Reakcia na: bigmac #3073:
Myslím si, že som tu uviedol dostatočné informácie a každý, kto túto diskusiu číta, sa môže sám rozhodnúť, či bude veriť informáciám s uvedeným zdrojom a od odborníka, ktorý sa dlhoročne v danej problematike špecializuje alebo niekomu, kto sa danej oblasti pracovne nevenuje.
V súvislosti s tvrdeniami, ktoré udávaš, sa teda pýtam:
- Ak je problematika blúdivých prúdov podľa Teba známa už od roku 1912, prečo v roku 1914 nedošlo v Košiciach k zavedeniu plus pól v troleji (ak predpokladáme, že bol od začiatku v troleji mínus pól)?
-Ak predpokladáme, že už od zavedenia elektrickej trakcie v KE bol v troleji mínus pól, prečo nedošlo k využitiu prelomových období, kedy bolo jednoduché zmeniť polaritu (v r. 1945, 1957 a 1964)?
Čo sa týka tých zberačov, ja som tu prvotne spomenul zberač prúdu, resp. uhlík šmýkadla, Ty si do toho zamiešal nápravové uhlíky a ja uhlíky trakčných motorov. Aby si bol v obraze, 4 roky som rozoberal dverné mechanizmy, podvozky, trakčné motory a pod. Toľko moje definitívne vyjadrenie k tejto záležitosti.
eMareq
Zopar okruznych liniek z mojej hlavy (uverejnujem len tak):
1) St. Lokomotivy - Kuzmanyho - Moldavska - Trieda SNP - Hviezdoslavova - St. Lokomotivy
2) OC Vazec - Alejova - Moldavska - N.O. - Juzna Trieda - OC Vazec
3) Zel. Stanica - Moldavka - Trieda SNP - Hviezdoslavova - Kuzmanyho - Zel. Stanica
4) Barca - Juzna Trieda - N.O. - Moldavska - Alejova - Barca
5) OC Vazec - Alejova - Trieda SNP - Hviezdoslavova - Kuzmanyho - N.O. - Juzna Trieda - OC Vazec
A tak by sa dalo pokracovat s "okruznymi linkami". Ja nemam rad okruzne linky, napr L28. Mohla zostat podla pov. trasy Zel. St. - Nizna Mysla. Inac cela L28 je neprehladna co sa tyka poznamok pri intervaloch.