Reakcia na: eMareq #4367:
V zásade ide o teóriu, ktorá sa snaží čiastočne kopírovať zvyklosti zo susedného Prešova. Tam nočáky začínajú jazdiť skôr - už od 22.00h - a jazdia dlhšie - v pracovné dni do 5.00, v sobotu do 6.00 a v nedeľu a sviatok do 7.00h.Neviem do akej miery presne, ale DPMK chce taktiež obmedziť premávku denných liniek. Večer asi len do 22.00. Ráno by sa mala premávka začínať o 5.00h, cez víkend možno ešte neskôr. O tom, či je prešovský systém celkom vhodný pre Košice je ťažké povedať, pretože v Prešove nie je nič podobné košickému U. S. Steelu. Aj keď dá sa predpokladať, že samotné spoje do USS nebudú vo väčšej miere obmedzené.
V súvislosti so skrátenou dennou prevádzkou sa primerane navrhuje predĺžiť nočná prevádzka, pričom sa uvažuje s niektorými zmenami.
Ako dlhodobo najpreťaženejšia linka sa javí L101, preto sa navrhuje zrušenie jej trasy na Podhradovú. Linka by teda premávala priamo po Hlinkovej na Mier a ďalej na Národnú triedu. Namiesto L101 na Podhradovú pôjde L105, ktorá tam zájde (presne neviem, asi z Komenského cez Štadión Lokomotívy, ale nie som si istý). Trasa L105 sa upraví aj na Terase, keď po novom už nebude jazdiť do mesta Moldavskou cestou. Presne však neviem ako sa do mesta dostane (Toryská???). Namiesto L105 Moldavskú cestu obslúži L103, ktorá sa na Železníkoch už nebude otáčať, ale bude pokračovať po Alejovej a Moldavskej ceste do mesta. Zastávka Skladná bude bez nočnej dopravy.
Z dôvodu zvýšených nárokov na prepravu najmä cez víkendy, bude víkendová nočná doprava organizovaná odlišne. Trolejbusová nočná L71 sa zruší a namiesto nej budú obnovené nočné autobusové L100, 102 a 104, ktoré budú jazdiť protismerne voči L101, 103 a 105. Dochádza tak k posilneniu dopravy, kedy cez víkendy bude na všatkých ťahoch skrátený nočný interval z 60 na 30 min.
Ale ešte všetky podrobnosti neviem. Hustejšia doprava možno bude aj v pracovný deň krátko po začiatku a krátko pred ukončením nočnej prevádzky v rámci kompenzácie skrátenej dennej prevádzky.
Ale ešte raz opakujem. S návrhom som sa oboznámil len zbežne, mohol som niečo popliesť. Napokon treba vziať do úvahy aj to, že je to len návrh a nemusí byť schválený v tejto podobe.
eMareq
S tou L26 je to zaujimave, v ktorom roku to bolo? o L19 existuje zmienka v 100rocnici DPMK (mapa, na ktorej to je znazornuje prelinkovanie platne od 19.12.1983) kedy koncila pri Potravinach (dnes OC Bukovec). Vypomoc jazeru - L26 od 19.12.1983 skoncila ako spojenie VA VSZ - Saca.
Ohladom prejazdu cez Lunik 8 na KVP, v tom case to bolo jednine schodne riesenie, lebo este nebolo dobudovane prepojenie z opacnej strany a vsetky spoje koncili pod terajsim mostom na KVP.
Re #4323: Moj skromny nazor na zrusenie L1: tato linka bohuzial musela ustupit relativne novej L9. Boli to dve linky co zacinali a koncili na tom istom mieste - konkurovali si a k zaniku L1 dopomohlo aj to, ze to bola uz len spickova linka (aj ked z mojho pohladu sa mi zdala vyhodnejsia - casovo kratsia ko L9) a L9 celodenna. Ktovie mozno pre DP bolo vyhodnejsie prepojit Stare mesto, Sever cez Terasu na Jazero. Mam CP L1 z roku '93 aj s jej "intervalom". zalozim si dakde web a smarim to tam, ak by bol zaujem.
L8 bohuzial musela padnut, lebo padlo VSS (byvajuci na Jazere si isto spomenu ako dvory v areali VSS malokedy zivali prazdnotou, vzdy boli zaplnene technikou z produkcie VSS)
L5 s 30 minutovym intervalom bolo (opat moj skromny nazor) uz len kriesenim v kome a 30 minutovy interval neriesil nic.
Tabule: najjednoduchsie riesenie je zamontovat do kazdeho vozidla elektronicke ukazovatele smeru a je to! Odpadne vymena tabul, ich strata ci poskodenie. Priklanam sa k Vladimirovi. Ppamatnici si spominaju, ze v T3jkach za kabinou vodica bola kedysi drevena skrinka, ktora sa aj zamykala a do nej sa zasuvali dlhe tabule. Nebolo nic nezvycajne vidiet v druhej kabine hrbu tabul pohodenych na sedadle vodica (prip. v zadnej kabine KT8)