je to zatiaľ pilotný projekt, ktorý zadalo MDPT a pre jeho realizáciu vybralo KSK. Článok stojí za to, v sumarizácii je prímestská autobusová doprava -13% vozkm, železničná osobná doprava -49% vlkm. "Celkový efekt": 216,9 mil. Sk/rok.
Papyr: tých 38% sú zo súčasného stavu pre pracovné dni, celkovo je to 49% dole, ak som tie čísla správne pochopil. A áno, úsek Ke - Mo - RV sú navrhované samé nuly.
Isidor: je to pravda, práce na projekte koridoru cez PO sú zastavené.
koľajová spojka - z toho čo som pochopil z diskusie na vlakoch.net - padla
"1. Na studii trasovania novej trate cez Presov som robil s kolegami do novembra. Bola ukoncena ekonomickym hodnotenim, a porovnanim s modernizaciou v cez Margecany. Vysledky vysli tak, ze v sucasnosti nas stat nema peniaze na tak narocnu trasu. 22km z 30 (Krompachy - Presov) je v tuneli a to je priserne drahe. Takze prace na trase cez Presov boli zastavene v novembri a teraz pokracujeme na spracovavani dokumentacie pre uzemne rozhodnutie v trase cez Margecany. Termin ukoncenia prac je leto 2008."
a k integrovanému systému - ak sa nemýlim, tak kompetencie v oblasti želežničnej dopravy v regiónoch prejdú na samosprávne kraje až niekedy budúci rok
Ano, Poliaci (aj Ukrajina a severna cast CR) maju 3 kV =. Predpokladam (ale je to ciste len moj predpoklad), ze styk sustav planuju medzi st. Presov a Presov-mesto. To za predpokladu, ze sa postavi ta kolajova spojka Presov-Krompachy. Ak sa nepostavi, styk sustav moze byt kdekolvek pri Kysaku.
Dobre, integrovany vlak v tvare priblizne ako si popisal beriem. Tu skutocne niet v podstate ziadnej inej prekazky, ako odbory dopravy KSK (a pripadne PSK, pretoze to uz by chcelo vytvorit spolocny integrovany system). Je dost mozne, ze tento inak pekny plan skonci na tom, ze nebude vola a teda ani cesta... (skusenosti s PSK z minula)
číslo 38 percent možno považovať jedine za vtip. Veď to by znamenalo nielenže " odstavenie vlakovej dopravy na bočnú koľaj ", ale rovno aj jej " zatvorenie do depa ". Kto môže mať záujem zrušiť železničnú dopravu
30.1.2008 ma zasadat miestne zastupitelstvo THC, ako 2. bod programu je Informácia o súčasnom stave realizácie projektu KORID. Mozno ze potom daju na net nejaky zapis z tohto zasadania a dozvieme sa tak nieco nove...
Poliaci majú všade len 3 kV=. S dementným systémom začali, tak si to vyžrali a neexperimentujú so slížovitou republikou pozdľžne rozdelenou trakčnými sústavami ako u nás.
No myslím, že zostane VELA! Aj keby ju úplne zrušili, tak ešte za 50rokov bude po meste vela stlpov a kolajníc. Oni totiž ani tú likvidáciu by neboli schopní vykonať dosledne.
presne o to mi išlo, že aj KORID, aj štúdie VÚC sú platené z našich peňazí, sú pritom rovnakí ľudia (napr. jeden bývalý R DPMK a jeden vysoký železničiar) a výsledky diametrálne odlišné. Vidím to tak, že z KORIDu nebude nič a uvidíme, čo zostane časom z koľajovej dopravy DPMK... Bohužiaľ
To som viacmenej uviedol ako príklad, je to v projekte Korid.
Ja sám pochybujem o zmysluplnosti elektrifikácie trate do Moldavy a jej obslužnosť regiotramvají, lebo tam nič , PROSTE NIČ! nemože cenou a rýchlosťou a pomerne dobrou hustotou spojov konkurovať dnešným priamym autobusom. To jedine, že by predlžili popri ceste rýchlodráhu – scifi.
Ale tu aspon vidieť , že jeden nevie ,čo robí druhý. Jeden si veselo projektuje KORID ,a platí to (niekto), druhý zase štúdie obslužnosti... Moldava = trať na zrušenie.
Tak si zrob o tom obraz.
Točne boli populárne a konštrukčne zvládnuté už od vzniku železníc. V KE bola prvá výhrevňa s točnou v priestore žel. Stanice , od otvorenia trate z Miskolca. V dosledku vystavby Košicko-Bohum.dráhy depo prekážalo rozšíreniu stanice, bolo vystavané nové –viď mapa, je dodnes.
Inak tomu pokruhovému sa hovorí rotunda , to je tá odstavná hala, točňa je ten otočný most s kolajou.
Svojho času som videl v Berlíne jednu skutočne impozantnú rotundu v pravom zmysle, Obrovská hala, asi 50 paprskov kolají , točňa bola uprostred haly, viedli tam tri vjazdy.
Práve čítam časopis "Železničná revue" ostatné číslo. V článku "Plánovanie dopravnej obslužnosti v regiónoch prinesie viacero zmien" pán Ing. Stanislav Hreusík, PhD. z VÚD v Žiline popisuje navrhovaný stav pre KSK - je to pilotná štúdia Plánu dopravnej obslužnosti. V tabuľke je pre jednotlivé smery porovnanie súčasných výkonov vo vlkm a navrhovaný stav. Takže naprr. smer Ke - SNV 70%, Krompachy - Ke 25%, Trebišov - Košice 40%, a div sa svete, Rožňava - Moldava a Moldava - Košice je navrhovaný stav vlkm 0 (slovom nula). Celkovo výkony vo vlkm pre KSK zníženie na 38,379%. Kdepak soudruzi udělali chybu?
Isteže to bude vlak, ale budú odlišnosti od súčasnej formy prevádzky.
To jest intervalová doprava, taktový systém, integrovaný tarifný systém s mhd prípadne s dopravcami v rámci kraja. Spočiatku sa to skutočne nebude velmi líšiť od bežných vlakov.
Viď pražské „S“ linky. To je tiež len začiatok.
Až v dalších fázach to može dostávať osobitejší charakter: označovače vo vlakoch, prestupné terminály v mestách, unifikácia a optimalizácia voz.parku, zdvojkolajnovanie tratí (problem Prešov), elektrifikácia vybraným systémom (Moldava) stavba odbočiek do priem.zón (Kechnec), atd. Až ako úplne posledná „třešnička na dortu“ može potom dojsť k prepojeniu sietí železníc a mhd a zaradenie regiotram.vozidiel do UŽ DOBRE FUNGUJÚCEHO systému.
Tak to vidím ja.
No velmi vážne to berú naši linkotvorci. A velmi velmi ma to znepokojuje.
Ale už som o tom popísal dost.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr