No, pani poslankyna, ktora tieto veci so mnou riesila je velmi zlata osoba, bohuzial, viacero poslancov MZ nevedia, co robia, ked to neschvalili. Ziadala ucelovu dotaciu pre navysenie mzdovych nakladov, oparvu elektriciek, trolejbusov, nahradne diely a podobne. Tato dotacia nemala byt jednorazova. Samozrejme, ze to nepreslo, ved naco aj.. Este vystupil aj poslanec, ktory povedal, ze mesto si uz konecne musi uvedomit, ze do vedenia DPMK nema nominovat politickych nominantov, ale manazerov, za ktorymi je urcita dopravna historia.. Vsetci sa vsak tvarili opat ako voskove figuriny. Drzim palce tejto pani poslankyni, poziadala ma o spolupracu, smskami som jej daval instrukcie ? ? ? .. Teraz planujeme masivnu medializaciu problemov DPMK, novinari dostali zaujimavy email odomna a par nasich kolegov. Drzte palce ?
Naliehavosť riešiť situáciu v DPMK pripúšťa aj primátor František Knapík. "Ak si premietnem čísla, s ktorými DPMK pracuje niekedy od roku 2000 do tohto obdobia, vrátane uzavretého roku 2007, tak dotácie, ktoré tam smerovali, hlavne investičné dotácie, boli minimálne. Myslím si, že je reálny dôvod na to, že sú vodiči nespokojní. Považujem to za vysoko aktuálne a budeme musieť hľadať riešenia", dodal primátor.
Pri schvaľovaní pozmeňujúcich návrhov k uzneseniu o rozpočte neprešiel poslanecký návrh presunúť 1 milión Sk z kapitoly projektu Európske hlavne mesto kultúry pre DPMK a účelovo ich viazať na nákup pohonných látok, elektriny, či opravy vozidiel vo vlastnej réžii.
Historicky síce sa osvedčila dvojka zo stanice na Komenského ,ale CEZ HLAVNÚ ! V dnešnej podobe je to vlastne historická okružná trojka, ktorej vo vzťahu k NMM zrušili najdoležitejší úsek.
Ja som za odklon dvojky na B.N. ,ale tradičný spoj Komenského –NO je riešený 20min štvorkou nedostatočne.
Náväznosť z NMM na stanicu vyriešili linkotvorci dobre, prestupom na L17,19 cez Masarykovu.
Samozrejme to spojenie ed velmi chýba. Pokial ale viem, hovorili ste o nejakom projekte cestného výkonného prepojenia Masarykova – Prešovská a to je v kolízii so stavbou trate ed. Dokonca ani „virtuálny“ plán KORIDu nepočíta s touto trasou. A do tretice plánovaná zástavba staničného nám. Zcela znemožní priviesť kolaje od pošty2.
S trasou Jazero-N.O.-Moldavská súhlasím, niekdajšia L5 chýba, naviac by doplnila od NO na Terasu šestku. (ešte by som to riešil tak, že v špičke na NJ, v sedle k Rybe)
S poukázaním na príklady z iných miest súhlasím, až na Liberec, tam je v podstate jedna mestská linka a jedna do Jablonce. Tam sa kúzliť nedá.
Zmysel zachovávania R5 a R8 mi tiež uniká.
K trasovaniu ed a novému lv.
p.Nagy a spolupracovníci (eMareq) tu nám zdoraznujú posilnenie ed, ale ja som si akosi ničoho nevšimol. Výprava ed dnes= 49, návrh na „posilnenie“ =49 (???) ; td dnes =14, návrh na „posilnenie“ =20. Prosím ŠESŤ kusov krátkych tbusov má byť posilou elektrickej trakcie !
Podla nového návrhu bude ed velmi nevyvážená. V trase N.O.- Moldavská – Terasa výrazne prevažuje hustota ad , L6 bude mať nedostatočný interval , nastane ešte väčší odliv cestujúcich k ad.
Opustenie smyčky na NMM bude fakticky znamenať jej zrušenie.Bola by to strata. V Prahe si všemožne bránia rozne výlukové a manipulačné trasy a smyčky , mnohokrát musia odolávať silným tlakom.
Dva dotazy: 1/aký význam má vzťah (ed) Alejova-Moldavská- Kuzmányho ? ;2/ V čom by bolo lepšie odklonenie „dvojky“ z B.Něm k amfiteátru?
Mňa fakt štve to terorizovanie cestujúcich z N.J. na NMM cez Terasu. Vzniká tu doslova zvrátenosť , lebo ono oklukové spojenie je časovo kratšie než cez mesto s dvomi-tromi prestupmi a stým spojeným čakaním a presunmi.
Po porovnaní lv dnešného, oficiálneho (made in eMareq et 1018) a Kuzmovho musím konštatovať, že návrh p.Kuzmu má niektoré riešenia lepšie. Aby som však bol objektívny ,oficiálny návrh si hlavne v ad zachoval aj cez rozne intervencie niektoré lepšie riešenia než sú dnešné. Ale celkovo posobí ako paskvil záujmových skupín, chaotická zmes skvelých i logike odporujúcich riešení. Rozhodne nie je dovod k jasaniu a „ohňostrojom“.
PARNÝ VLAK NA HLAVNEJ
To bolo v roku 1999, taká podivná akcia. V úseku od Immaculaty po spšd premával „vlak“ zložený z parnej lokomotívy (už neviem akej rady , myslím že nejaká 310.) a dvojnáp. osobného vozňa s otvoreným peronom. Okrem toho boli vystavené drezíny, šlapacia a automobilová „Varšava“ . Údajne niektorí nadšenci v posledný deň akcie s ňou vykonali cestu až do železiarní.
Určitá „pamiatka“ na akciu zostala dodnes. Všimni si počas májových dní, ked je vyvesená „vlajkosláva“ na Hlavnej, že tie vlajky, ktoré boli v trase parnej mašiny sú ešte dodnes špinavé, zasadzené. (na magistráte neperú).
Magoriat neschvalil zvysenie dotacie pre DPMK, cim pokracuje ticha likvidacia MHD. Tema mozno do dispecera, ale napisem to sem. L R1, 610+611. 610 bez oznacenia linky, vnut. displej vypisuje xujovinu. Ako je mozne, ze vozidlo jazdi bez oznacenia linky? Ked nevyhodia ten poebany emtrest, budem ziadat odvolanie Brunaka.. Predstavenstvo dobre vie o srotovom stave emtrestu a nic s tym nerobi.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.