Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Tatranka #67157:
Na slovensku sa nachadza asi 2.5 miliona aut, celkovo po kontinente su ich stovky milionov a auto ma dnes uz aj cigan, a socka co nevie ani pisat ci citat. Cize vlastnit auto si myslim ze nie je vobec ukazovanie ze mas na nieco viac. Na druhu stranu musim povedat aj napriek tomu ze je toto forum o MHD, snou vela veci nevyriesis. Ked ti treba nieco zlozitejsie vybavit, pobehat lekarov alebo urady atd, myslim ze kazdy si uz svoje zazil, MHD nato nestaci minimalne nie tato nasa Kosicka.
Tak isto sa neda vsetko riesit autami, to co sa deje v niektorych statoch v US je dost nanic(cestovat autom pol hodiny do najblizsieho obchodu je si myslim ze dost vela, celkovo tak premrhavas vela casu sedenim v aute a cestovanim za beznymi vecami - nakupy, praca...atd).
Napriek tomu si myslim ze v US je tych elektrickovych systemov hodne aj ked pomenej ako v EU a dalsie sa bud stavaju alebo obnovuju, rovnaky trend pokracuje aj v UK niet by lobovania ropnych a automobilovych gigantov tak je to tam urcite lepsie.
Prosím Vás niekto neviete my poslať rozpis služby 363100 ? Prosím súrne potrebujem. Ďakujem. ?
Reakcia na: KVKV #67158:
Nejakých skoro dvadsať rokov socíku som si užil. ?
Inak to ostatné sedí,tak to bolo ?
Reakcia na: 810zssk #67161:
Vek 20 a zrak neviem, sú tu aj takí, ktorí nosia okuliare.
Reakcia na: S499.1023 #67159:
A čo tam,ty pupok sveta?Všetko,čo tu vtedy bolo,bolo na hovno? ?
Prosim vas, aky je minimalny vek pre vodica elektriciek (v DPMK)? Ake su poziadavky na zrak? 🙂
Reakcia na: KVKV #67158:
A to, že ten vozidlový park v NDR bol z 20.-30. rokov vám neprišlo divné oproti úpadkovému kapitalizmu s novými autobusmi aj električkami?
Reakcia na: Tatranka #67155:
Ježišmária, tak utečte aj s KVKV na Kubu!
Reakcia na: Tatranka #67157:
Neviem sice kolko vám bolo za socíku, ale čo sa týka linkového vedenia a intervalov, to dnes možme v KE len závidieť. VSŽ to bolo špecifikum, napríklad Pražáci také nápory zvládali len o spartakiádach, ešteže padlo rozumné rozhodnutie postaviť tam rýchlodráhu. Vozový park bol obnovovaný a to velmi štedro, to sa už dnes nebude opakovať. Veď v 80-tych rokoch sa rušili T3, ktoré (podobného veku) v iných mestách ešte jazdili 10 - 15 rokov.
Za nedostatok považujem , že pri výstavbe nových sídlisk sa zabudlo na výkonný dopr.prostriedok (električku), následky pretrvávajú dodnes.
Údržba vozov a tratí nebola kvalitná ,to tiež pretrváva dodnes.
Preplnenosť vozidiel bola skor chybou socialistickými zvykmi - takmer všetci do práce na šiestu , ďalší nápor školáci, všetci začínali naraz.

Pre 810zssk:
Dopravu mhd v NDR som mal možnosť dosť dobre poznať, nepripadala mi tragická, naviac som obdivoval vysokú kvalitu údržby voz. parku , mnohokrát z 20 - 30-tych rokov.
Reakcia na: 810zssk #67156:
Zúfalú éru socialistického cestovania som zažil,natrieskané spoje a ďalší folklór.Bola to doslova hromadná doprava.V direktívne plánovanom hospodárstve ťažko flexibilne reagovať na okamžité potreby,priemysel zahltený exportom hlavne do ZSSR nestíhal dodávať dostatok moderných vozidiel,linkové vedenia to neriešim vôbec...A pokiaľ by vtedy mohol mať auto skoro každý,tak by to asi vyzeralo ako dnes alebo horšie.
MHD ako socka,to nieje len problém Slovenska,u našich bratov Čechov je to ponímané dtto.Aj keď to považujem za relatívne.Často je motiváciou jazdiť autom len lenivosť,pohodlnosť a ukázať,že na to mám.Osobne mám skúsenosť s jazdením autom do USS.Po cca dvoch mesiacoch sme to opustili,v podstate žiadna zásadná výhoda z toho neplynula. ?
Reakcia na: Tatranka #67155:
No tak ked si porovnam MHD v zapadnom Nemecku a vo vychodnom bloku (v tom case) tak je jasne kto vyhrava. Za sociku tie dopravne systemy boli tragicke, nezvladali napor cestujucich, boli nekomfortne a drzalo ich iba to ze auta boli nedostupny dovod dopravy. Prave to je dovod preco v momente ked si ludia mohli auto dovolit do neho presadli a preco je dnes MHD na Slovensku socka.
Reakcia na: KVKV #67154:
Bohužiaľ je to tak!Električkové prevádzky v USA sa hromadne likvidovali a nezachránili to ani pokrokové vozy PCC...Ropa tiekla prúdom.
Východný blok, aj vzhľadom na svoje vlastné ekonomické problémy, naopak MHD preferoval.Vlastniť auto bolo buď nemožné alebo prepych,cestná infraštruktúra zúfalá,potreba prepravovať tisíce ľudí do zamestnania...O rozvoji nejakej rozsiahlejšej súkromnej motorizácie u nás sa dá hovoriť až v 70.tych rokoch/rozbehla to Škoda 100/.To ,čo sa tu deje dnes je v podstate primitívna forma kapitalizmu rokov 30.tych minulého storočia,tvrdý individualizmus,rabovanie verejného sektora,mafie v bielych golieroch....A k tomu ešte určitá forma východného naturelu ?
Reakcia na: Sheep221 #67152:
Amerika mala pred vojnou najrozvinutejšie a najdokonalejšie systémy mhd na svete. Naftovej lobby sa po vojne podarilo prakticky až na malé výnimky zlikvidovať el.trakciu a postupne aj vyhovujúci systém mhd. Dokonca ani v mestách, kde bol ako tak zachovaný systém mhd, nemože sa dnes kvalitou rovnať európe. V menšich mestách do pol miliona obyv. sa väčšinou o žiadnom systéme mhd ani nedá hovoriť. Riedka sieť, dlhé intervaly.
Naftovej lobby sa podarilo tiež do značnej miery obmedziť alebo zlikvidovať ed aj v Európe. (Velká Británia - takmer dokonale, Záp.Berlin-dokonale, Paríž - dokonale...atd.)
Reakcia na: tbus #67146:
môže to byť v tom, no aj keby bol cieľ vzdialenejší od zastávky, 4 minúty (13 - 9 = 4) sú viac než dosť na presun, takže voľačo tu nehraje s tými časmi.
Navyše: "Cyklista Rado bol taký rýchly, že ho dispečer DPMK privítal v cieli otázkou, či išiel po chodníku naozaj podľa predpisov, teda rýchlosťou chodca." – 3 km za 8 minút; teda asi ťažko.
A posledná veta článku ma ozaj pobavila.
Sem tam si myslim ze General Motors lobuje aj u nas proti elektrifikovanej trakcii, doposial chcu trolejbusy zrusit defakto "len tak".
Reakcia na: veteran #67150:
Ta ňééééé...Aj tak nalepší je autobus od 1.Oštiepkovej Ltd.,jazdí na drevoplyn ?
Reakcia na: Tatranka #67148:
Да товарищи... Зачем буквы, все ясно! ?

No a k nášmu obľúbenému diskutérovi: Ja som čakal, že tam ešte doplní niečo v zmysle, že hyperekologický CNGbus od J&T by to zvládol oveľa rýchlejšie.
Reakcia na: Dimi #67147:
Hehe.Diskusný dement z Korzára sa ráno zobudil,prerušovane vymočil a vypotil toto....

JASNÝ DôKAZ
Jasným dôkazom toho, že trolejbusy su v KE prežitkom, pomalým slimákom a prestárlym materiálom j, že mu trvala cesta 2x viac ako cyklistovi - no eletričky, trolejbusy a korčule sú nám Košičanom blízke. Pošlime troleje do zberu!
Reagovať | konecne_nova_mhd_2012

? ? ?

Prešiel som všetky jeho príspevky,veľmi "zaujímavé" čítanie ?
Reakcia na: Dimi #67147:
Vsjo jasno! ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.