smutné na tom je to, že súčasné nedostatočne bezpečné karty sa vydávali aj po tom, čo sa navonok prejavilo ich jednoduché prelomenie. Teda už v čase, keď sa predávali, DPMK vedel, že nie sú bezpečné a predával ich naďalej s tým, že budú platiť minimálne 5 rokov.
Bez urážky, ale práve prečo iba na R? Na iných linkách by neboli potrebné (napr. L9)? To, že sú rýchlodrážneho charakteru neznamená, že musia jazdiť iba po rýchlodráhe.
Tak som sa sekol, cim mladsia karta, tym viac clovek zaplati za vymenu. S tymi podmienkami som sa sekol tiez, plati to pre typy kariet ako ISIC. Tam je to tak, ze pre dany typ nevydaju predlzovacie znamky, a tak si ich clovek musi vymenit, lebo predlzovacia znamka plati rok. V pripade DPMK to tak ale nie je, a tak nemozu skratit platnost ani vyzadovat jej vymenu. Evidentne si tak chcu nahradit naklady na zmeny v systeme ?. K tym kartam ZTP sa ani nevyjadrujem, to je na zaplakanie...
"Kedykolvek sa Ti moze stratit, zlomit, prestane fungovat chip a musis si ju jednoducho zaobstarat nanovo, ked chces danu sluzbu vyuzivat" - Akurat ze ked sa ti karta strati, alebo zlomi tak je to tvoj problem a nesies naklady. Ak prestane fungovat nie tvojim zavinenim, vymenia ti ju zadarmo, pretoze to je problem predajcu. Rovnako je problem predajcu ze niekto si sam dobija kredit, neexistuje JEDINY dovod, preco by cestujuci mali platit za problemy DPMK.
1. Zlomiť, znehodnotiť (...) sa môže (osobná zodpovednosť majiteľa), ale ak nie, nie je dôvod na jej (podotýkam) administratívne znefunkčnenie (k VI/2014). Staré (=nebezpečné) ISIC-karty budú fungovať ďalej. To už nevadí, že sú staré a "nebezpečné"?
2. Bezpečnosť. Koľko kariet bolo "hacknutých"? Vie to DPMK? Či si na to dajú urobiť nejakú nezávislú štúdiu? A kvôli čomu sa má naraz (=plošne) vymeniť 80 tisíc či koľko kariet? Kvôli ich nebezpečnosti? Však to sa dalo vyriešiť aj postupnou výmenou. Doteraz ich nebezpečnosť nevadila, že? Ale uznávam, že istota zisku cca 600 tisíc € do 30.6.2014 je lákavá...
3. O kredit mojej starej mamy nemaj obavy. Žiadny tam nemá. Kartu má len na preukázanie ZŤP osoby, keďže DPMK odmieta uznávať oficiálny doklad ZŤP, ktorý je takýmto ľuďom vydávaný Úradom práce, rodiny a socialistických vecí...
Skús si predstaviť, že by ti banka napísala, že tvoja karta, ktorú si si kúpil len pred pol rokom ti nebude platiť tri roky, ale dajme tomu už len rok, lebo je vadná, a ty si jednoducho musíš kúpiť novú. Už vidím, ako poslušne a s úsmevom bežíš do banky si tú novú kartu kúpiť. ?
ad Kona: Ja tomu rozumiem, len som tym chcel naznacit, ze ked sa tie nizkopodlazne nebudu dat pouzit na tie rozbite trate, tak by mali dat dokopy aj zopar T3, aby bolo napokon aj na com jazdit a po odstraneni detskych chorob vyradit stare T3, pripadne ak su v dobrom stave, tak aj predat. Len tajne dufam, ze ak kupia tolko elektriciek, tak budu mat rozne usporiadanie sedadiel, pretoze je rozdiel na linkach, napr ist R do prace a viezt sa nejakou 9 v spicke 6 zastavok, tam je treba jednoducho viac miesta na statie, nez na sedenie.
ad veteran, MHDmarek: Pokial ale dobre rozumiem, co pisu na DPMK, tak do jedneho roka stoji vymena 2 eura, co nie je nejaka zavratna suma. Treba si uvedomit, ze ta karta je spotrebny tovar. Kedykolvek sa Ti moze stratit, zlomit, prestane fungovat chip a musis si ju jednoducho zaobstarat nanovo, ked chces danu sluzbu vyuzivat. Kedze tu kartu musia vyrobit a este z toho zaplatit licenciu a blabla, tak to stoji viac ako predlzenie platnosti. Ja mam napr. kartu, s ktorou sa dostanem do skoly, nabijam si na nu kredit na obed a identifikuju ma nou na koleji. Tiez si platim kazdy rok za jej predlzenie, ale moze sa stat, ze jednoducho odide a ja si musim vystavit novu. Navyse, pri vymene sa aj zvysi bezpecnost, predstavi si, ze niekto zacne jazdit na kredit Tvojej babky, alebo inak zneuzije udaje. Takisto sa zistilo, ze si niekto tie karty nabija sam a okrada DPMK, akoby uz nestacilo ze LIX sa skoro cely vozi zadara.
DPMK predava karty s tym ze uvadza ich platnost 5 rokov. Ak ju niekomu zrusi skor (a takych kariet bude dost) tak ho obera o nieco co zaplatil.
To ze DPMK predaval nebezpecne karty je JEHO problem a ON ma niest dosledky.. a to bud vymenit kartu bezplatne, alebo vratit peniaze zaplatene v minulosti za vydanie karty, ktorej platnost skracuje.
Ako sam pises: "Co je dnes bezpecne, uz zajtra moze byt niekym prelomene a ide sa dalej, v tejto oblasti to tak chodi a vyvoj sa meni prakticky kazdy den" - to si teraz budeme platit nove karty vzdy ked niekto prelomi nejaku technologiu?
Počkať nemôžem(e). Príklad: Moja stará mama si vybavila BČK v jeseni m. r. (tuším v novembri). Oznámili jej platnosť karty 5 rokov (XI/2017). Avšak to už neplatí. Karta jej bude platiť len do 6/2014. Potom ju zablokujú a buď si vybaví novú (ultrabezpečnú, ultramodernú mestskú kartu s miliónpäťstotridsaťtisícosemstošesťdesiatsedem fasáckymi zľavami v "mestských podnikoch"), alebo nebude jazdiť MHD.
Tú novú kartu si bude musieť kúpiť - určite ju "nedostane" - za vyššiu sumu, než tomu bolo doteraz. A to aj napriek tomu, že táto karta, čo aktuálne má, jej mala platiť ešte ďalších vyše troch rokov.
A to nehovorím, že pokiaľ by táto stará ("nebezpečná") karta po uplynutí platnosti 5 rokov bola funkčná, mohla by si ju len administratívne predĺžiť za manipulačný poplatok 50 centov.
Čím viac ľudím tým viac názorov ? , ale k veci:Ty si myslíš, že DPMK sa bude dookola srankať s vysokopodlažnými električkami? Ani ich nemá DPMK kúpi nízkopodlažné vozidlá a o výrobcovi rozhodne tender, takže ty s tým nič neurobíš. A za 70 "melónov" nemôže DPMK rekonštruovať ani modernizovať staré električky, môže kúpiť iba fungel nové. EÚ im nedovoľuje modernizácie a rekonštrukcie starých električiek.
Este k tym Emtest kartam. Nerozumiem, co proti nim vlastne mate, ved ked nechces mozes pockat, kym vyprsi platnost a dostanes kartu novu. To, ze sa za nu plati je normalne, pretoze sa z kariet este odvadza registracny poplatok tomu, kto ten cip vyraba, resp vlastni licenciu nan. Bezpecnost kariet je vsak velmi relativna. Co je dnes bezpecne, uz zajtra moze byt niekym prelomene a ide sa dalej, v tejto oblasti to tak chodi a vyvoj sa meni prakticky kazdy den. Jedina blbost je, ze to vedia spravit na jednom mieste v Ke a to este v takom zapadakove, ako je Bardejovska, kde to odvsadial trva snad hodinu. Uz len posledna vec ma stve, ked kupujem listok pre spolucestujuceho, tak preco to stale vybalkuje prilozte kartu, ved ked ju mam prilozenu, co vacsina ludi ma, tak to na mna nemusi este na cely spoj vyblakovat. K tarifu za batozinu sa ani nevyjadrujem, za tu cenu je to zlodejina az hrom...
Nerozumiem, preco by DPMK kupoval za 70 melonov nove nizkopodlazne elektricky. A je to hned z niekolkych dovodov. 1. V DPMK si myslia, ze budu jazdit po tych hrbolatych tratiach v KE? 2. Ked uz idu kupovat tolko novych elektriciek, tak urcite nech mesto zlepsi financny stav podniku, pretoze zbytocne nakupi nove elektricky, ked nebude mat na ich udrzbu a bude ich postupne odstavovat na nahradne diely. Ved vacsina elektriciek v ke je taka spinava, ze mam pocit, akoby ich ani nikto nikdy necistil.3. Ziadne 14t a 15t!! 14t je snad najhorsia elektricka aku som videl. Do tych vlozenych zvysenych casti sa cestujuci ani radsej nestavaju, pretoze sa tam potom nie je ani kde pohnut, nehovoriac o ich kazivosti. 15t tiez, system vetrania je naprd, v brike citit kazdy hrbol na trati. Miesta je tam sice dost, ale v zime maju dost problemy a su navyse dost kazive. T3 by sa podla mojho nazoru mohli zrekontruovat, vydrzia jazdit aj po zlych tratiach, v zime nemaju problem s vyssoy vrstvou snehu a hlavne je v nich vela miesta na statie. V spicke to je jednoznacna volba, ako previezt co najviac ludi. Otazne je, ci to v KE aj dokazu, lebo aj ked nejake tram dostane novy lak, tak mam pocit, ze na hornu cas uz nemali farbu, lebo tie cierne smuhy co maju hore niektore tram v Ke su odpudzujuce.
Pochybujem že ju niekto odkúpi a ani ju nevyhodia, keďže tento projekt ich stál asi veľa peňazí.Ale keby bola na predaj, tak ju kúpim a budeme navždy spolu ❤ ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kona