Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Je to síce absolútne offtopic, ale nedá mi to, ako Košičanovi, to tu nespomenúť. Pred pár minútami išla na STV 1 relácia Reportéri, kde rozoberali možnosť ťažby uránovej rudy niekde na Jahodnej. Padlo tam zopár správnych názorov, že také ložiská by si mal chrániť a nie " predávať " ich za doslova a dopísmena za pár tisíc korún, pričom majú hodnotu niekoľkých ( možno až desiatok ) miliárd korún. Nie je možné, že na tom nikto len tak nezarobí, a že nejaká kanadská spoločnosť si príde tu ťažiť urán. Najviac sa mi na tom páči, že o ťažbe rozhoduje štát ( konkrétne obvodný banský úrad ), avšak inkriminované územie má charakter chráneného územia a zároveň susedí s chráneným územím európskeho významu. Navyše je súčasťou košických mestských lesov. A teraz lahôdka na záver : aký asi bude mať vplyv vyťažená uránová hlušina ❓ ❓ ❓ Vzhľadom na to, že ide pravdepodobne o najväčšie a najkvalitnejšie uránové ložisko v strednej Európe, z Košíc sa možno stane mesto duchov... a to všetko len pre pár korún, ktoré si niekto niekam môže strčiť. ?
Reakcia na: KVKV #21293:
My na to že, električky sú majetokm DPMK (zatiaľ) a tak zmeny a úpravy v nich zatiaľ nie sú možné. Momentálne sa pracuje na tom, aby DPMK umožnilo realizáciu podobných záležitostí ako si tu písal. Práve v interiéry by sme chceli umiestniť nielen ich históriu, ale aj ich technický popis a ich zmenšenú kópiu a ďalšie veci. Ale zatiaľ sa to ako som spomínal nedá, keďže HSMD má zviazané ruky....ale buď kľudný v HSMD je dosť ľudí, ktorý nebudú vydávať knihy za peniaze (mimochodom tieto neboli od teba ani od iných daňovníkov), ale snahou je otvoriť múzeum a zaviesť pravidelné nostalgické jazdy, výstavy atď......by the way konečne by ste na fóre mohli niečo normálne navrhnúť, pomôcť či prispieť svojimi radami a nie iba nadávať a osočovať....ĎAKUJEM.....
Ej, Košice, Košice... Jedinečné... svojrázne... aspoň pre mňa ako cudzieho bolo zážitkom pred chvíľou pozorovať manipulačné posunovanie električky hore dolu po otočke pred stanicou, to všetko s vodičom vyvaleným krížom proti smeru jazdy s nohami po celý čas vyloženými hore na riadiacom pulte 🙂

Re BMko: Poruchovosť nech je aká chce. Aj pri dobudovaní hneď niekolkých tratí bude tr-prevádzka v Košiciach ešte dlho malá na vlastnú trolejbusovú rezervu do výpravy.
Reakcia na: 5 #21305:
ale pride len 35 melonov a to na naplnnie toho naj-okresanejsieho inv.planu - soc.zariadenia, dielenske brany, odbavovaci, informacny a dispecersky system
Reakcia na: 1018 #21304:
A s tými 75 miliónmi, ktoré už na to mesto schválilo, sa stane čo?
Reakcia na: KVKV #21301:
Nie som predseda, ani som nebol. Predstavenstvo? ? To iste nie, take zoskupenie neexistuje.

5 - no money (z mesta) = no tbus
Reakcia na: 1018 #21298:

Ten trolejbus nebude z finančných dovodov alebo vrámci neochoty rozširovať tb? Čo prevažuje?
Reakcia na: Vladimír #21279:
Presne tak. Buďme realisti, nie maximalisti. Len tak na okraj, dnes máme v najväčšej špičke 55 % zálohu trolejbusov a napriek tomu robia zálohy len autobusy.

Re #21281 erikson: Už som to tu písal veľakrát. 55-ku by som zrušil a zriadil nosnú linku s atraktívnym intervalom.
I keď... je pravdou, že čím dlhšie tá linka jazdí, tým viac ľudí ju využíva aj v tom hluchom úseku FNsP - NO, aspoň ja si to tak všímam.
Keby aspoň popoludní od amfiku na Furču bola koordinovaná s L18... (V tomto prípade neplatí, že sa to nedá.)

Re #21298 1018: K poslednému odseku: Dôvod?
Reakcia na: 1018 #21298:

Si predseda alebo v predstavenstve hsmd?
Reakcia na: BMko #21297:

Už sa mi to mota ...hsmd-hzds-imhd-sdku... ?
KVKV:

V HSMD doslo pred 2-3 mesiacmi po dlhych rokoch k zmene vedenia. A neda sa od nuly zrazu fungovat na 100 percent. Vsetko je v planoch a tie sa len rozbiehaju. A zakladom celej tej snahy je rozumna dohoda s DPMK, na ktorej sa teraz pracuje.

Co sa tyka tbusovej trate, mozem vsetkych pritomnych upokojit, ze ziadna stavba tbusu na KVP tento rok urcite nebude. A ak vobec bude oprava el.trate na Csl.armady, aj to budeme radi.
Reakcia na: Vladimír #21279:
Ten pocet moze byt aj 20, ja som to uviedol predbezne, netreba zabudat, ze je tu moznost rozsirovania siete a bude treba dalsie vozidla. Zajtra budem mat ohladom toho neake stretnutie. Zatial som to riesil percentualne, teoreticky by stacili 3 vozi dispozicii. Sola sa nerataju
Reakcia na: Vladimír #21279:
Rataj s poruchovostou
Reakcia na: Isidor #21290:

Aha ,tak to hej, to akceptujem, tak som si to predstavoval aj ja. Logické by bolo aj prepojenie na Štúrovu.
Že by už konečne vznikala skutočná sieť?

A vie niekto ,či je projektovaná aj trasa Mier ,Watsonova,amfik a hore na KVP?
Reakcia na: lavazo #21116:
Takže:
Ako som už písal pred asi dvomi tyždnami. Mne nejde o to, zhadzovať ludí , ktorí sa venujú tejto záslužnej činnosti, ktorú som ochotný podporiť. Ale ked už chcete nejaké peniaze , tak by tomu malo niečo predchádzať. Myslím, že stránky imhd sú ideálnym miestom pre zviditelnenie takej spoločnosti. Ja predsa nebudem hladať niekde v registroch ministerstva vnútra Vašu kontaktnú adresu a osobu.
Solídne kluby každoročne napríklad zverejnujú v záverečnej správe výsledky činnosti za posledný rok, čo sa podarilo, aké boli akcie, čo sa nestihlo, výsledky hospodárenia s financiami.
Zároveň Predstavia plán činnosti na nasledujúci rok. S tým v súvislosti uvedú chystané projekty s predpokladanou potrebou fin. prostriedkov na ich realizáciu.
Vydajú edičný plán na budúce obdobie.
atď.
Je možné ,aby niečo také sa tuto objavilo?

Len taká drobnosť:
To nikomu nevadí, že pri prezentácii hist. vozov na linke alebo aj stacionárne sú vozy olepené kdejakými papiermi o trase linky alebo plagátikmi?
To nemožno za pár korún zohnať pomoc remeselníka alebo aj svojpomocne zhotoviť reálne linkové tabulky do T1,T2 ?
Nemožno v interiéri vozov umiestniť na lišty nad oknami (tak ako dodnes sú napríklad v pražských T3 reklamy ) kolekciu fotografií a popisy z histórie typu vozidla?

Čo vy na to, historici?

A ešte som sa minule pýtal na miznúcu históriu autobusov -viď Tambus!
Reakcia na: Sarko #21115:

Vidim, že by si ich bránil statočne aj vlastnym telom, ale dam jednoduchu otázku: čo bolo výsledkom onoho nemalého úsilia za posledný rok?
A hovoríš len dvaja. Pokial je HSMD riadne zaregistrovaná ,tak musí mať viac členov. Že by len tak dopočtu ako som spomínal?
Čo si vlastne slubujú potom takí formálni členovia od toho členstva?
Reakcia na: KVKV #21287:
Ja viem, ved co sa tyka 9-ky, tak sa vtedy do toho obul Sarko a nakoniec z neho urobili burica a rebela ?

Ale nie o to mi ide, ja myslim ze aj v Ke je dost rozmanity vozovy park a je co zachranovat...ved koncia B732 a Ik280...nehovoriac o tom ze linkove Ikarusy boli odpisane vsetky aj 4126/II, ktory bol podla mna v perfektnom stave...ved bol zaradeny v roku 2001 tusim a odjazdil si len 4 roky.

Uz som to spominal, ale mozno si niekto pamata ako stali na VSA vraky Ikarusov vratane takych legiend ako 4071, 4057, 4059, 4060 atd. B732 6218, 6219, 6235 a linkove 4125 (posledny kremovo cerveny) a 4126 povodny....paradoxom bolo ze vedla vyvrateneho vraku 4126 parkoval novotou ziariaci 4126, odlisujuci sa v detailoch....zvonku to boli okna s velkymi vetrakmi a z vnutra interier. Tento bus podla mna este mohol jazdit, lenze linkove vozy sa rusili..ostali len 3101 a 3103 po GO.
Podla mojich informacii 4126/II bol jeden z poslednych vyrabanych 280 a bol zadrzany v colnom sklade v Slovenskom Novom meste. Ze vraj v roku 1996...v roku 2000 bol ponuknuty na odpredaj a skoncil v nasom DP..skoda, kto vie ci niekde teraz jazdi dalej alebo je z neho len kopa srotu.

Samozrejme snaha sa ceni a ja prajem HSMD aby neostalo len pri snoch a planoch a ozaj sa preslo aj k skutkom a zachrani sa aj nieco z toho co v sucastnosti brazdi nase ulice, aj ked v KE na to velmi nie su podmienky ? ?
Reakcia na: KVKV #21288:
Od Mlynskej bašty Hviezdoslavovou (opačne Bačíkovou), Moyzesovou, Poštovou, Vojenskou okolo Novej Nemocnice a hore na KVP.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.