Aby som ta dostal do obrazu. To ze ake budu intervali urcuje magistrat a nie DPMK. Financie na DPMK su, ved za co by sa kupovali autobusy? Jedina ziskova doprava je zatial autobusova, ktora pokryva ciastocne straty elektrickovej a trolejbusovej trakcie. Podla toho co sa mi dostavilo do usi a pred oci malo by ist o vybavenie strojcekov R&G Mielec a dokupenie zbytkovych BUSE panelov.
Najvacsie naklady budu na elektrickovu trakciu lebo tam BUSE takmer vobec nieje. Pricom na trolejbusoch je 45 % palubnych pocitacov., Takze problem malicky. a co sa tyka autobusky , ta je zase na na tom vitazne, lebo 88% vozidloveho parku ma BUSE. Co sa tyka udrzby zvladaju udrzbu Solarisov a novych Karos, takze problem to taky velky nieje. Totiz dielne su vybavene uz aj laptopmi.
Co sa tyka udrzby BUSE, je podla mna 2krat lepsia ako v Blave, len skoda ze sa nevie ustalit to co robi 1018
1) Keď som naposledy navštívil KE, tak som si žiadny celodenný lístok kúpiť nemohol, pretože v automatoch nebol a predpredaj bol zavretý, bo perši maj.
2) Tá teória, že niekoho "nezabije, keď si kúpi štyri jednorazové lístky" je úplne, ale úplne pomýlená, pretože keď si dotyčný spočíta náklady na cestovanie a časové straty z použitia MHD, tak si vlezie do IGK alebo zavolá taxík a nabudúce spraví čo? Nabudúce už na NHD ani len nepomyslí.
3) zpeť - to ja v akom jazyku ? ?
I.
Prestupný tarif je v súčasnosti velký hit u všetkých dp. Ale! Predpokladám, že aj v Košiciach sa uvažuje o montáži elektronických označovačov a hodín do VŠETKÝCH dopravných prostriedkov, včetne IDOS. Je vobec rozumná takáto investícia pri súčasnom technickom stave vozidiel a nedostatku financií a obmedzovaní intervalov?
Mimochodom je dp schopný zabezpečiť trvalú prevádzku a údržbu týchto náročných elektronických komponentov? Má na to ludí a dokáže ich zaplatiť? Spomínam si na zavádzanie akýchsi elektronických označovačov v autobusoch , na ich "spolahlivosť" a postupné tiché vymiznutie. Funguje ešte nejaký? Za povšimnutie stoja elektronické transparenty a ich nie vždy stopercentná funkcia.(daj im bože dlhého bezúdržbového života) Nadobúdam presvedčenie ,že v Košiciach je to tak, že ak sa nainštaluje nejaká elektronika, tak funguje pokial funguje a potom sa v tichosti odstraňuje.
Ja mám tento názor: Kto jazdí pravidelne, tak má mesačný alebo iný predplatný lístok. Návštevník Košíc ,pokial má rozum, tak si kúpi 24hodinový alebo niekolkodňový. Ja osobne ak prídem do nejakého mesta -je jedno kde, tak sa po niečom takom sháňam , lebo jednorazové, časové,prestupné lístky sú vždy tým najdrahším riešením. A pokial niekto len raz za čas použije mhd, tak ho nezabije keď si kúpi štyri jednorazové lístky na cestu tam a zpeť s prestupom.
Presnejšie na "A" vozidle #362 bola nad prvým podvozkom "vodná ženička", nad druhým podvozkom "veterná ženička" a na "B" vozidle #363 nad prvým podvozkom "ohnivá ženička" a nad druhým podvozkom "ľadová ženička". ?
Pokial som sa dopočul ,tak v niektorých mestách ,napr.v Prahe ,kde sú ranné zápchy a meškanie na niektorých linkách dosahuje až 40min, tak sa z konečnej vypraví záloha na stejné poradie-službu.
Robí sa niečo také aj v DPMK?
Práve som opäť videl 376+377 s novou reklamou LIVE a táto súprava NEMÁ ŽIADNE polopriesvitné nálepky ako žilinská či bratislavské reklamy LIVE. Čiže v oknách nálepky vôbec nie sú, takže žiadne á la Whirpool, Globtel, či Energizer... ?
Tak to by ma zaujimalo cim si siel. Lebo autobusy su v 500 krat lepsiom stave ako v BA. Elektricky si ce nie . Ale autobusy su udrziavane v cistote kazdy druhy den umyvane a upratovane. Mozno ze si siel 11tkou, alebo neaky drbnutym trhanarom
Cesta MHDckou v KE? Otrasny zazitok: spina, bordel, roztrhane sedacky, ludia si slapu po nohach, strkaju sa. Na spoj treba cakat niekedy aj 30min. - a to v meste, nie v okrajovych oblastiach (Saca, Polov...). Spoje su pomale, par KM cesty trva neuveritelne dlho. V porovnani s rychlostou MHD v BA je to tu v KE hroza. A to nehovoriac o tom ake mile prekvapenie clovek zazije vnutri spoja (v BA), po predchadzajucich skusenostiach v KE. Asi tak... ?
Ja tiež doplním, prvá reklama s priehľadnou nálepkou reklamy z vnútra bola Energizer na T6A5 #627. Na autobusoch boli tiež už skôr tie nové plošné reklamy na bokoch, prelepené aj cez okná.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BM