Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eMareq #31410:
ospravedlňujem sa dotknutých, to som však myslím obe príspevky nenapísal ja ,jeden je názor poslanca a druhý je holý fakt - platy
Reakcia na: regeta #31406:
"Ostani pracovnici DPMK nech utru nos. Od riaditela az po upratovacku.
Vsetkym zmrazit mzdy do doby odstranenia hrozieb strajku a podpisania
dohovoru o platoch vodicov."

A toto je ešte krajne populistické. Ta zmrazte mzdy. Na ako dlho a čo potom?
Reakcia na: regeta #31406:
No potom som už zistil z príspevku od milannca o koho šlo.

Áno, kokurenčné prostredie nám tu chýba, aby súkromník vyjedal to najchutnejšie z koláča. Ja to stále vravím: nech sa zoberie celé predstavenstvo DPMK, DR DPMK, Knapík, Filipko a všetkých 50 poslancov do BB a tam nech si idú pozrieť tú vysnívanú "konkurenciu" v MHD... Som zvedavý za aký krátky čas by prišlo prípadné vytriezvenie.
all:,,Bojme sa dna, ked niektory z nich bude mat nejaky
nahly zdravotny problem a autobus skonci inde nez na zastavke."...citujem Alfonza Halenára...tak som si spomenul na rok 1978...
Ak si nájdete dátum 23.5.2007 a pol hodinku času,tak zhliadnete tragediu košíc...

http://archiv.markiza.sk/?31337d=&31337p=30&31337m=1&31337o=5&31337o=10
Reakcia na: Isidor #31401:
je na tom niečo zlé? Konečne bude mať mesto dôstojný futbalový štadión. A ajhľa, zrazu sa z 1 miliardy stalo 130 miliónov. Zvláštne... ?
Reakcia na: eMareq #31393:
Vazna hrozbaReagovať | Rozbaliť príspevokZbaliť príspevok | Oznám správcovi
Kto neberie vazne hrozbu vodicov DPMK su poslanci, co odmietli okamzitu
re na vystupenie odborara. Takto sa vodici zdvihli a odisli nahnevani.
-
Mzdy vodicov dosahuju niekde ku 21 000/mes s priplatkami, preplatenymi
dovolenkami a nadcasmi. Tito maju na zodpovednosti desiatky ludi
pocas svojej prace. V lete ked su teploty okolo 35st.C, nemaju sa kde
na konecnej osviezit. Bojme sa dna, ked niektory z nich bude mat nejaky
nahly zdravotny problem a autobus skonci inde nez na zastavke.
-
Je treba: ihned navrhnut kalendar navyseni zakladnych platov po rokoch.
Dohodnut sa na navysovani presne tak, ako maju ludia na magistrate.
Ostani pracovnici DPMK nech utru nos. Od riaditela az po upratovacku.
Vsetkym zmrazit mzdy do doby odstranenia hrozieb strajku a podpisania
dohovoru o platoch vodicov.
-
Primator Kosic ma zvolat minoriadne valne zhromazdenie, vymenit politickych
nominantov za ludi s historiou v krizovom manazmente, resp. historiou,
ako vytiahnut firmy ako DPMK z problemov. Tych zaplatit podla standartov
vo svete. A dalej treba zacat vytvarat konkurencne prostredie v mhd.

Alfonz.Halenár | halenar.blog.sme.sk | 29.02.2008,
Priemerná mesačná základná mzda vodiča električky pri tarife 76,- Sk/hodinu je 12 392,- Sk a priemerná mesačná základná mzda vodiča autobusu a trolejbusu pri tarife 80,- Sk/hodinu je 13 044,- Sk.
S výkonnostnými odmenami vo výške 25 % základnej mzdy a príplatkom za odpracované roky to činí od 15 490,- do 17 300,- Sk v hrubom. K tomu aby dostali tieto odmeny v plnej výške musia splniť minimálne 57 rôznych kritérií.
K základnej mzde majú ešte príplatky za prácu nadčas, za prácu v noci, v sobotu, nedeľu a sviatok, za pracovnú pohotovosť, za doplnkový predaj cestovných lístkov a iné, čiže za to čo robia navyše.
Podľa prehľadu predloženého zamestnávateľom za mesiace máj až júl 2007 sa hrubá mzda napr. u 367 – tich vodičov AD vyšplhala v priemere na sumu od 21 do 27 tisíc Sk.
Áno, ale nikto nechcel povedať, že v tom bola aj dovolenková odmena vo výške 50% základnej mzdy, ktorá je raz ročne, jednorazová odmena GR vo výške 1,500,- Sk za prácu vo veľkých horúčavách, príplatky za vykonanú prácu nadčas v rozsahu 4,5 až 6,5 tisíc hodín mesačne, odmeny za predaj CL, ktoré sa u väčšiny vyšplhali na niekoľko tisíc Sk mesačne a príplatky za prácu v noci a prácu v sobotu, nedeľu a vo sviatky. U ostatných vodičov to je podobné.
Mnohí z Vás si ešte myslia, že sú to platy nadštandardné ? Prečo je potom problém zabezpečiť dostatočný počet ľudí pre výkon profesie vodič MHD? Podľa niektorých riadiacich pracovníkov nie je fluktuácia žiadny problém, veď niekto odíde a niekto príde a doprava zatiaľ stále funguje.
Uvediem Vám preto niekoľko porovnaní a niekoľko objektívnych čísel.
Myslíte si, že práca vodiča mestskej dopravy v Košiciach je menej zložitá a menej zodpovedná ako práca vodiča mestskej dopravy v Bratislave, resp. vo vyspelejších štátoch EÚ ? Opak je pravdou.
BRATISLAVA KOŠICE
ROZVRH PRÁCE - cyklus celodenné 4 – 2 – 4 - 2 pravidelný kto to vie ?
delené 5 – 2 – 5 – 2

- norma PČ zo služieb ani z „MS“ to zo
zadelenia nevyčítate

- na obdobie cca rok mesiac
ale pri stálych úpravách

DISPOZIČNÉ ZÁLOHY v rámci pracovného cyklu ako PČ v dňoch voľna

DOMÁCA POHOTOVOSŤ NEPOZNAJÚ Hocikedy

POHOTOVOSŤ NA PRACOVISKU v rámci cyklu ako PČ v dňoch voľna

SOCIÁLNE ZARIADENIA ak dĺžka linky nad 30 min. časom budú aspoň
tak na oboch stranách na jednej strane

Prestávky medzi spojmi cca 20 min pravidelne bežne 10 – 12 minút
pri nereálne
postavených CP

Celodenkári a trhanári robia svoje služby služby sa miešajú


Myslíte si, že ak vodič mestskej dopravy v Košiciach pracuje za horších pracovných podmienok ako vodič mestskej dopravy v Bratislave má za to vyšší plat ? Omyl – aj tieto sú oveľa horšie !

v Bratislave v Košiciach
Mzdová tarifa vodičov MHD zvýšená od 1.1.2008 o 15 % na od 1. 4.2007
AD 106,30 + 25 % VO 80,0 + 25 %VO
TD 106,30 + 30 % VO
KD 100,40 + 21 % VO 76,0 + 25 % VO

+ stabilizačný príspevok

až do 47 tisíc
Ubytovňa 500,- Sk / mesiac 2,500 Sk / mesiac
od febr. 3140,- Sk / mesiac

Dôvody pre navýšenie mzdových taríf
- Navyšovanie mzdových taríf v DPMK, a.s. len oproti inflácii za posledných 10 – 11 rokov a aj to oproti priemernej za celé Slovensko mešká o 15 %.
- Ceny potravín, bytov ale aj iných komodít koncom roku 2007 išli rapídne hore, zvyšujú sa ceny energií a s tým všetko ostatné, čím stúpli aj životné náklady,
- Naši zamestnanci vykonávajú službu vo verejnom záujme ale zákon o úprave miezd v týchto službách sa na nich nevzťahuje, keďže sme a.s. mesta
A ak niektorí tvrdia, že mzdy v DPMK sú nadštandardné, tak Vám k tomu poviem viac.
Priemerná mesačná základná mzda vodiča električky pri tarife 76,- Sk/hodinu je 12 392,- Sk a priemerná mesačná základná mzda vodiča autobusu a trolejbusu pri tarife 80,- Sk/hodinu je 13 044,- Sk.
S výkonnostnými odmenami vo výške 25 % základnej mzdy a príplatkom za odpracované roky to činí od 15 490,- do 17 300,- Sk v hrubom. K tomu aby dostali tieto odmeny v plnej výške musia splniť minimálne 57 rôznych kritérií.
K základnej mzde majú ešte príplatky za prácu nadčas, za prácu v noci, v sobotu, nedeľu a sviatok, za pracovnú pohotovosť, za doplnkový predaj cestovných lístkov a iné, čiže za to čo robia navyše.
Podľa prehľadu predloženého zamestnávateľom za mesiace máj až júl 2007 sa hrubá mzda napr. u 367 – tich vodičov AD vyšplhala v priemere na sumu od 21 do 27 tisíc Sk.
Áno, ale nikto nechcel povedať, že v tom bola aj dovolenková odmena vo výške 50% základnej mzdy, ktorá je raz ročne, jednorazová odmena GR vo výške 1,500,- Sk za prácu vo veľkých horúčavách, príplatky za vykonanú prácu nadčas v rozsahu 4,5 až 6,5 tisíc hodín mesačne, odmeny za predaj CL, ktoré sa u väčšiny vyšplhali na niekoľko tisíc Sk mesačne a príplatky za prácu v noci a prácu v sobotu, nedeľu a vo sviatky. U ostatných vodičov to je podobné.
Mnohí z Vás si ešte myslia, že sú to platy nadštandardné ? Prečo je potom problém zabezpečiť dostatočný počet ľudí pre výkon profesie vodič MHD? Podľa niektorých riadiacich pracovníkov nie je fluktuácia žiadny problém, veď niekto odíde a niekto príde a doprava zatiaľ stále funguje.
Reakcia na: eMareq #31356:
vidím,že si na to kuk,ešte aj predajne cestovných lístkov...
Reakcia na: Isidor #31401:

cez den su autobusy na vyjazde, takze je potrebne riesit parkovanie v noci, pri Carrefoure je velke parkovisko, ktore v noci ziva prazdnotou a je bezplatne
Futbalový štadión predsa len bude!

Spoločensko-športový areál má stáť pri Cassosporte. Tam je dnes provizórne autobusové depo DPMK (na snímke na titulnej strane) a plynová plnička Slovenského plynárenského priemyslu, ktorá slúži aj vozidlám MHD. Tie sa budú musieť presunúť do areálu DPMK na Bardejovskej. Ten sa má kvôli tomu rozšíriť o vyše 3-tisíc m2 mestských pozemkov smerom k Popradskej a Moldavskej ulici. Tým by tam vznikla parkovacia kapacita pre 114 autobusov. Okolo 40 autobusov sa má zmestiť aj do areálu DPMK na Hornádskej.

Kým to bude možné, ostanú autobusy parkovať pri Cassosporte a DPMK bude platiť MFK korunové nájomné. Viceprimátor Jozef Filipko (SMK) informoval, že podľa novej štúdie celé sťahovanie môže stáť okolo 130 miliónov.

Zaplatí to zrejme mesto

"Kto to zaplatí? Je to vyvolaná investícia, nemal by to zaplatiť investor?" pýtal sa poslanec, predseda dozornej rady DPMK Ján Forgáč (KDH). Jeho poslanecký kolega z KDH Milan Bereš reagoval: "Nejde o vyvolanú investíciu. Autobusové depo na VŠA je len provizóriom. Tak či tak by sme ho raz museli riešiť."

Jednoznačná odpoveď, kto to zaplatí, neodznela. Z diskusie však vyplynulo, že zrejme mesto, lebo DPMK na to peniaze nemá.

http://www.korzar.sk/clanok.php3?sub=29.2.2008/88929K

jojo, hlavne že sa budeme kam mať chodiť ožierať a mlátiť so slovanistami ?
Reakcia na: Peter55 #31391:
Tí Vám kašlú na tie Vače žabomyšie vojny s magoriátom... ?
Reakcia na: Dimi #31388:
samozrejme aj ja drzim palce, Tebe , kolegom a aj tympar poslancom, co zdravo uvazuju, a nevymyslaju blbosti s peniazmi danvych poplatnikov. Nech sa vam spolu podari zamiesat karty a nech nadidu lepsie casy v meste a DPMK ?
Reakcia na: Nodes #31396:
Tak pardon, nemohol som vedieť, že sa jedná o novozvoleného. ?
Reakcia na: eMareq #31393:
Dotycny poslanec je v zastupitelstve od roku 2006. Kedy nastupil Vozarik a spol?
KVKV: Posilnenie električiek bude bohužiaľ len minimálne (kde na väčší rozsah vziať, resp komu?). Po Moldavskej bude jazdiť L6 ktorá má v každej hodine o jeden spoj naviac ako dnes.
Reakcia na: Peter55 #31389:
Odborari to nepochopili. Proste rokovaci poriadok to nepusti, poslanci sa nemozu k danemu problemu (a prispevku) vyjadrit, pokial bod, ktory s danym prispevkom suvisi, este nie je otvoreny v rozprave. A nielen ze sa nemozu vtedy vyjadrit, nemozu ani prijat k takemu prispevku uznesenie. Tym, ze odborari precitali prispevok (kvoli tomu, ze nemohli dlhsie cakat a sli do prace) skor, tak sa poslanci ozvali, ze to nie je k danemu bodu. Neskor vsak, ked sa poslanci dostali k tomu bodu, zacali v rozprave kecat aj o vystupeni odborarov a prijali uznesenie, ktore vravi o prestudovani problematiky DPMK, poziadaviek odborarov, o monitorovani situacie a priebeznom informovani poslancov mestskeho zastupitelstva.
Reakcia na: Dimi #31388:
"Este vystupil aj poslanec, ktory povedal, ze mesto si uz konecne musi uvedomit, ze do vedenia DPMK nema nominovat politickych nominantov, ale manazerov, za ktorymi je urcita dopravna historia.. Vsetci sa vsak tvarili opat ako voskove figuriny."

No tak na to prišiel ten poslanec nejak neskoro? Kde bol, keď tam došla Vozárikova banda? Či len tak zdvihol ruku (ta naj tam dakto šedzi)? ? Vyzerá, že došiel na psa ded moroz a bude štrajk, že možno nič(!!!), alebo minimum spojov nevyjde do ulíc.
Reakcia na: KVKV #31379:
ostala ešte 1 pamiatka ( už smo to tu spomínal na fóre ) 🙂 - pri zaústení potoka pred Tescom chýbajú na jednej strane dlažobné kocky - aby mohla lokomotíva prejsť, tak ich museli odstrániť a odvtedy ich už niet.

Re #31380 KVKV : ten paškvil však spôsobili ( v mnohom ) neopodstatené požiadavky MČ. Keby mali tvorcovia nového LV plnú moc pri jeho tvorbe, vyzeralo by zmysluplnejšie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.