prvé tri (517,521 a 512) Nie som pamätník, ale mám pocit, že vagóny za čias nákladnej dopravy prechádzali zo železnice na Stromovej, príp. pri starej vozovni na Kirovovej - vlečka do USS slúži(la) len na prívoz/odvoz električiek (napr. aj KTčka odpredávané do Brna v 2002 odchádzali tadiaľto...), samozrejme v areáli železiarní prebehlo zloženie/naloženie električky z/na klasické žel.vagóny.
A zrušené výhybne, či skôr odstavné koľaje na pomalodráhe boli určené pre rýchle odstavenie vozu s poruchou, aby neprekážal na trati.
Je mi jasné, že to prestupovanie nikdy jednoduché nebude, pretože námestie je tak komplikovaný uzol s viacerými rozvetveniami, že zastávky združiť nemožno. Možno sa k tomu ale aspoň priblížiť. Napríklad tak, že BUS zastávka pri Doubletree sa presunie pred Dargov (tesne za napojenie z Hlavnej, ktoré sa má časom zrušiť). Po požadovanom vybudovaní električkovej zastávky pred križovatku s Hlavnou v smere na stanicu by vznikol kompaktný prestup medzi všetkými cestnými spojmi v smere k Domu umenia a všetkými električkovými spojmi vo všetkých troch (štyroch/piatich/šiestich) smeroch. So zastávkou pred Domom techniky sa nedá nič robiť, tá by musela ostať aj teraz na tom istom mieste, podobne aj zastávka zo smeru Južná trieda k stanici, no prestupovanie by sa výrazne zjednodušilo. A/Tbusová zastávka v západo-východnom prúde, kde sa premelie asi najviac cestujúcich by bola priamo napojená (rozumej bez nutnosti prekonávať križovatku cez dva semafory) na všetky smery koľajovej dopravy.
Keď som písal o výške investície a zlomku nákladov na niektoré zmeny v doprave, nevyjadril som sa presne. Chcel som poukázať na rozsah prestavby a zmeny charakteru námestia, pričom to, čo som opisoval vyššie zostane v súčasnej podobe. Počas výstavby obchodného centra by boli akékoľvek zmeny v doprave menej bolestivé, ako po jeho dokončení (po ňom už môžeme na akékoľvek zmeny zabudnúť).
Čo sa týka otázky - vo Vašom zverejnenom koordinačnom výkrese DSP nie sú BUS pruhy vyznačené v úseku pred križovatkou Štúrova - Južná trieda. Až na úrovni zastávky sa nachádza označenie MHD. Koľajová spleť - áno, písali ste aj minule, že jej skrátenie (resp. odstránenie koľaje) žiadal DPMK. Navrhli ste teda spleť, no len pre splnenie podmienky preradenia sa električkovej súpravy na inú koľaj pred cestným prejazdom. Nie však už na to, aby mohla byť jedna súprava na jednej koľaji a druhá na vedľajšej súčasne, pretože ich rozvetvenie je tesne pred cestným prejazdom. Dĺžkou splete som teda narážal na toto.
Niekedy jazdili po rychlodrahe aj nakladne vozne ktore vozili do mesta naklad... Na rychlodrahe boli aj asi 2 alebo 3 vyhybne ktore su zrušene. Viac sa isto rozpiše nejaky pamätnik...
Taka zaujimavosť, po rychlodrahe z USS prišli prve NP električky (možno len jedna, nepamätam už)
Uz davnejsie som si vsimol vyhybku pri zastavke "Valcovna US Steel" (v smere do mesta) a kolaj, veducu niekde do arealu. Teraz cumim na Google maps a ak cumim spravne, tak vedie krizom cez parkovisko (?) a potom sa napaja na zeleznicnu trat vnutri zavodu.
Viete niekto o tom nieco viac?
- naco to sluzi / sluzilo ?
- je to plne funkcne ?
- nakreslil som to spravne? (niektore useky som iba odhadol podla farby travnika... )
obidve tzv. "linky nasilu na stanicu" z thc 27 a z furce 17 su svojimi intervalmi smiesne.. tuto su riesenia dva:
1. vybudovat terminal vychod a viest tamad linky iduce z tahc,furce na NO
2. trochu dost krkolomne, linky z palackeho vojdu do arealu AS (nutna prestavba) a presmyknu sa okolo budovy AS na stanicne namestie a odtial na NO najlepsie po nejakej vyhradenej ceste(napr. po trati)
Celá diskusia sa zvrtla ohľadom toho, že som si Ťahanovčanom dovolil upraviť trasu nenosnej - vyrovnávajúcej linky 27 z Európskej a Ázijskej triedy a dal ju priamo po Am. triede, kde dnes nič nechodí. Nie že im ju zobrať a nič im tam nedať. Že to s tým chodením od Palackého na AS nieje ružové, za to nemôže L10.
" ... Čo takto brať do úvahy návštevnosť nemocnice a je tam aj internát..."
Myslíš, že všetci návštevníci nemocnice prídu MHD ? Veď väčšinou si lístky kupujú tí, čo idú spojmi MHD, nie? Čiže treba brať do úvahy, koľko ľudí ide linkami MHD, nie tých čo idú do nemocnice.
Pešiu turistiku pri prestupovaní v takom plošne rozsiahlom dopravnom uzle ako je Námestie osloboditeľov, pri všetkých troch trakciách, sa odstrániť nedá. Napojenie koľají na Hlavnej investor Auparku nerieši, nerieši ani triangel a rekonštrukciu stávajúcich koľají Štúrova - Námestie osloboditeľov. A ešte otázka - kde chýbajú v riešenom úseku Štúrova - Námestie osloboditeľov BUS-pruhy ? A krátka koľajová splietka ? V DUR-ke bola v smere od Astórie navrhnutá plnohodnotná tretia koľaj v dĺžke 75m pre križovatkou, DPMK ju dal z riešenia vyhodiť....
Už nech tu konečne niekto napíše, kadiaľže vedie tá cestička z Palackého na stanicu. Teda pokiaľ nechcem pokojne prejsť okolo tabule, ktorá zakazuje prechod cez autobusku a nechcem sa pohybovať po ploche medzi niekedy šialene jazdiacimi autobusmi.
Dôležitý je počet spojov? Čo takto brať do úvahy návštevnosť nemocnice a je tam aj internát. Toto miesto si ešte jeden automat zaslúži. A elektrina sa predsa dá zaviesť aj previsom cez stĺpy VO, ak nieje záujem / ochota rozkopávať vozovku / chodník(y).
Dá sa porovnať uzol NO s uzlom Nová nemocnica ? Myslím množstvo spojov a cestujúcich? Asi nie...
Ale je pravda, že automatov mohlo byť viac (aspoň o jeden).
A priviesť elektrinu a dohodnúť s nejakým súkromníkom odber nie je až také jednoduché.
Zle si to pochopil. ? Ja som myslel starú trasu linky 36, platnú do 2.8.2008. Tie chodili tak pekne naraz za sebou ako husi. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
VLI
Myslíš, že všetci návštevníci nemocnice prídu MHD ? Veď väčšinou si lístky kupujú tí, čo idú spojmi MHD, nie? Čiže treba brať do úvahy, koľko ľudí ide linkami MHD, nie tých čo idú do nemocnice.