Tuším máš pravdu. Práve pozerám do LCP - to jak sa im podarilo praštiť jazdnú dobu od kostola po HyperTesco 4 minúty? Veď tam je to akurát tak za dve. Takže jasné - rozdiel činí 5 minút, nie 3. I s opraveným údajom trvám na argumentácii v príspevku #4771.
Čo sa týka tej jazdnej doby cez sídlisko veľmi by som tomu až tak neveril. Možno to bude 5 min. ale 3 určite nie. Ešte sa mi nestalo aby 27 - ka prišla k Metru na Sofijsku smerom do mesta na čas. Pravidelné meškanie cca 2-4 minúty. Je jedno či tam ide Ik280, B941 alebo SU15. Stále. ?
Nesúhlasím s nesúhlasením s mojím názorom na L36
Pravdaže na Americkej triede žijú ľudia. Ale tento argument vyznieva tak trochu polulisticky. Pozrime sa na to z dopraváckeho hľadiska. Podľa všeobecne uznávaných noriem sa považuje za štandardnú dochádzkovú vzdialenosť k MHD vzdialenosť 700 m, v husto obývaných častiach miest vzdialenosť 500 m. Sídlisko Ťahanovce spĺňa nároky na 500m dochádzkovú vzdialenosť.
Ak máme spoj idúci priamo po Americkej triede, ktoré, inak nobslúžené, zastávky obslúži? Zastávku Miestny úrad môžeme vyškrtnúť, pretože tá sa obslúži aj cestou po Ázijskej triede. Ako jediná "vlastná" zastávka trasy po Americkej triede zostáva zastávka Kostol. Na druhej strane tu stojí fakt (treba sa s tým zmieriť), že táto zastávka obsluhuje územie, ktoré je v rámci 500m normy obslúžiteľné aj z iných zastávok (Miestny úrad a Sofijská). Inými slovami, ak by som hneď od zajtrajšieho dňa zrušil zastávku pri kostole, dotknutí obyvatelia sa nebudú mať horšie ako mnohé iné dnes takto obsluhované oblasti.
Vedenie trás priamo po Americkej triede má svoje opodstatnenie v špičke, kedy sa hromadia prúdy cestujúcich a je žiadúce ich rýchlo a efektívne prepravovať čo najkratšou cestou a súčasne v rámci snahy o rovnomerné zaťaženie vozidiel deliť tieto prúdy do vetvy cez Ázijskú na Hanojskú a cez Americkú na Madridskú.
Reči o 10minútovej vyhdliakovej jazde po sídlisku sú prehnané. Jazdná doba Madridská - Hypermarket TESCO je pre L27 (cez Ázijskú) 10 min. a pre L36 (cez Americkú) 7 min. Rozdiel teda činí len 3 min., ktoré sú v mimošpičkovom čase (cestujúci sa tak neponáhľajú) zanedbateľné. Cestujúci zo zastávok Madridská, Nadchod a Miestny úrad pocestujú o 3 min. dlhšie, ale kompenzáciou pre nich môže byť konečné zladenie spojov na trase a tým dosiahnutie atraktívnejšieho intervalu medzi spojmi. Ak by Madridskú obsluhovala v sedle vo vzťahu k Mieru a Mlynskej bašte len jedna linka v 15 min. intervale, bola by to iste výhra v porovnaní s dnešnými dvoma 30 min. linkami, ktoré odchádzajú z Madridskej takmer naraz.
Nesuhlasim s tvojim nazorom na L36, hlavne, ze po Americkej mimo spicky priame spoje netreba. Vari tam neziju ludia? L36 by som nechal v spodnej trase z 2 pricin:
-V panelakoch byvaju ludia, ktori chodia domov aj mimo spicky, resp. potrebuju ist do mesta aj v sedle (a trepat sa na Berlinsku, Hanojsku-hore briezkom?)
-Nezabudat,ze spoje po Americkej su prospesne hlavne pre obyvatelov z konca sidliska.(Madridska, Nadchod,MU) Nie kazdy ma chut na 10 minutovu vyhliadkovu jazdu po sidlisku.
Ja si naopak myslim, ze Tahanovce maju v sucasnosti dostatocny pocet spojov s dobrym pokrytim sidliska.
K tej L35, 36 a spol.
Neviem, či už si to niekto všimol, ale v špičke ide z Mieru na sídl. Ťahanovce viacej spojov na Americkú ako na Ázijskú.
Keď spočítam počet spojov za hodinu, tak:
- na Ázijskú ide 3 x L27, 3 x L34 = 6 spojov/hod.
- na Americkú 3 x L35, 3 x L36, 4 x L53 = 10 spojov/hod. (!!!)
Čiže súčasný stav určite nie je v poriadku a bolo by potrebné niečo tam zmeniť, lebo takto je to úplne postavené na hlavu.
Ja som nemal nič proti tomu zverejnenému CP. Len som nadobudol pocit, že ho prikladáš ako hrejivú spomienku na zašlé časy slávy. A práve preto som tomu nerozumel, pretože nebolo na čo pekné spomínať, keďže dnes jazdia trolejbusy na danom úseku častejšie ako vtedy
Nerozumel som presne nasledujúcej vete: "Lenze neda sa to, to by L71 a L72 jazdili za sebou bud v 5 alebo 10 min.zavese." A stále tomu nerozumiem. Prečo by sa to nemalo dať a prečo by jazdili za sebou buď 5 alebo 10 min. závese? Ak chceš na trati KVP - Furča zaviesť 5 min. interval, treba dať L71 a 72 na preložený 10 min. interval...
Re #4761 mišo: Ojojóóój... A koľko ich je zbytočných. Určite nielen L36. Tiež patrí k tým, ktoré mi pijú krv. Ale obávam sa, že súčasný stav linkového vedenia autobusov v Košiciach je nereformovateľný, t.j. treba linky zostaviť na novo. Požiadavky sú jasné -> liniek čo najmenej, intervaly medzi spojmi čo nakratšie.
Nočná električková doprava. Možno by som nemal byť taký nezáživný realista, ale keď si aj odmyslím veci ako napr. hluk, stále mi ostáva neekonomickosť riešenia v tom, koľko električkových vozňov by som potreboval na zabezpečenie 60 min. intervalu na nimi obsluhovanom území. Realita je taká, že súčasné "vymetacie" autobusy 101, 103, 105 najlepšie obslúžia územie za súčasných najnižších nákladoch.
Re #4763 eMareq: L36 premáva po Americkej preto, lebo keď zrušili L17 a nahradili ju L36 po Ázijskej, cestujúca verejnosť sa iša rozpučiť od hnevu, že berú priamy mimošpičkový spoj po Americkej. Po tomto tlaku prehodili L36 na Americkú triedu a potiahli ju na Madridskú. Môj názor? Po Americkej triede mimo špičky priame spoje netreba.
L35 by som určite nezexpresňoval. Ktoré zastávky by si vyhodil? Sokolovskú, Pri hati a HyperTesco? To je smiešna úspora, čo spôsobí ešte menšiu vyťaženosť linky. O vyrazení zastávky Obchodná akadémia Ti nedovolím ani uvažovať - už to je chyba, že L55 tam nestojí a pekne sa to odráža na nerozovnováhe záťaže na L18 vs. 55.
Akože Kuzmányho nie je v noci obslúžená? Pri hlavnej pošte stojí L105.
Brnianska súprava T3R.EV a VV60LF má #1531 a 1301, čo je s ostravským vlekom zaujímavá zhoda náhod. K tejto súprave sa ešte upravuje prototyp T3R.EV #1560, ktorý potom bude premávať v súprave 1531+1301+1560 alebo opačne (1560+...).
No nebyť AdamaT, Košice by nemali čo len jedinú reprezentatívnu električku, ak vôbec ešte fyzicky nejakú. Zasa na druhej strane, zápis do registra pamiatok bez akéhokoľvek spolupráce s DPMK bolo tiež faux pas.
Sam vidis, kolko toho mohol DP mat, lenze o tom sa radsej mlci (i v novinach), ako by sa malo vrhat zle svetlo na DP. Tak sa radsej mlci a vychvaluje sa dovozom jednotky.
L35 s L36 su si navzajom konkurencne linky. Jedna (L35) ponuka rychlejsiu alternativu a je len spickova (z nej by som vedel urobit zrychleny spoj s povyhadzovanim niektorych zastavok). I tak zostava otaznikom, preco DP prevadzkuje L36 po dolnej vetve a nie po hornej ako kedysi.
L53 prepaja Tahanovce s Tahanovcami (vzdialenost jednej konecnej od druhej je 5 zastavok) cez NO. Za taznu linku povazujem L27 a L34 na nich by som pridaval intervaly.
Naviac z L53 by sa stala asi uz len obycajna linka a neplnila by "expresne vlastnosti" - na to bola urcena. Zrejme by musela stat na kazdej zastavke.
Siet nocakov sa mne zda ako dobra i ked Kuzmanyho nieje obsluhovana (kedysi to robila L104, ktora stavala pri Hl. poste - samostatna zastavka)
Na juznej triede nocak je - L103.
To s tou L9 - stacilo ak by sa obnovila L1 (ktora mala taku trasu ako spominas) naviac ak by to tak bolo, vnieslo by to len chaos do CP. Denna L9 po starej trase a nova uplne inaksie. - Zamietam jednak aj L6 aj L9. Preco je pisane vyssie.
Diggi: Hej, už viem, fotil som toho dotyčného, ako s istou KT8 prechádza vedľa 521.
Na 246 som natrel texty ja sám, na 234 dnešný riaditeľ PKD. Oba vozy už boli predtým miernym tempom rozoberané, nie však ničené. Po objavení nápisov sa okrem rozoberania použiteľných dielov objavil aj úmyselný vandalizmus - rozbité boli aj zvyšné sklené výplne, pokrivené plechy, odrezané káble a madlá a podobne. 234 bola pritom odstavená v hale po čerstvo ukončenej prehliadke a mala ísť potom na "cintorín" vedľa 2, 12 a 203. Ale vyhodiť niečo také na koľaj smrti... Čo na to povedať...
fajne. celé dve hodiny som čítal toto fórum (asi 26 strán) a konečne som našiel ľudí, ktorí by mohli vedieť zmysluplne odpovedať na milijóny mojich otázok.
- nie je 36 zbytočná linka ? nestačilo by zahustiť 34 ?
- mohla by sa 53 stať dajakou ťažnou linkou ťahanoviec ? premávala by celý deň aj cez víkendy. aj jej cestovný poriadok by bol zhustenejší na úkor niektorých iných ťahanovských liniek
- aké náklady je potrebné vynaložiť na sieť nočných električiek ? teda sieť. stačili by možno dve linky - nočná 6 a upravená nočná 9, ktorá by sa pri vss moste pustila na južnú triedu a na komenského by sa prepravila cez kuzmánku
- neexistujú nejaké náhradné riešenia liniek dopravy tuna v Košiciach ? na vašej stránke som našiel iba jedno jediné. myslím, že určite vzniklo plno dobrých nápadov o ktorých by stálo diskutovať
ďakujem za akúkoľvek odpoveď. budem sa pýtať viacej
Podla toho co viem od Sarka tak 246 rozobrali dielensky pracovnici potom ako sa tam nastriekalo urcene pre muzeum, dobre hovorim? Preto aj odstavene vozy zacali zamykat do haly.
Sarko > Co myslis, kto Ta tam mohol vidiet, zaspominaj. ?
Dostalo sa mi do ruk nove cislo DM, iba spomeniem prevadzku T3R.EV s vlecnakom VV60 v Ostrave. Celkom uhladna suprava. Konkretne sa jednalo o 1301 (T3) + 301 (vlek). Vlecnak je dvojdverovy.
Ved to bolo LEN ako zaujimavost. Svojho casu si tu aj Ty spisal CP L6 z roku 1972. No ja by som tie CP i tu rad hodil, ale musel by vyjst z tadialto druhy krok (prvy som spravil: ponuka). Nieje toho malo, vierohodne su niektore obsahuju aj kuriozne informacie, bud nespravny smer zastavky alebo nespravny cas.
Comu z druheho odstavca si nerozumel? Skusim uz vopred odpovedat.
5 minutovy, mimospickovy interval bol na Tr. SNP zostaveny pomocou liniek 5, 6, 9. Mne sa zdal ako velke lakadlo u trolejbusov pocas spicky - aj autobusy by dostali velkeho konkurenta, lenze neda sa to zariadit.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Na 246 som natrel texty ja sám, na 234 dnešný riaditeľ PKD. Oba vozy už boli predtým miernym tempom rozoberané, nie však ničené. Po objavení nápisov sa okrem rozoberania použiteľných dielov objavil aj úmyselný vandalizmus - rozbité boli aj zvyšné sklené výplne, pokrivené plechy, odrezané káble a madlá a podobne. 234 bola pritom odstavená v hale po čerstvo ukončenej prehliadke a mala ísť potom na "cintorín" vedľa 2, 12 a 203. Ale vyhodiť niečo také na koľaj smrti... Čo na to povedať...