Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 5 #16840:
Zaujímavé, že nad rekonštrukciou, resp. dosadením TRVALÉHO zabezpečovacieho zariadenia tej kategória, aké do KE patrí, sa odborný modrogum nezamyslel. Keby tu bol Esíčko, iste by s radosťou pohovoril o tom, ako sa dobre pracuje na takej "malej" stanice na provizórnom zabezpečovacom zariadení bez technického zisťovania voľnosti koľají a so skupinovými odchodovými návestidlami (=potreba každý vlak "odplácačkovať").
Reakcia na: 5 #16873:
Moja reč, na to mohol DPMK prísť už dávno. Prekážkou je síce fakt, že check in sa zatvára v individuálnych časových intervaloch pred odletom, čo by bolo potrebné tiež zohľadniť.

No a marketing je čarovné slovíčko, ktoré dokáže veľa. Na košickom letisku toho neletí až tak veľa, aby sa DPMK mohol dohodnúť s letiskom, aby sa na tabuli odletov/príletov objavili aj spoje MHD (namiesto číslo letu by bolo číslo linky ?). A ak by to nedovoľovali nejaké predpisy, tak pod veľkým displejom by bol menší s dvoma riadkami, v jednom najbližší príchod a v jednom najbližší odchod.

A k tomu ešte aspoň aj nejaké viacjazyčné letáčiky o možnosti využitia takejto linky so stručnými informáciami o tarife, možnostiach zakúpenia CL a CP.

Na letisku Gatwick ma nedávno prekvapilo nespočetné množstvo stojanov, tabúľ a propagačných materiálov nielen o možnostiach dopravy z/na letisko, ale vôbec komplexné informácie o doprave v Londýne a jeho širokom okolí. Letáčikov, brožúriek, knižočiek, plánikov a cestovných poriadkov sa tam dá spočítať možno aj do stovky.
Reakcia na: 1018 #16874:
Zdravotníci hovoria, že najlepšie riešenie je prevencia, tak prečo také niečo nezaviesť aj v MHD ? V Miškolci alebo zvlášť Sarajeve sa mi veľmi páčilo, že v skoro každom spoji som stretol nejakého revízora. V Miškolci sú revízori takí kultivovaní, že si nasadia pásky ešte pred nástupom a všetci čierni pasažieri ihneď vyskakujú. Lenže oni sú naozaj všade a pre tých čiernych je to určite veľmi nepríjemné a stresujúce toľko vyskakovať a na dlhšie vzdialenosti cestovať aj dosť dlhú dobu. A samozrejme, akí sú kultivovaní, taký majú aj patričný rešpekt. V Sarajeve som bol 2 roky po skončení občianskej vojny a veľa ľudí si cestovanie dovoliť nemohlo. Problémy s cestovaním však vyriešili veľmi elegantne a pritom v tom čase fungovala sieť o veľkosti minimálne ako v KE.
Reakcia na: PTKe #16855:
Trať poza Baumax sa plánovala hlavne kvôli plánovanej pokračujúcej výstavbe areálu VŠA, s veľkým, ak som dobre videl, trojkoľajným obratiskom pred dnešnou športovou halou Cassosport. Okrem hádzanárskej haly sú to však dnes jediné fungujúce objekty v tejto lokalite a OC Cassovia má v súčasnosti dobré spojenie. Široký trávnatý pás tak zrejme ostane len spomienkou za smelými plánmi.
Reakcia na: elektrickar #16857:
Odbočka viedla z Južnej triedy odbočením vľavo na Fejovu ul. a Štúrovu ul., kde sa pripojila pravotočivým oblúkom v parčíku na trať na stanicu. Táto spojka slúžila nákladnej doprave pre posun nákladných vagónov, ktoré by na oblúku s oveľa menším polomerom na Nám. osloboditeľov inak nevytočili.

Je to možné dodnes vidieť aj na záplatách na Fejovej ul., že oblúky sú s veľkými polomermi a v mieste odbočenia pred dnešnými potravinami, kde sa ulica láme v 90° uhle, prechádza koľaj čo najviac z jednej strany ulice na druhú.

Neskôr po roku 1964, v čase keď už spojka kvôli zrušenej nákladnej doprave stratila význam, bolo vyústenie z Fejovej ul. prerobené s odbočkou doľava, smerom ku Domu umenia a nákladné lokomotívy tadiaľ podľa rozprávania očitého pamätníka ťahali v špičke končiace vlaky do vozovne. Vodiči v špičke proste ukončili službu na konečných a údajne nebolo problémom zhliadnuť ani 5 či 10 vlečených električiek rôznych typov, vrátane T. Musel to byť veľmi zaujímavý úkaz.
Reakcia na: 1018 #16874:
prečo je vlastne nereálne dať policajta do busu na celý deň na linku smerujúcu na Luník IX ❓ Je to nezaplatiteľné? Keď chce DPMK získať tých 34 miliónov, ktoré im uchádzajú ročne na čiernych pasažieroch, tak zaplatiť policajta za cca 10000 SK mesačne nie je také ruinujúce.
Reakcia na: 5 #16877:
antidiskriminačná CVR - stačilo by iba, ak by bol úplne čierny s takým čelným sklom, aby do kabína vodiča nebolo vidieť. Na bok busu nastriekať - jazda zadarmo a ide sa. Ani dvere by nepotreboval. Jazdiť by mohol rýchlosťou cca 15 km/h a vystupovalo a nastupovalo by sa za jazdy. ?

1018 : toto riešenie by v podstate vyhovovalo všetkým v najväčšej miere. Jedine výhoda pre DPMK je diskutabilná. ?

Nodes : ak by sa začali cigáni oháňať diskrimináciou, že sa im zaviedol špeciálny bus, tak riešenie je jednoduché - zrušiť ho BEZ náhrady a môžu sa sťažovať i tomu onému Bruselovi.... ?
Reakcia na: 1018 #16874:
No prosím, aké jednoduché. A v garážach nám stojí nevyužitý 6264 (prosím nehľadať žiadnu dvojzmyselnú analógiu medzi jeho doterajším a navrhovaným využitím). Zopár menších úprav, spevniť kabínu, rovno vyhodiť označovače, nastriekať nejakú antidiskriminačnú CVR a hor sa na linku.
Reakcia na: 1018 #16874:
Lenže keď ich bude DPMK kdekoľvek a akokoľvek voziť zadarmo, tak potom nemá právo pýtať cestovné od nikoho... a práve o tom to je...
Reakcia na: 1018 #16874:
K Tvojej poslednej vete. Prave Cigani sa budu ohanat diskriminaciou v tom zmysle, ze im zaviedli specialny autobus, akoby im tym dali anajvo, ze do inych autobusov nemaju pristup. A ozaj, kto by tieto spoje financoval?
Otazkou je, ktore z moznych rieseni (a tych nie je vela) by znamenalo najvaecsi prinos. Totiz, ak len nejako lokalne zasiahneme na zastavky L9-razcestie a Sidlisko (povinnym nastupom na predne dvere, zrusenim zastavovania, atd) tak len presunieme ich nastup/vystup niekam inam. Bude ich menej, to nehovorim, ale radikalne to situaciu nezmeni. Ak zavedieme osobitnu linku L9 - NO so zastavovanim len na SOU dopravnom a nastupom len na predne dvere, opät budeme nutit vodicov "pytat si na papulu" . Celodenne tam dat policajta je vraj nerealne. Ak na takejto linke ostane nastup vsetkymi dverami, mozno by to bolo aj najlepsie. Ja viem, znie to ako blbost, ale ak sa tam hodi nejaky ukrajinak s moznostou fyzickeho oddelenia vodica, 30 min interval a cas prevadzky 8 - 18 hod., mozno by to bola najmensie zlo z pozicie vsetkych stran - DP, vodic, cestujuci, oni. DP usetri nezastavovanim / skratenim linky, vodic narozdiel od inych rieseni nebude musiet robit straznika a vyhadzovaca, cestujuci budu touto segregaciou nadseni a cigani radi, ze maju priamy, rychly spoj a zaroven nebudu moct cirkusovat a ohanat sa diskriminaciou.
Reakcia na: eMareq #16843:
L23 ani netreba hodinový interval, ale "spoj k odletu a spoj k príletu". Okrem zamestnancov letiska tam predsa jazdia len "lietajúci". Ale ide o to, aby o tej linke vedel nielen odlietajúci domáci, ale aj príletuvší ? turista. To znamená nejaké info priamo na letisku. Samotný hodinový interval bez nadväznosti by len zdvojnásobil stratovosť linky.

Re #16844 1018: K zachovaniu dopravnej obslužnosti - neviem, ktorý príklad si teraz myslel. L27 v úseku Jazero - ŽST je plne nahraditeľná linkami 3, 13 a 19, ktoré by vo večerných hodinách mali postačovať. Fakt si začínam myslieť, že po 20.00 by L27 mohla premávať od Ťahanoviec len po ŽST. Ale tých rezerv vidím viac. Podľa mňa má aj Furča po 20.00 zbytočne veľa ponúkaných kapacít, hlavne vo vzťahu k Palackého a NO.
Reakcia na: eMareq #16871:
Preto aj, aby som nemusel slapat peso od Kauflandu. Lebo si dam tu namahu a pockam na R1. A dalsia vec. Co tak zladit semafory pri Kauflande a pri Optime tak, aby elektricka iduca od objazdu stihla prejst bez cakania na krizovatke pri Optime? Myslim, ze to nestoji vela penazi.
Reakcia na: Nodes #16846:
Nemyslel som zachadzanie ku OC (a preco by aj).

Re #16865 Vladimír: Lunik IX je jednym velkym problemom (a turistickou atrakciou), MHD je len velmi malou castou z neho. Nikto, kto tam doteraz starostoval neprisiel na to ako ho zacat riesit a ako ho vobec vyriesit.
Reakcia na: peto5220 #16868:
bola to 6214-ka
Reakcia na: Vladimír #16865:
No dobre, ale revízor nie je Rambo a ani privolaní policajti nič neriešia. Peniaze od asociála nedostane nik. Tu pomôže už iba fyzická zábrana. Prečo ňou má byť vodič, ktorý sa ma venovať predovšetkým riadeniu? Máme tu povahovo vhodných vodičov, ktorí sa takýmto stresom tešia, ale nútiť do toho povinne každého? Veď pýtať si na papuľu sa dá aj jednoduchšie.

Je vôbec reálny návrh Papýra v príspevku Re #16817 ???

Re #16868 peto5220: 6214
Neviete niekto ake mala ev.č. Karosa ktorá havarovala do skladu firmy Slovakia na sečovskej ceste 20.jula.1993? viem iba jeho špz KEA 70-31 ?
V dňoch 17 a 18.9(sob-ned) sa uskutoční Deň otvorených dverí v pražskom DP. info: http://www.dp-praha.cz/obrazky/90014/DOD.pdf
Takže každý kto bude v tom čase v Prahe foťák do ruky ?
Prednedávnom sa tu spomínal DOD v Dpmk...má niekto bližšie info?
Reakcia na: PTKe #16853:
opäť sa všetko točí okolo volieb... ja len verím, že budúci rok sa konečne postaví, tá nová, niekoľko rokov sľubovaná, trolejbusová trať...
Reakcia na: PTKe #16850:
Výborne.

Re #16851 Nodes: ...ako keby nástup cez predné dvere bol nejakým riešením... ?

Re #16857 elektrickar: Tam bolo viacero odbočiek, neviem o ktorej píšeš. Ak je to hneď za zastávkou NO, tak asi myslíš trať cez Fejovu ul. k dnešnému Dargovu.

Re #16864 Záchvat: Treba si to premyslieť, ako je to možné riešiť. Ale zavádzať nástup cez predné dvere len preto, aby sme si škrtli, že sme niečo akože poriešili, aj keď pritom vôbec nič, samozrejme nie je riešenie. Na tom sa ale zrejme zhodneme.

Momentálne ma nenapadá, čo s Luníkom IX. Ja som ale už dávnejšie poukazoval na to, že roky som doslova pravidelne a často jazdieval na Luník VIII, aj linkou č. 11 a NIKDY som na tejto linke revízora nestretol.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.