Reply on: monoblok #83880:
Asi to bol príspevok pre mňa, tak skúsim odpovedať:Podstata debaty je o plynulom zdražovaní lístkov namiesto zdražovania raz za 5-7 rokov skokom, ktoré je pre bežných ľudí oveľa viac zaťažujúce. Ukážka z Mníchova je bližšia tomu plynulému zdražovaniu. Oni si možno určili, že treba zdražovať vždy pri potrebe ďalších 10 centov, ja navrhujem zdražovať o menej, ale zase pravidelne, najlepšie každoročne. Ale tento rozdiel v modeli plynulého zdražovania je iba detail oproti tomu, aký je súčasný stav, ktorý napokon túto debatu aj vyvolal.
mi.v
Nápoveda k #83861 ak je tu nejaký ďalší monoblok:
1. Na zastávkach nie je povinné uvádzať cenu lístka a preto nie je potrebné ju nikde vystavovať a chodiť prelepovať. Zastávka má mať označenie zastávky a cestovný poriadok dopravcu. Pri zložitej tarife aj tak nie je možné cenu lístka uspokojivo vypísať jedným alebo dvomi údajmi.
2. Cena lístka sa nenastavuje priamo úmerne času alebo vzdialenosti, ale dáva sa jej skôr logaritmický priebeh + konštanta. Preto 15-minútový lístok musí stáť 85-90% ceny 30-minútového lístka, nie 50%. Ak by sme chceli zľavnený lístok, ktorý by stál iba 70%, mohol by trvať iba veľmi krátko, napríklad spomínaných 6 minút. A vysnívaný lístok v cene 60% základného lístka nemôže existovať vôbec (veď ho ani žiadny DP neponúka), lebo lístok musí zarobiť štandardné peniaze, ak má mať zmysel.