Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mišo #4793:
Vždy záleží od konkrétnej trasy a veľa aj od samotného intervalu. Napríklad elektrická trakcia (električka, trolejbus) by v rámci čo najekonomickejšej prevádzky mali jazdiť na celodenne rovnako atraktívnych trasách. Je to z dôvodu spôsobu účtovania elektrickej energie, kedy sa dosť veľa platí za dosiahnuté maximá v odbere.
Potom vo všeobecnosti ešte možno povedať, že elektrická trakcia sa vypláca tým viac, čím na trase jazdí viac spojov. Týmto sa autobus (či diesel alebo CNG) pochváliť nemôže. Preto by električky a trolejbusy mali jazdiť na čo nafrekventovanejších trasách a autobusy by mali mať skôr formu doplnkovej dopravy.

Aktuálne ceny Solarisov nepoznám. Ten náš prešovský (sólo - 12metrový) nás minulý rok vyšiel tuším na nejakých 8,6 milióna. Pätnásťmetrák teda bude stáť o niečo viac.
Značiek nízkopodlažných vozidiel je samozrejme viac, ale ja by som sa ich vhodnosťou/nevhodnosťou pre Košice už nezaoberal. Košice si vybrali Solaris, je tu už vyše 30 vozidiel, preto treba zostať pri Solarisoch. Jednak preto, že unifikácia vozidlového parku znižuje náklady (nemusíš mať na sklade náhradné diely z množstva značiek, ktoré prevádzkuješ), jednak preto, lebo DPMK je výhradným dovozcom Solarisov na Slovensko.
Reakcia na: Sarko #4788:
Nežartuj 🙂

Re #4789 mišo: Isteže. Trolejbusová trasa na Staničné nám. je oprávnená požiadavka. Už dávno tam mala viesť. Ale ďalšie linky by som nezriaďoval. Stačilo by zachádzanie L71.

Re #4790 Sarko: Vyzývať ma nemusíš. Len cestu do Košíc už akosi nemám tak často ako kedysi. A keďže na mňa nejaké povinnosti čakajú, spojím to s tou mapou, aby som nemusel ísť dvakrát. Zatiaľ to vyzerá na pondelok.

Re #4791 balky: Opakujem - ak si mám vybrať medzi neskoordinovanými spojmi, ktoré idú naraz a jeden ide priamo a druhý dookola a na druhej strane všetkými spojmi dookola, ale s uceleným a pravidelným intervalom, vyberiem si to druhé.
Ľudia musia konečne pochopiť, že v štvrťmiliónovom meste na sídlisku by mal byť cestovný poriadok zbytočnosťou a že keď sa postavím na zastávku, do pár minút by mi niečo malo prísť. Ak si bude každý dupkať, že chce to alebo hento, nikdy sa nezbavíme tejto nechutnej zmesi chaotických a neskoordinovaných liniek.
A okrem toho, bavíme sa len o sedle. V špičke sa ľudia na Madridskú povezú priamo. Ale kapacitná sedlová doprava po Americkej triede je pre potreby cestujúcej verejnosti luxus, málo kapacitná (súčasná) zase fraškou.
Skôr ako mi povieš, že sa neviem vžiť do pocitov dotknutých obvyteľov Ti toto vyvrátim. Bývam na prešovskom sídlisku, kde mám k dispozícii autobusový spoj, ktorý trasu z centra ubehne za 8 minút a trolejbusový, ktorému to po inej trase trvá 15 minút. V špičke jazdí rýchly bus každú chvíľu (v čase najväčších maxím aj každých 6 minút), no akonáhle odbije sedlo, padá na slabučkých 30 minút. Podvečer už rýchla doprava neexistuje vôbec. Trolejbus, ktorý ide dookola, jazdí v celodenne atraktívnom intervale 10/12 minút. Bol by som blázon, keby som kvôli pár ušetreným minútam na jazde čakal v meste pol hodiny na autobus, keď každých 12 minút ide trolejbus. A preto zväčša aj idem trolejbusom. A tak isto neverím, že normálny obyvateľ Madridskej čaká pri Mlynskej bašte nejakých 25 minút na svoju vytúženú L36 a pri tom nechá prejsť okolo nejaké L34 a 27. Neverím a ak to robí, nie je v poriadku.
Záver: Radšej všetko v sedle dookola a častejšie ako urputne trvať na najkratšej trase a zhoršovať na jednotlivých vetvách interval.
znova sa chcem všeličo popýtať

ak by sme mali nejakú fiktívnu trasu, a vypravili by sme po nej električku, trolejbus, naftový a plynový autobus s nejakým vopred zvolenými rovnakými intervalmi, ktorá forma dopravy by mala najnižšie náklady a aké by asi boli pomery medzi jednotlivými druhmi dopravy ?

aké ďalšie výhody majú Solarisy okrem bezbariéroveho vstupu a nízkeho maximálneho počtu cestujúcich ? koľko korún stojí solaris ? existuje podľa vás vhodnejšie vozidlo, ktoré by mohlo v Košiciach jazdiť ?

koľko stojí prerobenie T3 na T3 Mod a koľko prestavba prostredného článku KT8 na nízkopodlažný ?

pardon že sa toľko pýtam, ale chcem veľa vedieť
Reakcia na: balky #4791:
Problem Slovenska bol mysleny ako zastavka "Slovenska", ulice Alvinczyho, Slov.jednoty.
Reakcia na: Vladimír #4776:
K L36. Mozno nie je stastne vedena, ale ako som vravel, je to idealny spoj pre ludi z konca sidliska. Minuly tyzden som tam parkrat bol a poviem vam, ze som si radsej pockal na L36, ako na L34, ktora mi robila vyhliadkovu jazdu medzi panelakmi.
Druhy postreh:Minule sme riesili problem Slovenska. Pre "par ludi " by tu kdekto navrhoval nove zmeny liniek, no pre ludi z casti velkeho sidliska by ste jedinu celodennu linku bez mihnutia oka zrusili-bez nahrady. Vravim, ze to nie je linka kvoli jednej zastavke (Kostol), ale pre obyvatelov z konca sidliska. Nakoniec, preco sa ludia z Berlinskej, Hanojskej nestazuju, ze vsetky linky pocas celeho dna nekoncia na Madridskej?Asi preto, ze ich to netrapi.
Skor by som medzi panelaky presmeroval L35.
Páni, včera som si na stenu zavesil najnovšie, 4. vydanie mapy mesta Košice od VKÚ, a.s. Harmanec a pod ňu na porovnanie pôvodné 3. vydanie. Musím konštatovať, že je to najpodrobnejšia a najpresnejšia mapa mesta, akú som kedy videl a rozhodne odporúčam si ju zakúpiť! Pozor, nie minuloročné 3. dotlačené vydanie, ktoré má rovnaký vzhľad!

Sieť liniek MHD tu zodpovedá mierke mapy 1:15000, a to ku dňu 1.12.2003. Aj napriek tomu, že bola vyvinutá snaha o exaktne presné umiestnenie nielen zastávok MHD, ale aj príslušných odbočkiek, aj tu sa nájdu chyby.

Z vyše 5000 akceptovaných návrhov na globálne opravy, doplnenia a zmeny sa v prvej fáze objavilo ešte cca 500 chýb, ktoré boli opäť opravované. V druhej fáze, ktorú už nebolo možné ovplyvniť sa už prenieslo len necelých 50 chybičiek "krásy", čo však oproti pokročilej detailnosti už nie je také hrozné. V tejto fáze už bola mapa vytlačená dňa 8.2.2004. Aj tieto chyby však budú opravené pre nasledujúce vydanie.

Týmto vyzývam aj Vladimíra, aby si prišiel prevziať autorský výtlačok najnovšieho vydania mapy. ?
Reakcia na: Vladimír #4787:
to by sa potom trolej mohla potiahnuť aj na stanicu. jedna linka by tu končila z lingova, jedna z kvp. možno mierne podraženie by spôsobilo niekoľko križovaní s električkovým vedením, ale minimálne kvp by malo rýchle priame spojenie so stanicou (nerátam dlhú predlhú L32 ani L19, či L54, ktoré stoja na Palackého).
Reakcia na: Vladimír #4787:
A čo tak vedenie T-liniek podľa brnianskeho vzoru? L70 v trase Mlynská bašta-Lingov, L71 NO-KVP Lechkého a L72 NO-Myslava. Úsek NO-Mlynská bašta "by byl pouze manipulační". 🙂
Reakcia na: Papyr #4786:
To už je dávny nápad. Najnovšie som uvažoval so zatrolejovaním zastávok Plťová a Letecká akadémia a L70 viedol v trase NO - Džungľa. Náklady by skutočne nemali byť vysoké a Džungľa by tak bola prvou MČ s výhradne ekologickou dopravou (nerátajúc tranzit po Hlinkovej a Prešovskej ceste).
Reakcia na: Vladimír #4785:
A co takto linku 70 presmerovat do trasy NO (Bottova) - Hypermarket TESCO? S otacanim v areale DPMK na Hornadskej ul.? Nie je potrebne stavat ziadne nove TR trate a kapacitne by stacili aj kratke trolejbusy 🙂
Reakcia na: Dopravák #4781:
Ja mám L70 tiež rád. Ale ak mám rozmýšľať ako dopravák, nemôžem nevidieť, že tá linka je chorá. Predĺženie na Bottovu by nebolo zlé, ale okrem toho, že ubehneš viac km a vypravíš viac vozidiel, nedosiahneš nič.

Re #4782 BM: Mňa väčšinou ovplyvnia dobré argumenty 😉
Reakcia na: eMareq #4780:
Ee, ee, ee!

Čiže navrhuješ 20 min. int. na L34 a na L11 ponechať pôvodný 30 min.? Aha. Čiže to je asi vyrovnaná výprava. Zrušená L36 so 4 vozmi, z nich:
- 1 voz je nutný na predĺženie L11
- 1 voz je nutný na predĺženie L17
- 2 vozy sú nutné na skrátenie intervalu na L34

Oukej, zaujímavá myšlienka, ale položím opäť zopár otázok alebo postrehov:

POSTREH
1. Sídlisko KVP bude mať vo vzťahu k severu centra o jeden spoj menej (pokles z 6 na 5) a vo vzťahu k NO (nárast z 8 na 10) o dva spoje viac. V globále posilenie o jeden spoj za hodinu.
2. Klimkovičova stráca priamy spoj na NMM. Všetky spoje vedú na NO.
3. Sever Popradskej (zrejme som to predtým zle vysvetlil - myslím tým zastávku Hronská) má naďalej skresanú obsluhu na 1/3 súčasného stavu.
4. Počet spojov z Ťahanoviec cez sever centra sa zníži o jeden spoj (pokles z 6 na 5) a počet spojov na NO zostane zachovaný (4 spoje). Spolu pokles spojov na Ťahanovce o jeden za hodinu.
5. Prudko sa rozšíri ponuka spojov pre zastávky Kremnická a Drabova z dnešných 2 spojov na 5 spojov za hodinu.
6. Luník IX nemá priame spojenie s NO.


PRIPOMIENKA
1. L32 a 34 na trase NMM - KVP budú mať neprekladateľné intervaly. Teda na trase bude jednak úbytok spojov a časť tých zvyšných sa bude prekrývať.
2. Spojenie KVP a Luníka VIII bude mať neprekladateľné intervaly na linkách.
3. Sever Popradskej (zrejme som to predtým zle vysvetlil - myslím tým zastávku Hronská) má naďalej skresanú obsluhu na 1/3 súčasného stavu.
4. Spojenie NMM, resp. MB a Sídl. Ťahanovce bude mať neprekladateľný interval. Počet spojov sa zníži a časť zvyšku sa bude prekrývať.

P.S. Predĺžením L17 na Luník IX veru zvýšiš výpravu o jeden voz, pretože ak si pozrieš pomery na L17 dnes, iste uvidíš, že už teraz je to natlakované na maximum. Doslova predĺženie trasy o čo i len minútu bude chcieť ďalší voz. Alebo sa pohrať s prejazdmi vozidiel medzi linkami. Ale toto sa veľmi v KE nerobí.
Reakcia na: Sarko #4745:
jjj a ja tebe naoplatku potom neake pikosky, zo zakulisia BA mhd :))
Reakcia na: Dopravák #4781:
Vlada neovplyvni nic :)) Vsak Vlado
Reakcia na: eMareq #4774:
Jeeejjjjjj....to by bolo ?

Re #4776 Vladimír: Ja Ti dám zrušiť L70 ? ...jednoznačne predĺžiť až po Bottovu

Re #4777 eMareq: Nedaj sa Vladom ovplyvniť...?
Reakcia na: Peter #4778:
No podiel na "zachrane" 234, 246 maju jednoznacne pracovnici DP - nieje co riesit.

~> Vladimir

a) = c) zvysenim intervalu na L34 na 20 minut, aj ked sa tym uplne narusi 30 minutovy interval inych spojov.

b) to vyplyva z bodov a, c. Myslim, ze na L34 je potrebny minimalne 20 minutovy interval.

Nakoniec s tou L17 sa to da aj v stavajucom case od Mikoviniho po L IX - otocka to cini 5 minut. Je to tak velmi na hrane.
Reakcia na: eMareq #4777:
Ak mám byť úprimný, celkom som nepochopil, v čom spočíva prínos Tvojho riešenia. Bavme sa v sedlových rozmeroch. L17 predlžuješ (doba obehu je dnes napasovaná tak, že je jasné, že bude treba vypraviť o jeden voz navyše), L11 tiež predlžuješ, a to dokonca dosť výrazne (rovnako sa sedlová výprava vozov zvýši o jeden). L36 sme zrušili. Tá mimo špičky mala štyri vozy, z nich dva sme už "rozbili" na predĺženie L11 a 17. Ostali nám dva. Pýtam sa, ako prerozdelíš tieto dva zvyšné vozy, aby:
a., bolo zachované spojenie Sídl. KVP so severom centra (NMM, MB) šiestimi spojmi za hodinu ako dnes? Hrozí prepad na štyri spoje.
b., bola zachovaná obsluha severu Popradskej troma spojmi za hodinu ako dnes? Hrozí prepad na jeden spoj.
c., bolo zachované spojenie severu centra (NMM, BM) so Sídl. Ťahanovce šiestimi spojmi za hodinu ako dnes? Hrozí prepad na štyri spoje.
Obávam sa, že to s dvoma vozmi nezabezpečíš. Ak tie zvyšné dáš na L11, môžeš v sedle stiahnuť interval tak na 20 min. Z Ťahanoviec pôjdu cez Mier v sedle štyri spoje a cez Prešovskú šesť spojov, čo nepovažujem sa dobré.
Určite ste si všimli ten článok z 9.6.04 v Korzári o národných kult.pamiatkách v DPMK. Najmä to ako sa pričinili Generálny..., riaditeľ... a riaditeľ.... o záchranu historických vozidiel ? .
Redaktorke som napísal nech navštívi toto disk.fórum a že vy (aspoň dúfam) jej odpoviete na prípadné otázky (kto aké zásluhy má na záchrane..., záchrane 246,234....a pod.)
ĎAKUJEM ?
Reakcia na: Vladimír #4776:
Vlastne ano, bez L70 sa to da utiahnut.


A s tou mnou spominanou upravenou L11, L17 sa Ti vyjadrit nechce? 🙂 Ja si myslim, ze to nieje zle riesenie. Konecna by mohla byt pri Klastore, viedla by cez Klimkovicovu a Janigovu.
Reakcia na: eMareq #4774:
Aha... konečne tomu rozumiem. To ja som uvažoval nad (tiež fiktívne časy z Mlynskej bašty): L71 takto: 00 10 20 30 40 50 a L72 takto: 05 15 25 35 45 55, L70: zrušená 🙂
L70 síce ešte žije, ale rozsudok má už celé roky vynesený. Je len otázka času, kedy padne (či sa to Dopravákovi páči alebo nie 😉 )

A naďalej tvrdím, že zexpresnenie L35 prinesie ešte katastrofálnejšie výsledky v obsadenosti vozidla. Už vedenie trasy po Americkej triede bolo nešťastné, vynechanie niektorých zastávok by len uškodilo. A vôbec, kacírska otázka - načo sú v Košiciach vlasne zrýchlené linky? Plnia nejaký účel? Ja by som povedal, že nie.

L35 veru je nerozumne zriadená, hlavne to ukončenie na KVP-čku.


Re #4775 mišo: Presne tak. To, čo obsluhuje Kostol, možno rovnako dobre obslúžiť z Miestneho úradu alebo Sofijskej.

A byť ja osobne obyvateľom Ťahanoviec a konkrétne Americkej triedy v danom úseku, radšej budem mať zastávku kúsoček ďalej, ale na Mlynskú baštu mi v sedle pôjde 6 spojov za hodinu a nie za každým tipovať, či sa mám ísť postaviť tam alebo hentam.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.