Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: monoblok #83880:
Asi to bol príspevok pre mňa, tak skúsim odpovedať:

Podstata debaty je o plynulom zdražovaní lístkov namiesto zdražovania raz za 5-7 rokov skokom, ktoré je pre bežných ľudí oveľa viac zaťažujúce. Ukážka z Mníchova je bližšia tomu plynulému zdražovaniu. Oni si možno určili, že treba zdražovať vždy pri potrebe ďalších 10 centov, ja navrhujem zdražovať o menej, ale zase pravidelne, najlepšie každoročne. Ale tento rozdiel v modeli plynulého zdražovania je iba detail oproti tomu, aký je súčasný stav, ktorý napokon túto debatu aj vyvolal.
Reply on: 110mat110 #83881:
Aj palubákov? Veď tým by stačilo aj vymeniť softvér, či?
Reply on: monoblok #83880:
Platba kartou v MHD znamena vymenu vsetkych stikacov a hlavne vymenu palubaku. To su €€ navyse. Ved si pamatame ake to bolo, ked sa upgradovali jednotky.
Máš pocit, že zvyšujú každý rok, lebo ja tam vidím dosť veľké medzery. Teda mimo tých, kedy sa mesto nedohodlo na zvýšení dotácie=> zaplatia to užívatelia.
Zaujímavé, ze dopravcovi pomôžu tri centy, ale rozdiel medzi elektronickým a papierovým ma narast zo 6 na 12.
Nebolo by efektívnejšie rovno predávať lístky v spojoch MHD cez oznacovace pomocou platobných kariet?
Ostatok aj tak jazdí na rôzne iné karty (ISIC,eurobus..)
Tak čo, koľkí z vás budú kandidovať za riaditeľa DPMK?
https://www.facebook.com/JaroPolacekKosice/videos/613287602489734/
Reply on: mi.v #83877:
(sorry za prehodené alebo vypadnuté slová v príspevku, ale nemám možnosť ho opraviť)
Reply on: 3pa3ck3 #83876:
Áno, rozdiel cien musí byť... a to aj preto, že dopravca má papierovými lístkami ďalšie náklady: výroba, predaj (distribúcia lístkov, prípadné vlastné aj predajné miesta a pracovníci na nich, prevody platieb, reporting, ...), ďalej provízia predajcom tretích strán a určite som ešte niečo zabudol. 🙂

Ale to sa rieši veľmi jednoducho: papierový lístok sa urobí drahší od elektronického vždy aspoň o X centov (to sú tie náklady), napríklad pre X=4 centy:

elektronický papierový
0,84 € ............... 0,90 €
0,85 € ............... 0,90 €
0,86 € ............... 0,90 €
0,87 € ............... 1,00 €
0,88 € ............... 1,00 €
atď. 🙂
Reply on: mi.v #83875:
Lenže je v záujme dopravcu, aby cestujúci používali elektronické lístky. A preto cena elektronických lístkov musí byť taká, aby boli ľudia motivovaní ich používať (minimálne sa musí vrátiť investícia do čipovej karty). Preto ak by vyšiel rozdiel medzi elektronickým a papierovým lístkom iba 1 cent, tak sa na to ľudia vykašlú.
Reply on: S499.1023 #83874:
Toto bol dobrý príklad, vďaka. Akonáhle treba dvíhať o okrúhlych 10 centov, dvíhame.

V našich podmienkach by som presne takto dvíhal ceny papierových lístkov. Tie majú mať zaokrúhlenú cenu kvôli hotovostnému platobnému styku. Pri našich tretinových cenách (oproti týmto) by sa v skutočnosti zmena nediala častejšie ako raz za 2 roky.

Ale cenu elektronických lístkov je možné upravovať úplne plynulo, každoročne. Pri predajoch z karty nezaokrúhlené ceny nevadia – naopak, naplno sa dajú využiť výhody týchto cien. Napríklad zákazníkovi navýšenie o 3 centy príliš nevadí, no dopravcovi pomôže.
Reply on: monoblok #83870:
V Mníchove to tak nerobia, odborník bez rešpektu?
2002 - 2,00 EUR
2004 - 2,10 EUR
2005 - 2,20 EUR
2008 - 2,30 EUR
2009 - 2,40 EUR
2010 - 2,50 EUR
2012 - 2,60 EUR
2017 - 2,80 EUR
2018 - 2,90 EUR
Reply on: KVKV #83872:
Napíšte mi na mail afeno@imhd.sk
Dá sa niekde dohladať alebo može niekto zverejniť schému vnútropodnikovej dopravy USS a trasy a cp liniek /F/ ?
Reply on: monoblok #83869:
Akceptujem, ale je dôležité spomenúť že je to len cez víkend. To je dosť zásadné obmedzenie.
Je teda nie som S499, ktorý musí každého svojho oponenta uraziť či označiť nejakým pejorativnym spôsobom, navyše ťažko ma urazí niekto, kto nemá u mňa vybudovaný nejaký rešpekt.
Akurát nesúhlasím s niektorými tunajsimi názormi ako nutnosť elektricky na Hlavnej, označením elektricky na Americkej triede za blbosť alebo práve tou úpravou ceny lístka každý rok. Ktovie prečo to tak nerobia ani vo Viedni Prahe Mníchove alebo Ženeve, žeby boli takí blbi? Asi nie. Chápem ale, ze je snaha v DPMK proste zohnať viac peňazí rovno od cestujúcich, keď maju prázdnu pokladnicu a zohnať prachy v meste bude problém, najmä ak mesto opäť nemá parkovanie vo svojich rukách. Zmena zákona o meste Košice by tiež istý čas trvala, zvýšenie prinesie peniaze skoro hneď.
Reply on: 810zssk #83868:
To áno, bola to reakcia na to, že ročný lístok v Košiciach stojí 240€, ak môžem cez víkendy zobrať rodinu len na svoj lístok, je to motivácia nechať auto doma a ísť MHD.
Reply on: monoblok #83858:
"Co sa týka tej ceny, v Brne je podobná, akurát môžem na tento lístok so sebou zobrať 1 dospelého a 2 deti do 15 rokov zdarma (vek detí si nie som istý na 100%)"
Toto platí výlučne cez víkendy a len pre ročné a "turistické" lístky (1-, 3-dňové a podobne). Neplatí to pre bežné jednorazové cestovné, ani mesačné a štvrťročné lístky.
Reply on: S499.1023 #83866:
Áno, je aj pre mňa ťažké (aj včera bolo), ako odpovedať tak, aby som sa takéhoto diskutujúceho nedotkol a zaobchádzal s ním naďalej úctivo, keďže tiež nie som viac ako on, aby som mal právo ho zhadzovať. Navyše, neviem o koho ide a vo svojom okolí som zažil prípady ľudí, ktorých mám rád, a ktorých uvažovanie bolo dočasne obmedzené ochorením a tí ľudia trpeli bez toho, aby si uvedomili,že im niečo je (pre zlyhávanie logiky sa ťažko učili alebo dokonca prišli o prácu) a to, že im niečo je, si uvedomili spravidla až po 5 rokoch od začiatku problému. Anglický termín "brain fog" je mozgová hmla, ktorá spôsboje výpadky uvažovania, a dostavuje sa napríklad z nepodchytenej celiakie alebo poruchy štítnej žľazy alebo z užívania antidepresív. Ale ak sa to začne riešiť, človek je do pár mesiacov naspäť v normále. Tým som chcel povedať, že sa učím nepovažovať všetky útoky, za ktorými je skôr nepochopenie, za útoky na seba 🙂 a radšej zanechám zbytočný osobný súboj, aby príspevky vo fóre ostali k veci, keď podstata vlastne už zaznela. Nech sú diskutujúci uštrení od zbytočných škriepnych príspevkov a cítia sa tu dobre. 🙂
Reply on: mi.v #83865:
Obávam sa, že diskusia s účastníkmi monoblok, triplex, reparil a podobne je zbytočná.
Reply on: monoblok #83864:
Je mi to ľúto, obidve časti Vašej odpovede sa zameriavajú na úplne iné veci, než o ktorých som písal ja. Preto radšej zavčasu končím debatu s Vami. Poprosím, keby ste aspoň Vy paušálne nevyhlasovali veci, ktoré ste nepochopili, za blbosti. Kto mohol pochopiť tie predošlé príspevky, ten už pochopil. Na dobré argumenty komukoľvek rád odpoviem naďalej a pri ostatných mi prepáčte, keď neodpoviem, alebo keď osobné útoky zmaže admin. Pekný večer.

Nápoveda k #83861 ak je tu nejaký ďalší monoblok:
1. Na zastávkach nie je povinné uvádzať cenu lístka a preto nie je potrebné ju nikde vystavovať a chodiť prelepovať. Zastávka má mať označenie zastávky a cestovný poriadok dopravcu. Pri zložitej tarife aj tak nie je možné cenu lístka uspokojivo vypísať jedným alebo dvomi údajmi.
2. Cena lístka sa nenastavuje priamo úmerne času alebo vzdialenosti, ale dáva sa jej skôr logaritmický priebeh + konštanta. Preto 15-minútový lístok musí stáť 85-90% ceny 30-minútového lístka, nie 50%. Ak by sme chceli zľavnený lístok, ktorý by stál iba 70%, mohol by trvať iba veľmi krátko, napríklad spomínaných 6 minút. A vysnívaný lístok v cene 60% základného lístka nemôže existovať vôbec (veď ho ani žiadny DP neponúka), lebo lístok musí zarobiť štandardné peniaze, ak má mať zmysel.
Reply on: mi.v #83861:
To je super obhajoba dať sem jednu, ktorá je evidentne minimálne frekventovaná, rovno sem dajme LIX. Stačí, ze potrebujem prelepit 100 zastávok, každá 5 minút, to je minimálne 6 hodín, len ľudia budú stáť 100€ v nákladoch, aby sa vybralo o pár stoviek navyše. Snažím sa tu vysvetliť elementárnu ekonomiku, ale evidentne mimo pochopenie mi.v.
Taxíky v Košiciach jazdia za rovnakú sadzbu do určitých lokalit, co sa da prirovnať k časovým lístkom, ak ide na THC=3€ idem na Jazero =4€. S taxikárom sa inak na cene môžem dohodnúť tiež. Nevidím dôvod, prečo by nemal existovať krátky lístok a aby sa náhodou ľudia nechceli voziť, môžeme zaviesť zónu, ktorá bude len okolo starého mesta.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.