Reakcia na: 3pa3ck3 #83876:
Áno, rozdiel cien musí byť... a to aj preto, že dopravca má papierovými lístkami ďalšie náklady: výroba, predaj (distribúcia lístkov, prípadné vlastné aj predajné miesta a pracovníci na nich, prevody platieb, reporting, ...), ďalej provízia predajcom tretích strán a určite som ešte niečo zabudol. ![🙂](/data/img/emoji/1f642.png)
Ale to sa rieši veľmi jednoducho: papierový lístok sa urobí drahší od elektronického vždy aspoň o X centov (to sú tie náklady), napríklad pre X=4 centy:
elektronický papierový
0,84 € ............... 0,90 €
0,85 € ............... 0,90 €
0,86 € ............... 0,90 €
0,87 € ............... 1,00 €
0,88 € ............... 1,00 €
atď.
![🙂](/data/img/emoji/1f642.png)
mi.v
Nápoveda k #83861 ak je tu nejaký ďalší monoblok:
1. Na zastávkach nie je povinné uvádzať cenu lístka a preto nie je potrebné ju nikde vystavovať a chodiť prelepovať. Zastávka má mať označenie zastávky a cestovný poriadok dopravcu. Pri zložitej tarife aj tak nie je možné cenu lístka uspokojivo vypísať jedným alebo dvomi údajmi.
2. Cena lístka sa nenastavuje priamo úmerne času alebo vzdialenosti, ale dáva sa jej skôr logaritmický priebeh + konštanta. Preto 15-minútový lístok musí stáť 85-90% ceny 30-minútového lístka, nie 50%. Ak by sme chceli zľavnený lístok, ktorý by stál iba 70%, mohol by trvať iba veľmi krátko, napríklad spomínaných 6 minút. A vysnívaný lístok v cene 60% základného lístka nemôže existovať vôbec (veď ho ani žiadny DP neponúka), lebo lístok musí zarobiť štandardné peniaze, ak má mať zmysel.