte tu nezmysly.
TA
Nedá mi tu nespomenúť aj "skvelé" nové nastavenie CSS na križovatke Kuzmányho - Štúrova - Žižkova. Po zriadení nového pravého odbočovacieho pruhu v smere Kuzmányho - > Štúrova sa CSS prestavila tak, že teraz namiesto plynulého prechodu v smere juh - > sever cez križovatku musia chodci čakať na ostrovčeku zastávky. Najprv som si myslel, že to bolo nutné kvôli predĺženiu signálu voľno pre nový pruh, ale nie je to tak. Autá majú rovnako dlhé signály, nijako si nepomohli, ale chodcom sa zhoršil prechod križovatkou (nehovoriac navyše o tom, že tým sa skrátil 1. signál voľno chodcom v smere západ - > východ na severnej strane križovatky). Asi sme sa ešte nepoučili z toho, že chodci sú v nebezpečnejšej situácii, keď stoja na ostrovčeku v križovatke, než keď čakajú na chodníku. Opäť raz ďalší príklad toho, že v tomto meste sa robí všetko pre to, aby sa urobilo napriek MHD, cyklistom aj chodcom, hoci aj vtedy, keď to nijako nepomôže IAD.