Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Trosku na inu temu. Citatelia tohto fora ma poznaju ako zastancu elektriciek. O tom, ako sa ku tomuto druhu dopravy stavaju za hranicami, resp. ako sa snazia o nove prevadzky, uvadzam prispevok z ineho diskusneho fora so suhlasom jeho autora.

Zpráva z časopisu DP KONT@KT č.2/2006:atraktivní je projekt tramvajové dopravy na ostrově Tenerife (Kanárské ostrovy-Španělsko),realizace již probíhá.Staví se vozovna a dílny,trať by měla být v budoucnu prodloužena podél pobřeží a měla by vozit turisty a rekreanty.Ostrov potřebuje nutně ekologickou dopravu,neboť už v současnosti je zahlcen auty.Pozoruhodný projekt bude realizován v Norsku ve městě Bergen (240000 obyv.,v regionu až 350000).Páteřní tramvajovou linkou o délce 20 km bude spojeno centrum města s letištěm Flesland.První 10 km dlouhý úsek do obce Nesttun bude mít 14 stanic a bude zprovozněn do r.2009.Jelikož město leží u moře a přes 320 dnů v roce tam prší,bude zajímavé,jak tento systém bude za nepříznivých povětrnostních podmínek fungovat. Odborníci s mimořádným zájmem sledují projekt dvou tramvajových tratí o délce 23 km ve skotském Edinburghu.Jde o základ městského integrovaného dopravního systému. První (severní) bude okruh v centru města a na něj poté naváže západní s odbočkou k letišti. Veřejná soutěž na dodavatele tratí a vozidel bude vypsána v březnu 2006 a vyhodnocena v červnu 2007,provoz má začít v r.2010.
Reakcia na: Záchvat #21318:
No veď by bola zaloha na Lingove, Kláštore a pripadne aj na Mlynskej Bašte ? . A ked sa Abusaci možu napojit hocikde do linky tak prečo nie aj Tbus? Že Abusáci nie? Vy mate v tom prax ? ?
Reakcia na: Peter55 #21316:
A ako nahradí Tzáloha poruchu v Myslave, na Kláštore alebo kdekoľvek inde, pri dnešnej trati? Prax je tu bohužiaľ taká aká je: Zálohu denne tvoria 4ks Abusov a to pri výprave cca 165 ks. Samozrejme niekoľko krát denne nahradzujú aj Tbusy...hlavne pred fajrontom, že páni trolejbusáci... ?
Reakcia na: Peter55 #21316:
V blave je cez prac. dni 1 trolejbusový záložák, ktorý stojí približne v strede mesta tak, aby sa za normálnych okolností do cca 10 - 15 min. mohol napoojiť na akýkoľvek smer hociktorej t.bus trate. Zvyčajne stačí toto jedno vozidlo; nevýhodou môže byť ak sa výpadok voza nenahlási dostatočne včas, tak sa záložák ide napojiť niekde na trať a to je limitované obmedzeným počtom obratísk po trase.
Samozrejme má to aj väčší háčik. ako som spomenul trolejbusový ZV je iba jeden (cez víkend dva - to je ok) ak však vypadne dva a viac vozov približne naraz, dajú vodičovi vybrať, že čo xe hradiť, resp. kam sa môže najlepšie napojiť. Zvyšné spoje VYNECHAJÚ, lebo pre zmenu v Blave autobusový záložák vypadnutý trolejbus hradiť nepôjde a ani ho tam nepošlú. U nás autobus hradí trolejbusy iba keď je výpadok prúdu alebo problémy s trolejovým vedením , nie bežné poruchy. ?
Reakcia na: Papyr #21314:
No praveže robia to busy a načo potom mame ešte zvyšnich 7 14Triek v garáži? Alebo zvyšne 15Tr(M)ky? Počul som že v blave ked vypdne trolik tak sa ho snažia nahraditi inym a nie Abusom. Aj tu by to malo byt ?‍☠️ ?
Reakcia na: TA #21309:
mas svatu pravdu, ale ja nechapem to, ze ti geniovia ho chcu predat. Ved moze ho tazit aj slovensko ( sice ja nechcem aby sa vobec tazil a asi ani nebude ) a vyuzivat pre vlastne potreby. Ved mame 2 jadrove elektrarne, no tie uz ajtak chcu zrusit....logika jak v DPMK
Reakcia na: BMko #21296:
Myslis si, ze je nutna 55% trolejbusova zaloha, ktora sa aj tak nepouziva, bo nahradnu dopravu robia v pripade potreby busy?
Reakcia na: 3903 #21312:
Neboj, uz je nejaky dlhsi cas po zrekonstruovani.
Reakcia na: lavazo #21308:
Ked budeme mať takých poslancov na magistráte ako sú v parlamente tak sa toho asi veľa v DPMK neurobí, nakoľko oni rozdeľujú peniaze... Čo sa týka nostalgických jázd tak v tom plne súhlasím. A mohlo by sa urobiť aj tak že každý kto chce prispieť ta opravu starých vozov tak by pomáhal. A hľadať stále viac a viac členov...
Reakcia na: 5 #21305:
Keby nahodou prislo tych 75 milionov, tak hned budu nove antabusy.
Je to síce absolútne offtopic, ale nedá mi to, ako Košičanovi, to tu nespomenúť. Pred pár minútami išla na STV 1 relácia Reportéri, kde rozoberali možnosť ťažby uránovej rudy niekde na Jahodnej. Padlo tam zopár správnych názorov, že také ložiská by si mal chrániť a nie " predávať " ich za doslova a dopísmena za pár tisíc korún, pričom majú hodnotu niekoľkých ( možno až desiatok ) miliárd korún. Nie je možné, že na tom nikto len tak nezarobí, a že nejaká kanadská spoločnosť si príde tu ťažiť urán. Najviac sa mi na tom páči, že o ťažbe rozhoduje štát ( konkrétne obvodný banský úrad ), avšak inkriminované územie má charakter chráneného územia a zároveň susedí s chráneným územím európskeho významu. Navyše je súčasťou košických mestských lesov. A teraz lahôdka na záver : aký asi bude mať vplyv vyťažená uránová hlušina ❓ ❓ ❓ Vzhľadom na to, že ide pravdepodobne o najväčšie a najkvalitnejšie uránové ložisko v strednej Európe, z Košíc sa možno stane mesto duchov... a to všetko len pre pár korún, ktoré si niekto niekam môže strčiť. ?
Reakcia na: KVKV #21293:
My na to že, električky sú majetokm DPMK (zatiaľ) a tak zmeny a úpravy v nich zatiaľ nie sú možné. Momentálne sa pracuje na tom, aby DPMK umožnilo realizáciu podobných záležitostí ako si tu písal. Práve v interiéry by sme chceli umiestniť nielen ich históriu, ale aj ich technický popis a ich zmenšenú kópiu a ďalšie veci. Ale zatiaľ sa to ako som spomínal nedá, keďže HSMD má zviazané ruky....ale buď kľudný v HSMD je dosť ľudí, ktorý nebudú vydávať knihy za peniaze (mimochodom tieto neboli od teba ani od iných daňovníkov), ale snahou je otvoriť múzeum a zaviesť pravidelné nostalgické jazdy, výstavy atď......by the way konečne by ste na fóre mohli niečo normálne navrhnúť, pomôcť či prispieť svojimi radami a nie iba nadávať a osočovať....ĎAKUJEM.....
Ej, Košice, Košice... Jedinečné... svojrázne... aspoň pre mňa ako cudzieho bolo zážitkom pred chvíľou pozorovať manipulačné posunovanie električky hore dolu po otočke pred stanicou, to všetko s vodičom vyvaleným krížom proti smeru jazdy s nohami po celý čas vyloženými hore na riadiacom pulte 🙂

Re BMko: Poruchovosť nech je aká chce. Aj pri dobudovaní hneď niekolkých tratí bude tr-prevádzka v Košiciach ešte dlho malá na vlastnú trolejbusovú rezervu do výpravy.
Reakcia na: 5 #21305:
ale pride len 35 melonov a to na naplnnie toho naj-okresanejsieho inv.planu - soc.zariadenia, dielenske brany, odbavovaci, informacny a dispecersky system
Reakcia na: 1018 #21304:
A s tými 75 miliónmi, ktoré už na to mesto schválilo, sa stane čo?
Reakcia na: KVKV #21301:
Nie som predseda, ani som nebol. Predstavenstvo? ? To iste nie, take zoskupenie neexistuje.

5 - no money (z mesta) = no tbus
Reakcia na: 1018 #21298:

Ten trolejbus nebude z finančných dovodov alebo vrámci neochoty rozširovať tb? Čo prevažuje?
Reakcia na: Vladimír #21279:
Presne tak. Buďme realisti, nie maximalisti. Len tak na okraj, dnes máme v najväčšej špičke 55 % zálohu trolejbusov a napriek tomu robia zálohy len autobusy.

Re #21281 erikson: Už som to tu písal veľakrát. 55-ku by som zrušil a zriadil nosnú linku s atraktívnym intervalom.
I keď... je pravdou, že čím dlhšie tá linka jazdí, tým viac ľudí ju využíva aj v tom hluchom úseku FNsP - NO, aspoň ja si to tak všímam.
Keby aspoň popoludní od amfiku na Furču bola koordinovaná s L18... (V tomto prípade neplatí, že sa to nedá.)

Re #21298 1018: K poslednému odseku: Dôvod?
Reakcia na: 1018 #21298:

Si predseda alebo v predstavenstve hsmd?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.