Reakcia na: mišo #4793:
Vždy záleží od konkrétnej trasy a veľa aj od samotného intervalu. Napríklad elektrická trakcia (električka, trolejbus) by v rámci čo najekonomickejšej prevádzky mali jazdiť na celodenne rovnako atraktívnych trasách. Je to z dôvodu spôsobu účtovania elektrickej energie, kedy sa dosť veľa platí za dosiahnuté maximá v odbere. Potom vo všeobecnosti ešte možno povedať, že elektrická trakcia sa vypláca tým viac, čím na trase jazdí viac spojov. Týmto sa autobus (či diesel alebo CNG) pochváliť nemôže. Preto by električky a trolejbusy mali jazdiť na čo nafrekventovanejších trasách a autobusy by mali mať skôr formu doplnkovej dopravy.
Aktuálne ceny Solarisov nepoznám. Ten náš prešovský (sólo - 12metrový) nás minulý rok vyšiel tuším na nejakých 8,6 milióna. Pätnásťmetrák teda bude stáť o niečo viac.
Značiek nízkopodlažných vozidiel je samozrejme viac, ale ja by som sa ich vhodnosťou/nevhodnosťou pre Košice už nezaoberal. Košice si vybrali Solaris, je tu už vyše 30 vozidiel, preto treba zostať pri Solarisoch. Jednak preto, že unifikácia vozidlového parku znižuje náklady (nemusíš mať na sklade náhradné diely z množstva značiek, ktoré prevádzkuješ), jednak preto, lebo DPMK je výhradným dovozcom Solarisov na Slovensko.
Vladimír
L70 síce ešte žije, ale rozsudok má už celé roky vynesený. Je len otázka času, kedy padne (či sa to Dopravákovi páči alebo nie
A naďalej tvrdím, že zexpresnenie L35 prinesie ešte katastrofálnejšie výsledky v obsadenosti vozidla. Už vedenie trasy po Americkej triede bolo nešťastné, vynechanie niektorých zastávok by len uškodilo. A vôbec, kacírska otázka - načo sú v Košiciach vlasne zrýchlené linky? Plnia nejaký účel? Ja by som povedal, že nie.
L35 veru je nerozumne zriadená, hlavne to ukončenie na KVP-čku.
Re #4775 mišo: Presne tak. To, čo obsluhuje Kostol, možno rovnako dobre obslúžiť z Miestneho úradu alebo Sofijskej.
A byť ja osobne obyvateľom Ťahanoviec a konkrétne Americkej triedy v danom úseku, radšej budem mať zastávku kúsoček ďalej, ale na Mlynskú baštu mi v sedle pôjde 6 spojov za hodinu a nie za každým tipovať, či sa mám ísť postaviť tam alebo hentam.