Reakcia na: TA #30226:
Točne boli populárne a konštrukčne zvládnuté už od vzniku železníc. V KE bola prvá výhrevňa s točnou v priestore žel. Stanice , od otvorenia trate z Miskolca. V dosledku vystavby Košicko-Bohum.dráhy depo prekážalo rozšíreniu stanice, bolo vystavané nové –viď mapa, je dodnes.
Inak tomu pokruhovému sa hovorí rotunda , to je tá odstavná hala, točňa je ten otočný most s kolajou.
Svojho času som videl v Berlíne jednu skutočne impozantnú rotundu v pravom zmysle, Obrovská hala, asi 50 paprskov kolají , točňa bola uprostred haly, viedli tam tri vjazdy.
Papyr
Okrem toho, usek Kysak-Presov ti uz vela sanci na zavedenie dalsich spojov k sucasnemu stavu nedava, pretoze je velmi vytazeny. Na tridsatminutovy interval ti to teda ani omylom nevyjde. Coz pochopis, ked si vezmes napriklad milimetrovy papier, nakreslis si grafikon a skusis vsetky vlaky vykrizovat. Jedine, ze by sa zdvojkolajnil, ale to zas nie je otazka "v podstate IHNED".