Pravda je navaznost je (hlavne v smere z letiska tazko koordinovatelna). Ale potom nech sa zavedie intervalovy CP s aspon 30min. intervalom a bude pokoj.
Do tretice všetko dobré. Otvorím ešte jeden problém, na ktorý som upozornil viacerých novinárov ale je to asi nevhodná téma tak o tom nikto nič nezverejnil. Robím to teda týmto spôsobom.
Koncom februára prebehla tlačou informácia o tom, že mestské zastupiteľstvo odsúhlasilo prenájom pozemkov na VŠA, na ktorých je v súčasnosti garáž autobusov DPMK, a.s. na 50 rokov Mestskému futbalovému klubu za jednu korunu. Určite viete o tom, že na sťahovanie garáži z VŠA na Bardejovskú ul. sa predpokladá náklad cca 130 miliónov Sk. Na vyhotovenie projektu na tieto práce sa sa už zadala objednávka. Hlavný architekt Martin Drahovský sa vyjadril, že k sťahovaniu autobusov na Bardejovskú ul. nemá námietky.
Považujem si za povinnosť upozorniť Vás, rovnako ako som upozornil zástupcov Valného zhromaždenia DPMK, a.s. na jednu skutočnosť o ktorej sa nehovorí a nepíše.
Areál DPMK, a.s. na Bardejovskej ulici v Košiciach je v tesnej blízkosti obytnej zóny, t.j. Luníka VIII. Doteraz tam boli umiestnené iba električky, čo je doprava ekologická. Niekoľko desiatok autobusov (cca 90 ks), ktoré prevádzkuje DPMK, a.s. majú 10 a viac rokov. V zimných mesiacoch, keď udrú mrazy musia sa tieto autobusy po ukončení nočnej služby nechať naštartované a takto idú až do ranného nástupu do služieb. Viete si predstaviť koľko hluku a exhalátov to narobí za celú noc ? Po prvej takejto noci Vás a mesto zasypú sťažnosti občanov. Už dva roky bola zima veľmi mierna ale pochybujem, že sa to bude trvalo opakovať. Až potom budeme hľadať vhodnejšiu lokalitu a desiatky miliónov na ďalšie sťahovanie?
Čo vy na to ?
Vladislav Stankovič predseda ZO OZ Doprava č. 2 pri DPMK, a.s. Košice
stankovic@netkosice.sk
Prepáète Kari a ostatní, ktorí reagujete na moje vyjadrenie k zmenám na linke è. 23 s tým, že je to "Typický zadubený odborársky poh¾ad."
Ak niekto máte skúsenosti s médiami tak viete, že vy nieèo poviete, uverejnené nakoniec nie je to podstatné èo ste povedal , ale reakcie sú na zverejnený text.
To podstatné teda zopakujem.
Naše výhrady k cestovným poriadkom boli z viacerých h¾adísk.
1. Lietadlo nie je dopravný prostriedok MHD a nie je preto možné jeho prílet zabezpeèiť v plánovanom èase v rozsahu plus - mínus 2 minúty.
2. Cestovné poriadky - viaceré, pretože linku è. 23 nerobí iba jeden autobus - sa urobili tak, že opakovane, nieko¾kokrát za sebou sa dal otoèný èas na letisku 5 minút a na železniènej stanici 2 minúty. Vodièi mi však hlásili, že v špièke pravidelne meškajú 8 - 10 minút. Neviem si teda predstaviť vzájomnú koordináciu takto nastaveným spôsobom.
3. Mestská doprava je rovnako dôležitá pre zamestnancov ako pre cestujúcich. Zamestnanec má však pevne urèený zaèiatok a ukonèenie pracovnej zmeny.
A teraz to podstatné na èo reagujete.
Ak nie je možné vzájomne skoordinovať tieto dve dopravy, pretože autobus má pevne stanovené odchody a èakať nemôže a teda ani nebude a následne ide naprázdno, tak takéto plánovanie je nezmyslom. Aj ja obèas využívam leteckú dopravu ako bežný cestujúci. Moje osobné skúsenosti ale aj skúsenosti vodièov DPMK potvrdzujú, že vozia v prevažnej väèšine len zamestnancov letiska, stavbárov fi. VALEO a potom už väèšinou len vzduch.
Ak sa aj stane, že prílet lietadla a odchod autobusu na seba nadväzuje, ide autobusom zopár cestujúcich. Zrejme aj kvôli skúsenosti s èakaním na spoj si už dojednali príbuzných , resp. osobných šoférov alebo kolegov z firiem. Viacerí idú taxíkom aj keï tam autobus stojí. A ja som k tomu dodal, že v takom prípade je potrebné pre tých nieko¾ko cestujúcich zabezpeèiť minibus a ten by èakal na prílet a odbavenie cestujúcich a potom ich odviezol do mesta.
Ak sa Vám tento poh¾ad zdá zadubený tak sorry. Ak chcete aby MHD chodila každých 10 - 15 minút všade tak O.K. ale niekto to musí zaplatiť a zabezpeèiť dosť vodièov a autobusov. A aj to treba zaplatiť. Viete o tom, že pre ich nedostatok sú pravidelne nevypravované služby a to aj 10 - 15 denne. Viete o tom, že z dôvodu, že vodièi MHD v Košiciach majú najnižšie príjmy a najhoršie pracovné podmienky je ich stále menej ?
A zopakujem na záver ešte raz. Ak máte výhrady voèi tomu èo sa mi pripisuje, neváhajte a napíšte mi priamo na môj email : stankovic@netkosice.sk
Pozdravujem Vlado
Prepáčte kolegovia nebol som tu zase dlhšie, ale dostal som odkaz, že tu beží diskusia k linke č. 23 ako reakcia na moje vyjadrenie do Korzára a našiel som tu aj túto poznámku k rozpisu služieb. Neviem však, čo tým chcel BMko naznačiť a k čomu som sa mal vyjadriť. V čom vidí porušenie ?
To čo hovorí zákonník práce, resp. aj zákon č. 462/2007 Z.z. o organizácii pracovného času v doprave je základom pre kolektívne vyjednávanie. ZP hovorí tiež o tom, že rozvrh pracovného času čo je vlastne rozpis služieb môže zamestnávateľ vydať len po dohode a to sa do dnešného dňa stále porušuje.
Ak mi teda napíšete konkrétnejšie vyjadrím sa. Stále máte možnosť napísať aj na môj e-mail stankovic@netkosice.sk. Máme funkčnú aj svoju stránku www.odbory-dpmk.netkosice.sk kde som ochotný vysvetlenia na podobné otázky zverejniť.
Vlado
Zo zasadnutia MZ, 24.4.2008; Téma - problémy (nielen) s autkleimom
p. Mutafov, poslanec MZ – V materiáli hlavného kontrolóra je aj správa o kontrole v DPMK. Problém je v tom, že po odchode odborne zdatných manažérov, ako bol p. Reiprich, prišla do DPMK skupina ľudí, ktorí s dopravou mali také spojenie, ako on s astronautickým výskumom.
355 mala ist do Izevska (?). Ked ju odstrojili, tak zistili, ze je v strasnom stave. Mam dojem, ze vtedy namiesto nej rekonstruovali pre zakaznika prazsku T3.
Nodes a BMko: Zas sa niekto stal obetou myslenia "Praha je vo vsetkom lepsia?"
Povedzte mi prosim, v COM je prazska non-reko T3 z roku 1972 LEPSIA od kosickej non-reko T3 dajme tomu z roku 1989? V COM, V COM, V COM???
Prazskymi elektrickami som sa najazdil mnoho a mnoho kilometrov. V Kosiciach som sa mal to stastie za posledny mesiac 4x previezt vozidlom 417. ZIADNY rozdiel v kvalite som nepozoroval.
V neakej Jing Jang na dalekom vychode maju lepsie organizovane rikse ako tu v KE dopravu. Bohuzial cim som dlhsie v KE tym viac vidim aky exemplarne jedinecny pristup je k cestujucej verejnosti. A Bardejovsku 6 by som priclenil pod Lunik IX, bordel ako bordel, kazdy ma vo vedeni svoje prava ale povinosti ziadne
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BMko