K L36. Mozno nie je stastne vedena, ale ako som vravel, je to idealny spoj pre ludi z konca sidliska. Minuly tyzden som tam parkrat bol a poviem vam, ze som si radsej pockal na L36, ako na L34, ktora mi robila vyhliadkovu jazdu medzi panelakmi.
Druhy postreh:Minule sme riesili problem Slovenska. Pre "par ludi " by tu kdekto navrhoval nove zmeny liniek, no pre ludi z casti velkeho sidliska by ste jedinu celodennu linku bez mihnutia oka zrusili-bez nahrady. Vravim, ze to nie je linka kvoli jednej zastavke (Kostol), ale pre obyvatelov z konca sidliska. Nakoniec, preco sa ludia z Berlinskej, Hanojskej nestazuju, ze vsetky linky pocas celeho dna nekoncia na Madridskej?Asi preto, ze ich to netrapi.
Skor by som medzi panelaky presmeroval L35.
Páni, včera som si na stenu zavesil najnovšie, 4. vydanie mapy mesta Košice od VKÚ, a.s. Harmanec a pod ňu na porovnanie pôvodné 3. vydanie. Musím konštatovať, že je to najpodrobnejšia a najpresnejšia mapa mesta, akú som kedy videl a rozhodne odporúčam si ju zakúpiť! Pozor, nie minuloročné 3. dotlačené vydanie, ktoré má rovnaký vzhľad!
Sieť liniek MHD tu zodpovedá mierke mapy 1:15000, a to ku dňu 1.12.2003. Aj napriek tomu, že bola vyvinutá snaha o exaktne presné umiestnenie nielen zastávok MHD, ale aj príslušných odbočkiek, aj tu sa nájdu chyby.
Z vyše 5000 akceptovaných návrhov na globálne opravy, doplnenia a zmeny sa v prvej fáze objavilo ešte cca 500 chýb, ktoré boli opäť opravované. V druhej fáze, ktorú už nebolo možné ovplyvniť sa už prenieslo len necelých 50 chybičiek "krásy", čo však oproti pokročilej detailnosti už nie je také hrozné. V tejto fáze už bola mapa vytlačená dňa 8.2.2004. Aj tieto chyby však budú opravené pre nasledujúce vydanie.
Týmto vyzývam aj Vladimíra, aby si prišiel prevziať autorský výtlačok najnovšieho vydania mapy. ?
to by sa potom trolej mohla potiahnuť aj na stanicu. jedna linka by tu končila z lingova, jedna z kvp. možno mierne podraženie by spôsobilo niekoľko križovaní s električkovým vedením, ale minimálne kvp by malo rýchle priame spojenie so stanicou (nerátam dlhú predlhú L32 ani L19, či L54, ktoré stoja na Palackého).
A čo tak vedenie T-liniek podľa brnianskeho vzoru? L70 v trase Mlynská bašta-Lingov, L71 NO-KVP Lechkého a L72 NO-Myslava. Úsek NO-Mlynská bašta "by byl pouze manipulační".
To už je dávny nápad. Najnovšie som uvažoval so zatrolejovaním zastávok Plťová a Letecká akadémia a L70 viedol v trase NO - Džungľa. Náklady by skutočne nemali byť vysoké a Džungľa by tak bola prvou MČ s výhradne ekologickou dopravou (nerátajúc tranzit po Hlinkovej a Prešovskej ceste).
A co takto linku 70 presmerovat do trasy NO (Bottova) - Hypermarket TESCO? S otacanim v areale DPMK na Hornadskej ul.? Nie je potrebne stavat ziadne nove TR trate a kapacitne by stacili aj kratke trolejbusy
Ja mám L70 tiež rád. Ale ak mám rozmýšľať ako dopravák, nemôžem nevidieť, že tá linka je chorá. Predĺženie na Bottovu by nebolo zlé, ale okrem toho, že ubehneš viac km a vypravíš viac vozidiel, nedosiahneš nič.
Re #4782 BM: Mňa väčšinou ovplyvnia dobré argumenty
Čiže navrhuješ 20 min. int. na L34 a na L11 ponechať pôvodný 30 min.? Aha. Čiže to je asi vyrovnaná výprava. Zrušená L36 so 4 vozmi, z nich:
- 1 voz je nutný na predĺženie L11
- 1 voz je nutný na predĺženie L17
- 2 vozy sú nutné na skrátenie intervalu na L34
Oukej, zaujímavá myšlienka, ale položím opäť zopár otázok alebo postrehov:
POSTREH
1. Sídlisko KVP bude mať vo vzťahu k severu centra o jeden spoj menej (pokles z 6 na 5) a vo vzťahu k NO (nárast z 8 na 10) o dva spoje viac. V globále posilenie o jeden spoj za hodinu.
2. Klimkovičova stráca priamy spoj na NMM. Všetky spoje vedú na NO.
3. Sever Popradskej (zrejme som to predtým zle vysvetlil - myslím tým zastávku Hronská) má naďalej skresanú obsluhu na 1/3 súčasného stavu.
4. Počet spojov z Ťahanoviec cez sever centra sa zníži o jeden spoj (pokles z 6 na 5) a počet spojov na NO zostane zachovaný (4 spoje). Spolu pokles spojov na Ťahanovce o jeden za hodinu.
5. Prudko sa rozšíri ponuka spojov pre zastávky Kremnická a Drabova z dnešných 2 spojov na 5 spojov za hodinu.
6. Luník IX nemá priame spojenie s NO.
PRIPOMIENKA
1. L32 a 34 na trase NMM - KVP budú mať neprekladateľné intervaly. Teda na trase bude jednak úbytok spojov a časť tých zvyšných sa bude prekrývať.
2. Spojenie KVP a Luníka VIII bude mať neprekladateľné intervaly na linkách.
3. Sever Popradskej (zrejme som to predtým zle vysvetlil - myslím tým zastávku Hronská) má naďalej skresanú obsluhu na 1/3 súčasného stavu.
4. Spojenie NMM, resp. MB a Sídl. Ťahanovce bude mať neprekladateľný interval. Počet spojov sa zníži a časť zvyšku sa bude prekrývať.
P.S. Predĺžením L17 na Luník IX veru zvýšiš výpravu o jeden voz, pretože ak si pozrieš pomery na L17 dnes, iste uvidíš, že už teraz je to natlakované na maximum. Doslova predĺženie trasy o čo i len minútu bude chcieť ďalší voz. Alebo sa pohrať s prejazdmi vozidiel medzi linkami. Ale toto sa veľmi v KE nerobí.
Ak mám byť úprimný, celkom som nepochopil, v čom spočíva prínos Tvojho riešenia. Bavme sa v sedlových rozmeroch. L17 predlžuješ (doba obehu je dnes napasovaná tak, že je jasné, že bude treba vypraviť o jeden voz navyše), L11 tiež predlžuješ, a to dokonca dosť výrazne (rovnako sa sedlová výprava vozov zvýši o jeden). L36 sme zrušili. Tá mimo špičky mala štyri vozy, z nich dva sme už "rozbili" na predĺženie L11 a 17. Ostali nám dva. Pýtam sa, ako prerozdelíš tieto dva zvyšné vozy, aby:
a., bolo zachované spojenie Sídl. KVP so severom centra (NMM, MB) šiestimi spojmi za hodinu ako dnes? Hrozí prepad na štyri spoje.
b., bola zachovaná obsluha severu Popradskej troma spojmi za hodinu ako dnes? Hrozí prepad na jeden spoj.
c., bolo zachované spojenie severu centra (NMM, BM) so Sídl. Ťahanovce šiestimi spojmi za hodinu ako dnes? Hrozí prepad na štyri spoje.
Obávam sa, že to s dvoma vozmi nezabezpečíš. Ak tie zvyšné dáš na L11, môžeš v sedle stiahnuť interval tak na 20 min. Z Ťahanoviec pôjdu cez Mier v sedle štyri spoje a cez Prešovskú šesť spojov, čo nepovažujem sa dobré.
Určite ste si všimli ten článok z 9.6.04 v Korzári o národných kult.pamiatkách v DPMK. Najmä to ako sa pričinili Generálny..., riaditeľ... a riaditeľ.... o záchranu historických vozidiel ? .
Redaktorke som napísal nech navštívi toto disk.fórum a že vy (aspoň dúfam) jej odpoviete na prípadné otázky (kto aké zásluhy má na záchrane..., záchrane 246,234....a pod.)
ĎAKUJEM ?
A s tou mnou spominanou upravenou L11, L17 sa Ti vyjadrit nechce? Ja si myslim, ze to nieje zle riesenie. Konecna by mohla byt pri Klastore, viedla by cez Klimkovicovu a Janigovu.
Aha... konečne tomu rozumiem. To ja som uvažoval nad (tiež fiktívne časy z Mlynskej bašty): L71 takto: 00 10 20 30 40 50 a L72 takto: 05 15 25 35 45 55, L70: zrušená
L70 síce ešte žije, ale rozsudok má už celé roky vynesený. Je len otázka času, kedy padne (či sa to Dopravákovi páči alebo nie )
A naďalej tvrdím, že zexpresnenie L35 prinesie ešte katastrofálnejšie výsledky v obsadenosti vozidla. Už vedenie trasy po Americkej triede bolo nešťastné, vynechanie niektorých zastávok by len uškodilo. A vôbec, kacírska otázka - načo sú v Košiciach vlasne zrýchlené linky? Plnia nejaký účel? Ja by som povedal, že nie.
L35 veru je nerozumne zriadená, hlavne to ukončenie na KVP-čku.
Re #4775 mišo: Presne tak. To, čo obsluhuje Kostol, možno rovnako dobre obslúžiť z Miestneho úradu alebo Sofijskej.
A byť ja osobne obyvateľom Ťahanoviec a konkrétne Americkej triedy v danom úseku, radšej budem mať zastávku kúsoček ďalej, ale na Mlynskú baštu mi v sedle pôjde 6 spojov za hodinu a nie za každým tipovať, či sa mám ísť postaviť tam alebo hentam.
vravíš, že aj na Americkej triede žijú ľudia, ale keď si to tak vezmeš, tak pod hlavnou cestou nie je nič, skutočne nič na obývanie a nad cestou je možno sto metrov široký miniparčík, za ktorým je ulica Budapeštianska a ešte pred ňou vežiaky Americkej triedy. zastávka Sofijská je však priamo pod týmito vežiakmi a teda omnoho dostupnejšia ako zastávka Kostol, to isté platí pre celý prvý blok Budapeštianskej ulice.
zastávka Kostol teda obsluhuje z väčšej časti neobývané územie, je teda neefektívna. snáď má význam ako výstupná zastávka, ale rozdelenie dopravy na Ťahanovciach na dva nevyvážené ťahy je nešťastné
Toz vratim sa k intervalu trolejov na useku Lingov - Mlynska Basta a spat.
Nuz neda sa jednoducho, uvediem konkretny pripad (casy su fiktivne - len na ukazku). Uvazujme 15 minutovy interval pre v spicke vsetky tri linky. Nech L70 jazdi takto z Mlynskej basty: 00, 15, 30, 45, L71 takto: 05, 20, 35, 50 a L72 takto: 10, 25, 40, 55.
Ked to vsetko dam do hromady vchadza mi toto:
00, 05, 10, 15, ... 50, 55
A teraz mi napis, ako chces zariadit rovnomerny interval medzi L71 a L72, ktore maju prichod 05, 20, 35, 50 a 10, 25, 40, 55. Tak ci tak rozdiel medzi nimi je bud 5 alebo 10 minut. A v tom je to. Mne slo o konstanty rozdiel nie 5 potom 10 opat 5 atd
S tou 105kou beriem spat, som sa unahlil.
Teraz to spojenie KVP - Tahanovce. Nuz mne napada (opat to NIEJE navrh, aby sa mi tu nedostalo za zas nieco navrhujem) uprava dvoch liniek a zrusenie L36. Co budeme potrebovat?
Upravenu L11: Mikoviniho - L IX razcestie - Kremnicka - Drabova - atd s konecnou bud na Iskre alebo na klastore
Upravenu L17: Mikoviniho - L IX razcestie - L IX
Zoznam zastaviek na L35 si uz racil vypisat aj s OA. I tak si myslim, ze L35 je nerozumne zriadena.
Tuším máš pravdu. Práve pozerám do LCP - to jak sa im podarilo praštiť jazdnú dobu od kostola po HyperTesco 4 minúty? Veď tam je to akurát tak za dve. Takže jasné - rozdiel činí 5 minút, nie 3. I s opraveným údajom trvám na argumentácii v príspevku #4771.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BM