Reakcia na: 1018 #27137:
K výprave a počtu vozidiel: Bral som údaj z tlače (web stránky citovanej tu na fóre). Podla toho bol celkový stav128, výprava107 – zrejme myslené v najvačšej špičke. Zrejme to bol nie celkom presný údaj. Takzže po upresnení vyhladovo prevádzkyschopných 109, výprava 80. 29 rezerva. To by šlo, aj ked posílenie o 10vozov , teda nic moc... no uvidíme . Trochu lepší prehlad by som si urobil , keby boli uvedené počty vypravovaných jednotiek. To jest dvojička prípadne KT ,alebo sólo=vypr. Jednotka.
Tých zostávajúcich 19 pojde do šrotu ??? Predpokladám ,že to sú nepojazdné „polovraky“.
Re #27143 1018:
K tomu sa súhrnne vyjadrím v odpovedi na príspevok od eMareq 7.11.2007 19.24 #27197
Re #27146 Ámos:
Myslím sóla. Je to tak, že koncom 80-tych rokov bola zakúpená celá nová generácia vozov T3. Dnes je ich ako tak pojazdných cca 70 (opravte ma niekto, kto to vie presne). Teda tento park doslúži v podstate naraz v rokoch 2012-13. Končí ich životnosť. Nasledovať v ďalších rokoch ich budú KT8 a T6. Či už budú nahradené sólami alebo časť polovičným počtom klbových vozov, to je už v podstate jedno. Ale nahradiť to bude treba niečím, inak sme dojazdili !
Re #27169 eMareq...“Inak by ma zaujímalo ako KVKV došiel k tým nákupom 70 vozidiel“ ...
No takto ako je to v predošlom odstavci.
„Ad VarioLF - je to JEDINÉ schodné riešenie“
Áno, ja súhlasím. Je to v podstate nový voz, využijú sa len staré podvozky. Ovšem, či takýto reko voz sa dožije v KE ďalších 25rokov, to si nie som istý. Neviem čo zamýšla dp, či len malú vaňu alebo aj trojvane.
Re #27164 Isidor, Re #27160 eMareq:
Je treba zvážiť aj nákup ojetin, či to nie je lacnejšie. Ale pozor! Berlínske ,pražské prípadne iné budú tiež potrebovať rekonštrukciu na KE podmienky (iná polarita, iný profil kola,atd.)
...“A kupovať ojazdeniny, ktoré sa ktovieako servisujú“.. .O ich technický stav sa nebojím, u 30-ročných vozov býva mnohokrát lepší než 18-ročných košických.
Tie budapeštské uvéčka som samozrejme nemyslel vážne, ale také dve súpravy ako retro linka..... celkom by sa hodilo. A sú LACNÉ!
Ovšem pri „tradičnom“ plánovaní a „štedrosti“ mesta ak budeme chcieť zachovať ED vo vyhovujúcom rozsahu, asi sa nevyhneme LUNAPARKU ako píše eMareq. Bude dobré všetko.
Ten 12-min interval by som celkom rád zažil.
KVKV
...“Táto téma sa vyťahuje (ak sa vôbec vyťahuje) tesne pred voľbami, vtedy si každý zrazu spomenie a po získaní dostatočného počtu hlasov zrazu každý zabudne...“ _ Tento typ kariéristov sa drží politiky ako kliešť. Aj to sa dá využiť v náš prospekt. Pokial by totiž zrealizovali niektoré veci, tak ic to zviditelní a majú vystarané na ďalšie vol. obdobie.
...“Po včerajšom stretnutí s ....veľkým priaznivcom električiek“.... Veď to je ÚSPECH ! ak niekto je ochotný vobec diskutovať na túto tému. To nevadí, že navrhuje teraz z počiatku rádo-by odborné nezmysly a bláboly. Pri podobných diskusiách jae taktika taká, že pri prvej schodze mu POCHVÁLIME aj tu najväčšiu hovadinu. Rozhodne mu to nevyvraciame tvrdením, že to je nedobré a že všetko to treba úplne ináč (aj keď to tak je). A dohovoríme ďalšie stretnutie, pričom sa snažíme náš názor pomalu po kúskoch implantovať do jeho názoru. On si to potom rozloží v hlave a zmenou slovosledu a terminológie postupne príde na to, že je to jeho názor. A to je úspech. Ale chce to trpezlivosť.
Je vidieť, že ten človek v tom síce trochu tápa, ale je ochotný študovať rozne príklady z roznych miest. Tak mu predložte dvadsať iných vzorov prospešných pre nás. Zrejme je schopný a ochotný to preštudovať. Veď nesprávne alebo mylné názory na niektoré veci som mal ja a určite aj iní.
Ad privatizácia: tou sa može všetko skaziť až do totálneho kolapsu mhd, ale v určitých prvkoch može byť využitelná. Viď Praha. Tam sú niektoré okrajové linky prevádzkované súkromnými dopravcami, nemyslím tým integrovanú dopravu (linky300), tiež tak n.a.d. za električky. Zrejme sa to vyplatí obom stranám a cestujúci to nepozná.
Ad „zbaviť sa rýchlodráhy“ ...to je nebezpečné. A reálne to hrozí, situácia k tomu priamo vedie.
Podla mojej úvahy by to mohlo vyzerať takto: Projekt regiotram ak bude stíhať termíny etáp, zavedie sa okolo roku 2012-13. Vzájomná komunikácia medzi železnicou a dp dá sa predpokladať ,že nebude najlepšia (koordinácia výpravy údržby, cp...atd). Sú to kritické roky ,ked doslúži vozový park električiek, na nové vozy nebude. Prevádzka ED sa bude musieť obmedzovať až v niekoho hlave vznikne nápad, že zostávajúce úseky tratí (teda i rýchlodráha...však má taký železničný charakter) sa aj s vozovým parkom „regiotram“ predajú železniciam. Dopravný podnik prevedie rozsiahlu „autobuzifikáciu“ mhd a má problem vyriešený.
Je to smutný scenár, ale možno to dopadne inak: Do plánovaných termínov projektu regiotram nebude vyrobený dostatočný počet vozidiel a samotný projekt vo vysokej rozostavanosti sa začne pre nedostatok financií redukovať, obmedzovať. DP bude musieť zaistiť ED v meste nákupom podla možnosti tých najlacnejších ojetín . teda = „električkový lunapark“.
....“zvrátenosť súčasného vedenia mesta a jeho zástupcov ohľadom funkcie MHD v meste (program Via Cassovia...). Spupnosť, tvrdohlavosť, zadubenosť a neochota prijať názory z druhej strany podložené reálnymi dôkazmi“.... Chce to trpezlivosť, samozrejme sú medzi nimi aj tupci neochotní čomukolvek naslúchať, treba sa zamerať na ludí ochotných aspon trochu ďiskutovať. Viď vyššie.
Správnym myšlienkam je potreba dodať taký podtext, aby to tých zadubencov presvedčilo, že je to výhodné aj pre nich.