Reakcia na: balky #2724:
OK, čo sa týka časov, stotožňujem sa s názorom rušňovodičov, aby sa závory zatvárali skôr ako spomínaných minimálnych 7 sekúnd pri rýchlosti 120 km/h. Ohľadne náklaďákov mi nenapadlo, že idú menšou rýchlosťou, takže dajme tomu, že príjazd ku PZZ trvá priemerne dvojnásobok času. Lenže tu bolo spomínané, že PZZ sú uzatvorené aj dlhšie ako 20 minút a v tejto súvislosti mi skôr zapadá tvrdenie S499.1023, ktorý hovorí o otváraní (zatváraní) PZZ po (pred) príchode (odchodom) vlaku v súvislosti s nefunkčným autoblokom, čo by som už jednoznačne považoval za vážnejšiu poruchu. Ale som niečo zle pochopil?
Predpokladám, že SAD Prešov inštalovaním displejov EMtest sleduje dodržiavanie záväzkov o investovaní do dopravy, ktoré jej vyplývajú zo zmluvy o privatizácii podniku.
balky
Dalsia vec je naprojektovanie PZZ.Ak sa nachadza na trati s max. rychlostou, vsetky kolajove obvody musia byt vypocitane a navrhnute na 120 km/h, kolajove obvody su dlhsie.Ale co ak je PZZ naprojektovane na 120 km/h a nakladak sa vlecie 60-80 km/h?
Na ZSR je prioritou bezpecnost. A myslis si, ze mozno nazvat poruchou fakt, ked sa zavory vcas zatvaraju, alebo "oneskorene" otvaraju? Myslis si, ze 7 sekund, co je minimum,kedy ku spustenym zavoram ma dojst vlak, je vela? Pre netrpezliveho vodica je to vela, leba pred tym sa niekolko sekund dava vystrazne znamenie, kym sa rahna spustia. Ale skus sa vzit do koze rusnovodica, ked sa mu doslova pred masinou zatvaraju zavory a popod ne este stihne prefrcat nejaky hazarder.Rusnovodici nam zasa vytykaju, ze PZZ sa zasa neskoro zatvaraju, pomaly sucasne s prichodom vlaku na priecestie.No ako sa rozhodnes, keby si mal byt za to zodpovedny?
Preco to esicko, z pozicie vypravcu, nezahlasil ako poruchu, aj ked o tom vie?Lebo vie, ze je dodrzana bezpecnost aj zeleznicne predpisy a teda by neuspel. Ak by vsak rahna zostali otvorene pri prechadzajucom vlaku, tak potom sa to posudzuje ako porucha a musis uznat, ze tento stav je velmi nebezpecny.