Reakcia na: Sarko #21788:
Len mala poznamocka.
Ta trat nevedie zo Strausbergu do Berlina.
Vedie od zeleznicnej stanice do centra mestecka /po r.90 bola udajne skratena/. Mestecko ma samostatnu elektricku uz skoro sto rokov. Nie je a nikdy nebola spojena s berlinskou sietou.
Na tejto trati bola prevadzkovana aj vleckova nakladna doprava.
Poslednym novym vozidlom je obojsmerna t6 vratena z ameriky.
Cely vozovy park /okrem hist.a.prac./ tvoria styri vozy.
Z Berlina jazdi do Strausbergu S-bahn.
V okoli Berlina su este dva take male trate .
Trat do Schoeneiche, dokonca uzka 1000mm, jazdia tam teraz KT4 a trat do Woltersdorfu.
Vsetky trate boli stavane ako pripojky k staniciam Sbahn do Berlina
KVKV
..."nuz ja konec elektriciek nevidim, to sa nestane..." Tak tento citat je znamy z Usti nad Labem
Vsetci si uvedomuju...?, nikto sa tym nezaobera.
Veduce funkcie v dp by mali byt /a niekde su/ celozivotnym poslanim tychto ludi a podla toho by mali konat.
Ale ti "nasi" v KE to su len HRACI, karieristi, to je len stupienok k ich osobnej alebo politickej kariere, ked uspeju ,postupia vyssie a na dpmk zabudnu hned rano nasledujuceho dna.
Zaciatkom 50-tych rokov silna naftarska lobby zlikvidovala rozsiahle elektrickove systemy v USA , ciastocne sa to prenieslo na zapadnu europu. Aj vtedy sa vedelo, ze je to chybny krok ale bol to mocensko politicky zaujem. Argumentovalo sa zvysovanim zivotnej urovne, ze kazdy si kupi vlastne auto...atd.
Napriklad Berlin mal jeden z najrozsiahlejsich elektrickovych systemov na svete, v Zapadnom Berline bol totalne zlikvidovany.
V sucasnosti sa amerika aj zapad zacina spamatavat.
V Kosiciach neide len o ed. Minule tu bola spravicka , ze za poslednych 10rokov sa prepravny objem znizil na cca polovinu.
Vzhladom na nove polit-ekon podmienky sa to sice predpokladalo vzhladom k rozvoju indiv.motorizmu, ale podla statistik by to malo cinit tak10-15 percent.
To co sa deje v Kosiciach je cieleny zamer vyrazneho obmedzenia mhd /jednoducha metoda, obmedzia sa intervaly pod hranicu unosnosti, neumerne sa zvysi tarifa, obcanu dojde trpezlivost zacne jazdit vlastnym autom.
Vsimni si este jednu vec. V sucasnosti prebiehaju a su planovane rozsiahle stavby a prestavby mestskych komunikacii. Nic proti, vec velice prospesna, ale mnohokrat su stavane tak, ze je znemoznene tam v buducnosti pocitat aj len s trolejbusom, natoz dajake elektrickove pasy .
Pre Washington vyrobi elektricky Skoda.