Reakcia na: TA #30226:
Točne boli populárne a konštrukčne zvládnuté už od vzniku železníc. V KE bola prvá výhrevňa s točnou v priestore žel. Stanice , od otvorenia trate z Miskolca. V dosledku vystavby Košicko-Bohum.dráhy depo prekážalo rozšíreniu stanice, bolo vystavané nové –viď mapa, je dodnes.
Inak tomu pokruhovému sa hovorí rotunda , to je tá odstavná hala, točňa je ten otočný most s kolajou.
Svojho času som videl v Berlíne jednu skutočne impozantnú rotundu v pravom zmysle, Obrovská hala, asi 50 paprskov kolají , točňa bola uprostred haly, viedli tam tri vjazdy.
Kari
Práve čítam časopis "Železničná revue" ostatné číslo. V článku "Plánovanie dopravnej obslužnosti v regiónoch prinesie viacero zmien" pán Ing. Stanislav Hreusík, PhD. z VÚD v Žiline popisuje navrhovaný stav pre KSK - je to pilotná štúdia Plánu dopravnej obslužnosti. V tabuľke je pre jednotlivé smery porovnanie súčasných výkonov vo vlkm a navrhovaný stav. Takže naprr. smer Ke - SNV 70%, Krompachy - Ke 25%, Trebišov - Košice 40%, a div sa svete, Rožňava - Moldava a Moldava - Košice je navrhovaný stav vlkm 0 (slovom nula). Celkovo výkony vo vlkm pre KSK zníženie na 38,379%. Kdepak soudruzi udělali chybu?