všetko sa ráta. Jednoducho od označenia do skončenia doby platnosti môžeš cestovať, kde len chceš. nalístku sa nehovorí o jazdnej dobe, ale len o dobe.
v prispevku som sa zle vyjadril
pouzivam 'mesacnik' cize neviem presne ako to funguje, ale predpokladal som ze ak pouzivam bck, tak ak si oznacim vystup, tak cas straveny cakanim na spoj na ktory prestupim (tipujem ze je tam nejaky casovy limit) sa mi nerata do jazdej doby
Kde je napísané, akým časovým údajom sa má riadiť cestujúci pri prestupe? -- ved to! kde je to napisane?
Ad. druhý odsek, čistá pravda ale to by musel DPMK sťiahnuť všetky vozy čo vlastní lebo všade sa niečo nájde ? (týmto neobhajujem DPMK ? ). Len keď s tým nikto nič NECHCE robiť tak... každemu to vyhovuje až na cestujúcich ☠
?
Aj tak to celé skolabuje, poruchy začnú narastať.
Je rozhodne korektnejšie, ak jazdila polovica vozov s vypnutým poruchovým emtestom . Dnes nás v polovici vozov dpmk OKRÁDA !
Užívanie čipových kariet sa ma nedotklo, už na jeseň som sa „bavil“ tým jedno celé kolečko ,ako to luďom ruinuje el.penaženky. Po niekolkých pokusoch o odznačenie pri výstupe im to seklo ešte raz 16 alebo 19K.
Dopyt.tl.: ŽIADNE POSTUPNÉ DOVYBAVENIE NEBUDE! (kto by sa s tým h(s)ral na dielni v pracovnej dobe?). Predviedli luďom, že niečo také je možné, nech si hrajú, a ak pribudne, tak jedine na nových busoch a reko KT8.
vieš si predstaviť, že by polovica vozového parku jazdila zhasnutá? To by bolo ? nehovoriac o tom, že by tým vznikli aj stálice, ktoré by permanentne jazdili off. ?
no zadarmp by som sa rád povozil...
Ja ako cestujúci hodnotím dpmk ako celok, nemám chuť zisťovať kto ten bordel sposobil. Je to komplexný bordel.
To ,že na to tam hore potom ***ú, len potvrdzuje ich pravidlo, „že počase každá kritika ustane a máme zase chvílu pokoj“.
Technicky a tarifne je to nefunkčný systém, zbabraný ako celé DPMK.
Vozidlo, ktoré nie je schopné správneho tarifného odbavenia cestujúcich by malo byť okamžite stiahnuté z prevádzky. Aspon tak je to v Prahe. Ved tam može dojsť k nepravostiam ako som spomínal pri prestupoch. V slabom osvetlení u mnohých autobusov to ani nejde skontrolovať!
DPMK tým vlastne VEDOME PODVÁDZA cestujúcich. Škody sposobené závadami a nesprávnou tarifikáciou by sa mali riešiť podaním hromadnej žaloby na DPMK, mali by sa k tomu masovo iniciovať ludia cez mediálne prostriedky, letáky, ankety atd.
A ked už emtest v danom vozidle nefunguje správne a vozidlo nie je čím nahradiť, tak by sa systém mal vypnúť, upozorniť cestujúcich na závadu a voziť zadarmo! To myslím celkom vážne , ono sa to tak inde rieši.
Tomu „nemá pamäť na dopyt“ som celkom nerozumel. To akože tl.dopytu –otv.dverí je funkčné až ked na zastávke vodič nastaví svoj ovladač do polohy dopyt ???
Ja som mal dvakrát túto skúsenosť cca pred 10 dňami na električkách T6, teda klasické reléové (čkd) riešenie. ...ale zrejme pozmenené, ak povoluje zásah vodiča. Moja hypotéza je tá, že vodič má v kontrolke na palubnej doske silnú žiarovku, ktorej svetlo ho hlavne večer ruší, preto to vypína-resetuje. To sa dá tiež inak vyriešiť.
A ešte čosi. Je velmi doležité, aby systém funkcie dopytu a jeho signalizácie bol JEDNOTNÝ vo všetkých vozoch a trakciách. A tiež neviem prečo zvolili v T6 žlté kontrolky !? Vadí to, lebo majú byť ZELENÉ, a to preto, že napr. červené sa používajú na núdzové zastavenie a biele, žlté , (modré) vnútri vozu pre požiadavok invalida (plošina alebo zdlhavejší výstup), výstup s kočiarikom. Zelená krytka na tlačítka ZPA typT6 stojí cca 2Sk majú jej dostatok všetci distributori el-materiálu.
To nielen na tvoj príspevok reagujem, všeobecne...
Keď už máme byť to EHMK2013, tak prečo sa ide investovať do totálnych debilít??? Nechápem logiku pos(r)ancov.
Kandidatúru podporujú, pokiaľ viem, všetky okresné mestá v KE kraji, tak prečo nepozdvihnúť kultúru v celom regióne? Za tie peniaze, čo sa investujú do hovadín typu (open air festy na bani, či kultúrneho mestečka v kasárňach kpt. Jaroša, či galérie v podchodoch...) by sa mohli pozviechať napríklad kúpele Byšta, Herľany, zlepšiť dopravnú situáciu do týchto regiónov. Kúpele Drienovec, či Štós by si tiež zaslúžili prezentáciu.
Veď keď príde človek do KE, tak okrem Hlavnej ulice niet čo robiť. Úroveň služieb v okolí je biedna, až katastrofálna.
Kultúra má viacero podôb, nemusí to byť jednotvárne umelecký pohľad na svet, je to aj spôsob relaxu, oddychu, či života mesta.
Za zmienku by stál nejaký náučný chodník pri Vysokom vrchu, južná časť Slanských vrchov láka málo turistov (vynímajúc Izru), Vihorlat má svoje čaro, takisto ako čiernohorská vápencová sústava (Sivec, Folkmarská skala, Ružínsky kras) Prečo nespojiť tri mestá Rožňavu-Košice-Michalovce za účelom prezentácie a podpory podujatí? Spolupráca so železnicami - detský vlak na trati, galéria vo vlaku, knižné publikácie o okolí trate (historické, geografické, kultúrne - z tej trasy vyberám Krásna hôrka, Betliar, NP Slovenský kras, jeho jaskyne, Zádielska dolina, Turniansky hrad, kúpele a jaskyňa v Drienovci, Jasov, kaštieľ v Šaci, Košice, archeologické nálezisko N.Myšľa, Ruskov a stredoveké boje, Slanec a jeho panstvo, Izra, Byšta, Trebišov, Pozdišovce, Michalovce, Vinné, Zemplín, atď.)
Historické chodníky v centre mesta (podobne ako relácia Potulky s M.Kolcunom) by tiež neboli zlý nápad. Spolupráca s Prešovom by tiež stála za úvahu.
A keď už kultúrne mestečko v kasárňach kpt. Jaroša, tak nech sa to spraví na spôsob Museum Plein v Amsterdame...pokope múzeum histórie, vangoghovo múzeum, technické múzeum, pričom je tam obrovská trávnatá plocha, kde ľudia hrajú futbal, bedminton, či len tak ležia.
Košice sú malé mesto, ktoré bežný turista prejde za dva dni, a čo potom??? Jednoducho odíde z regiónu.
Je toho veľa, ba až viac, len treba trochu chcieť.
hh no tak to by sa mikrobiológovia cítili ako v raji ?
Nuž nie som stavbár, a ani vzdelanie nato nemám ale možno by sa našla dáka hmota, čo by vydržala pár sezón. Epoxid? nech sa vyjadrí k tomu nejaký expert, je to mimo môjho odboru.
Márnotratník to je, o tom bez debaty. Ale už je asi načase sa aj cez to preniesť. Ruku na srdce, ale nie všetky jeho nápady boli zlé. Škoda len, že ich realizácia tak pokrivkáva.
Uvediem jeden: Dolná brána. Je to krásny komplex, a som rád, že sa zachoval. Pritom by stačili len maličkosti aby sa to dotiahlo do úplnej dokonalosti...
Viem, je to smiešne, ale najväčší márnotratník verejných peňazí (Rudy...) by už k Hlavnej nemal povedať ani slovo, myslím.
Je pravdou, že v tých špárach končí nejeden opätok, ale to jednorázové špárovanie nevyrieši ( bolo by potrebné špárovať každoročne, pretože by špárovacia hmota vplyvom opätkov, zimy, posypu atď postupne mizla). Jednou a dosť veľkou chybou bol výber rozmerov dlažobných platní. Schusty ich mohol vybrať dôslednejšie s väčšou nášľapnou plochou a nie takéto sakramentsky úzke dlaždice, keď na šírku dlaždice sa nevojde ani jedna topánka po dĺžke.
Čo tak spraviť žuvačkovú makarenu??? By sa to všetko vyžuvačkovalo a potom by možno pliesne a ostatné multimnožiace kvasinky vytvorili celkom zaujímavú textúru http://blog.mazoo.net/archives/plesen2.jpg . Šupho zaliať priehľadným lakom a máme originálnu dlažbu ?
BČK - potrebuješ občiansky preukaz, toto 3,5*3 cm (rozmer fotky na OP), 160 Sk
- čakacia doba je asi 10 minút
- nekrúžkuješ nič (a-e), pretože nežiadaš zľavu
Dobíjať sa dá štandardne v niektorých stánkoch (OC Galéria, OC Dargov a na miestach DMPK, prípadne aj v iných stánkoch po sídliskách - sídl. Ťahanovce pri Mile, Nad jazerom pod mostom, Furča - kalinovská..... http://www.dpmk.sk/index.php?pag=28 )
O ostatných možnostiach dobitia (e-platby, bankomatom som doposiaľ nezačul a myslím, že je to na dlhé čakanie). V DPMK na Rooseveltke a Bardejovskej môžeš platiť kartou.
Stiahni ziadanku vytlac vypis co mas , zadovaz si fotku 3x3,5 cm zober zo sebou 160sk + 10sk ak chces obal a id tam.Mas to hned.Dobija sa iba na dobijacich miestach.Na roosveltovej myslim mozes platit kartou.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mafo
pouzivam 'mesacnik' cize neviem presne ako to funguje, ale predpokladal som ze ak pouzivam bck, tak ak si oznacim vystup, tak cas straveny cakanim na spoj na ktory prestupim (tipujem ze je tam nejaky casovy limit) sa mi nerata do jazdej doby
Kde je napísané, akým časovým údajom sa má riadiť cestujúci pri prestupe? -- ved to! kde je to napisane?