Reakcia na: jt #58555:
Semafóry na Námestí osloboditeľov - kapitola sama o sebe: po 25 rokoch sa tu konečne vymenil radič BDE za Siemens, tým sa zabezpečí spoľahlivosť riadenia križovatky vrátane koordinácie celého centra. Riadenie križovatky sa už pripravilo na nový stav - riadenie iba južnej časti križovatky, ktoré bude definitívne spustené pri dokončení Auparku a komunikácií - protismer východ - západ, vrátane ľavého odbočenia do Južnej triedy, odbočenie doprava od Štúrovej do Južnej triedy, prejazd Južnou triedou cez dnešné rampové parkovisko smer hotel Strojár. Súčasne sa cez staré pôvodné káble vrátane provizórnych vzdušných zapojila dočasne do riadenia aj severná časť križovatky, ktorá sa v lete zruší - bude tam iba pešia zóna s MHD. Tak isto sa zruší semafór pre peších pred Dargovom a odpojí sa priechod pre peších Fejova - ten bude súčasťou riadenia križovatky Štúrova - Fejova - Mojmírova.Na dnešnom riadení sa predĺžil smer z Južnej triedy pre IAD, doplnila sa blikajúca zelená, pre električky v severnej časti sa muselo upraviť riadenie, nakoľko sa zrušilo tzv. trojstavové riadenie električiek, ktoré by bolo iba dočasné a zvyšuje cenu radiča minimálne o jednu tretinu. Preto sa riadia už aj električky od Dargova dopravným návestidlom. Pobehovanie chodcov na červenú - niekto to tu písal - je to bežný jav na mnohých križovatkách, normálny chodec ktorý si váži svoj život a zdravie, prechádza disciplinovane na zelenú. Prejazd električiek križovatkou - zo smeru Južná trieda je bezproblémový, až bude výhybka preložená pred križovatku, tak nebude už čo riešiť - medzi pomníkmi už signalizácia pre smery Dom umenia, resp. Želstanica nebude. Zo smerov Štúrova, resp. Želstanica sa električky riadia dopravnými návestidlami, tam robí problém signalizácia pri Hiltone (ale to je už stará záležitosť) - na túto dlhú zelenú pre IAD musíte zabezpečiť dodržanie medzičasov v prípade, že v poslednej sekunde zelenej tu bude do križovatky vchádzať električka - a to je to hluché obdobie 14-17 sekúnd, keď všetci majú červenú, vrátane chodcov. Riadenie električiek v celej križovatke je urobené tak, že v jednom cykle prejdú celý dopravný uzol zo všetkých troch smerov. Je potrebné si uvedomiť, že pred výmenou radiča bolo riadenie križovatky riešené v koordinácii po Štúrovej pre rýchlosť 60 km/h, hoci už rok platí 50-tka v meste, a teraz sa upravil signálny plán tejto križovatky na koordináciu 50 km/h - preto došlo k posunu svietenia zelenej na Štúrovej a tým nutnej úprave riadenia električiek. Preto sa vytvoril niekoľkosekundový odsun zelených medzi elekričkami na severnej časti križovatky a prejazdom Štúrovou do Južnej triedy. A samozrejme s tým boli poposúvaní aj chodci - to pre tých, ktorým chýba koordinácia oboch častí križovatky z hľadiska chodcov. Verím že ako vysvetlenie to postačuje, je tu dosť rozumných čitateľov, ktorí to určite pochopia, že je to momentálne to najoptimálnejšie riešenie riadenia križovatky - a ozaj dočasne do času, keď DPMK začne rekonštrukciu električkovej trate na NO vrátane zdvojenej koľaje a presunu výhybky na Južnú triedu.
matway