Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: veteran #67181:
Inak V3S nie je kópiou západného vozidla, má velmi zaujímavú históriu, ale o tom až niekedy inokedy.
Ešte jedna záhada.
V roku 1968 (alebo 7? -bolo to v lete o prázdninách) "náhodou" som bol svedkom fyzickej likvidácie nákladného vleku série 80-82 a vozov na niekdajšej takzvanej vlečke "píla" - to boli také vtedajšie kolaje smrti.
Ale čo si dobre pamätám, ten voz vyzeral čelne prakticky zhodne s M1 - 3, a mal pantograf ! Číslo mi bolo velmi divné, domnieval som sa , že bol prečíslovaný (históriu som vtedy ešte nepoznal) a bol som v tom, že zrejme sa rušia nákladné električky. Aké bolo moje prekvapenie, keď som potom videl všetky tri nákladné "v plnom zdraví" . Dodatočná motorizácia nák. vozu sa nejaví až taká absurdná, pretože na prelome 50-60. rokov vykazovala nákladná doprava najväčšie výkony, je možné ,že tri vozy nepostačovali.
Možno by šlo zistiť zaujímavé veci; bolo by potreba "podšplhať " všetky tri a zistiť , aké majú trakčné motory (povodné previnuté alebo čkd) a či ostali stopy po povodných motoroch. Je to hypotéza, ale je možné ,že tá "osemdesiatka" bola prestavaná na motorový voz, možnože pri prestavbe na nové motory dostal číslo série 1-3 a povodný bol odstavený (?) Rozhodne by stálo za to podrobne prebádať tie vozy, možno by sme prišli na zaujímavé veci.
//to "náhodou" je v uvodzovkách, pretože skoro každý deň som sa tam chodil dívať na posledné dni starej vozovne a starých vozov//
Reakcia na: Tatranka #67183:
Ak prekonám svoju lenivosť, skúsim si zoradiť všetky DZMK. Ale myslím nemusíme pochybovať, že č. 1 - 6 (myslim že aj 7,8) boli typické DZMK ;panťák excentricky, dve svetlá, bedňa na streche. Posledné,( určite 6) boli jednosmerné. Behom prevádzky boli niektoré zjednosmerňované, prípadne zobojsmerňované (na niektorom voze si pamätám zaslepené dvere na lavej strane, mierne sa líšil od orig.jednosmerných). //pozrem hlavne ,či nemám fotku 5 ale ten voz si pamätám. (ako malého školáčika poznajúc prvé písmenká a čísla začiatkom 60-tych rokov ma to miatlo, "že prečo tam má pätku ,keď jazdí na jedničke.." ? )
Tie atypické by som vobec nezaraďoval medzi "typ DZMK", zaslúžia zvláštnu kapitolu. Väčšinou úpravy MVG.
Ešte treba vedieť, že uvedením DZMK do prevádzky začína zmena číslovania; DZMK dostali čísla od 1 a pravdepodobne Ringhofery ,ktoré tiež mali nízke čísla boli prečíslované. Pravdepodobne boli vtedy prečíslované aj vleky (???). Vrátim sa ešte trochu nazad. Prvé Ringhofery doplňovali číselnú radu chýbajúcich vozov MVG.
Zaujímalo by ma, či u prestavaných a ponechaných vozov MVG boli prevíjané či menené trakčné motory. Povodne bolo v KE 850 V. Po vojne a po príchode Ringhoferov sa prešlo na 600V. Domnievam sa , že to bolo hlavnou príčinou prestavby MVG na vleky. (podla pamätníkov boli pomalé a slabé v dosledku zníženia napätia).
Reakcia na: KVKV #67178:
Rád by som sa vrátil k veci...ohľadom tzv.novostavieb DZMK.Dodnes sa nepodarilo dopátrať k tomu,ako vyzerali vozy č.4 a 5.Zatiaľ v žiadnom archíve sa nenašla fotografia predmetných vozov.Pre zmenu existuje známe a asi jediné foto novostavby neznámeho čísla a vzhľadu,ktorý nezapadá do "konceptu" /foto "Kolesá pre všetkých" s.88 alebo "Košické električky" s.39/.Je možné,že by to bola č.4 alebo 5?
❓
Reakcia na: KVKV #67178:
viaceri ludia mi uz povedali, ze keby mali rentu 500-600€ mesacne, tak sa tam odstahuju 😃
Netreba všetko vnímať čierno-bielo.

Ku nám chodievali britskí inžinieri opisovať ČSNky. Švédi chodievali po rozumy na stavbu Terasy (vo Švédsku sa tiež stavali paneláky).

A z opačnej strany - my sme prebrali koncepty zo západu (už spomenuté električky, V3Ska). V rámci prechádzky odporúčam ísť si pozrieť sobášnu sieň pri Starej radnici. Vonkajší obklad pochádza z vtedy kapitalistického Holandska (Hunter Douglas). Aj Dargov má "črevá" dovezené z kapitalistických krajín.

No ale to sme už dakus OT, ta ňe?
Reakcia na: S499.1023 #67176:
Hehe!Boľševikov vyhladil ešte súdruh Stalin.Tu nikdy nebol boľševizmus ani komuniznus."Iba" sme budovali socializmus podľa Sovietskeho vzoru ?
A asi preto sme vtedy konštruovali električky podľa vzoru z USA,asi preto prvá poriadna dieselová lokomotíva bola podľa vzoru z USA,asi preto povojnová "Bobina" má vzor vo Švajčiarsku a Praga V3S má dačo zo Studebakera....Samozrejme skoro všetko prišlo okľukou zo Sovietského zväzu.... ?
Reakcia na: KVKV #67178:
Nejako sa nám to tu zvrháva na politickú debatu,páni ?

Reakcia na: Ámos #67177:
Inak pokial ma niekto chce poslať na Kubu, tak to s radosťou uvítam. Predpokladám, že mi zaplatí letenky a ubytovanie "all inclusive" tak na 14 dní. Je to zaujímavá krajina, chcel by som ju vidieť.
//Ponuky denne od 15:00 do 17:00 na tomto fóru. ? ? ? VENCEREMOS !
Reakcia na: S499.1023 #67176:
To ja neviem posudit, nakolko to vychadzalo z bolsevizmu. Ci to malo zaklady v marxistickom sposobe ucenia, ja skusku z marxizmu leninizmu nemam. Jedine co nas z tohto obdobia na P(o)dfUKu naucili bolo, ze system sme prebrali zo sovietkeho zvazu. Tot vse...
Mne len na tvojich reakciach pride, ze si tak presvedceny antikomunista, ze reakcia je prehnana uplne apriori co len pri zmienke niecoho z daneho obdobia. Verim, ze to ma logicke subjektivne aj objektivne zazemie, no vysledok je, ze si na Kubu poslal niekoho, kto komunizmus zrejme nevelebi a nechce ho naspat.
Reakcia na: Ámos #67174:
A bolo to vďaka boľševickému režimu???
Reakcia na: Ámos #67173:
Áno, asi tak; keď ma tu už rozoberáte. Komunizmus som skutočne nemal rád, a som rád ,že už je preč a nechcem aby sa vrátil. Faktom ale je, že niektoré veci fungovali lepšie a boli dostupnejšie. Súčasná doba má taktiež svoje problémy, zle sa robia aj veci, ktoré by šlo robiť lepšie, stačí len aby sa chcelo, je to fakt o luďoch a peniazoch. A to sa týka nielen Slovenska a nielen dopravy.
Reakcia na: S499.1023 #67167:
tak napriklad mna napada len jedna vec.
zakladne umelecke skolstvo bolo prepracovane genialne. A napriklad Fini z neho na konci 80 rokov dost cerpali.
Reakcia na: S499.1023 #67159:
hm... to som nikde nepostrehol, ze by chcel komunizmus naspat. ale nema iluzie o sucasnom stave a definicia sucasneho stavu je celkom presna.
Reakcia na: Yogi616 #67163:
Vdaka 🙂
Ja som si to stiahol priamo do telefonu cez operu mobile, na tuto chybu som DPMK upozornil a odpisali mi, ze cez Google chrome to ide ? stiahol som ti to cez operu mobile priamo do telefonu, nainstaloval a potom odomna opytalo doinstalovania java spustaca, ten som tiez nainstaloval a ide to.

Xperia active and. 4.0.4
Zdravím, poradí mi niekto ako si nainštalujem CPDMK na Android ? Keď si to stiahnem do mobilu tak sa s tým nič nedá robiť, sú tam len obrázky a nejaké súbory ktoré neviem môj mobil prečítať. Mám Android 2.3.6.
Reakcia na: S499.1023 #67167:
Všetko je o ľuďoch a v ľuďoch! ?
Reakcia na: Sheep221 #67166:
Dobrý nápad na súťaž.Úloha by bola vybaviť tri veci v jeden deň v limite úradných hodín,na rôznych miestach v meste.Doprava autom,MHD,bycikel,povedzme aj pešo.To by asi boli zaujímavé výsledky... ?
/A celé by to skapalo na vysedávaní a čakaní na úradoch ? ? ? /
Reakcia na: Tatranka #67162:
Ak aj niečo nebol na hovno, nebolo to VĎAKA režimu ale NEPRIEK režimu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.