Reakcia na: eMareq #27197:
...“Táto téma sa vyťahuje (ak sa vôbec vyťahuje) tesne pred voľbami, vtedy si každý zrazu spomenie a po získaní dostatočného počtu hlasov zrazu každý zabudne...“ _ Tento typ kariéristov sa drží politiky ako kliešť. Aj to sa dá využiť v náš prospekt. Pokial by totiž zrealizovali niektoré veci, tak ic to zviditelní a majú vystarané na ďalšie vol. obdobie.
...“Po včerajšom stretnutí s ....veľkým priaznivcom električiek“.... Veď to je ÚSPECH ! ak niekto je ochotný vobec diskutovať na túto tému. To nevadí, že navrhuje teraz z počiatku rádo-by odborné nezmysly a bláboly. Pri podobných diskusiách jae taktika taká, že pri prvej schodze mu POCHVÁLIME aj tu najväčšiu hovadinu. Rozhodne mu to nevyvraciame tvrdením, že to je nedobré a že všetko to treba úplne ináč (aj keď to tak je). A dohovoríme ďalšie stretnutie, pričom sa snažíme náš názor pomalu po kúskoch implantovať do jeho názoru. On si to potom rozloží v hlave a zmenou slovosledu a terminológie postupne príde na to, že je to jeho názor. A to je úspech. Ale chce to trpezlivosť.
Je vidieť, že ten človek v tom síce trochu tápa, ale je ochotný študovať rozne príklady z roznych miest. Tak mu predložte dvadsať iných vzorov prospešných pre nás. Zrejme je schopný a ochotný to preštudovať. Veď nesprávne alebo mylné názory na niektoré veci som mal ja a určite aj iní.
Ad privatizácia: tou sa može všetko skaziť až do totálneho kolapsu mhd, ale v určitých prvkoch može byť využitelná. Viď Praha. Tam sú niektoré okrajové linky prevádzkované súkromnými dopravcami, nemyslím tým integrovanú dopravu (linky300), tiež tak n.a.d. za električky. Zrejme sa to vyplatí obom stranám a cestujúci to nepozná.
Ad „zbaviť sa rýchlodráhy“ ...to je nebezpečné. A reálne to hrozí, situácia k tomu priamo vedie.
Podla mojej úvahy by to mohlo vyzerať takto: Projekt regiotram ak bude stíhať termíny etáp, zavedie sa okolo roku 2012-13. Vzájomná komunikácia medzi železnicou a dp dá sa predpokladať ,že nebude najlepšia (koordinácia výpravy údržby, cp...atd). Sú to kritické roky ,ked doslúži vozový park električiek, na nové vozy nebude. Prevádzka ED sa bude musieť obmedzovať až v niekoho hlave vznikne nápad, že zostávajúce úseky tratí (teda i rýchlodráha...však má taký železničný charakter) sa aj s vozovým parkom „regiotram“ predajú železniciam. Dopravný podnik prevedie rozsiahlu „autobuzifikáciu“ mhd a má problem vyriešený.
Je to smutný scenár, ale možno to dopadne inak: Do plánovaných termínov projektu regiotram nebude vyrobený dostatočný počet vozidiel a samotný projekt vo vysokej rozostavanosti sa začne pre nedostatok financií redukovať, obmedzovať. DP bude musieť zaistiť ED v meste nákupom podla možnosti tých najlacnejších ojetín . teda = „električkový lunapark“.
....“zvrátenosť súčasného vedenia mesta a jeho zástupcov ohľadom funkcie MHD v meste (program Via Cassovia...). Spupnosť, tvrdohlavosť, zadubenosť a neochota prijať názory z druhej strany podložené reálnymi dôkazmi“.... Chce to trpezlivosť, samozrejme sú medzi nimi aj tupci neochotní čomukolvek naslúchať, treba sa zamerať na ludí ochotných aspon trochu ďiskutovať. Viď vyššie.
Správnym myšlienkam je potreba dodať taký podtext, aby to tých zadubencov presvedčilo, že je to výhodné aj pre nich.
Diggi