Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bjorn #81310:
Netušil som, že je tu neprípustné teorizovanie a vyjadrenie názorov.
Reakcia na: 110mat110 #81286:
Ved prave ze tam jazdia busy a kolajnice su vyuzite malo. Chcelo by to poriadnu reko aby trat mohla konkurovat busom alebo si viem predstavit potiahnut trat aj do Sace priamo a busy zrusit. Alebo ako uz bolo spomentute urobit z Valcovni prestupny uzol. Kazpopadne skoda trate ze je malo vyuzita.
Reakcia na: Terepin #81308:
Očividne nemáš ani len najmenšie tušenie, ako funguje logistika v trhovom hospodárstve. Centrálne riadenie podnikov sme tu už mali 40 rokov, ale nezdá sa mi, žeby tie firmy z toho ťažili... Tu nemá cenu ani len argumentovať, len teoretizuješ a staviaš na vode.

Stále si mi neodpovedal kde by sa tie kamióny a dodávky do nákladnej električky prekladali. Kto by tú trať postavil? Ako by vyzeral spoločný sklad pre hobbymarket, hypermarket s potravinami a obchodné centrum so 150 prevádzkami a kde by stál? Prečo by niekto túžil po ďalších minimálne dvoch zbytočných prekládkach a zamestnávaním desiatok ďalších zamestnancov?
Reakcia na: Bjorn #81304:
Pokračujme v diskusii hore.
Reakcia na: Bjorn #81307:
Ale v minulosti existovali aj vlečky priamo do areálov spoločností, či nie?

Mal som na mysli všetky prevádzky od kruhového objazdu, teda Hornbach, OBI, Kaufland a Optima. Všetko sú to veľkokapacitné multiprevádzky, ktoré by z centrálneho zásobovania ťažili. Ľavá vetva by spojila Hornbach, OBI a Optimu a Kaufland by mohol mať vlastnú jednokoľajku, poprípade sklad, ktorý by využívali všetky prevádzky na tej strane.

Vopred chcem upozorniť, že len diskutujem o nápade ako využiť koľajovú dopravu v meste. Nikde netvrdím, že je to totálne realizovateľné.
Reakcia na: Terepin #81306:
A zase porovnávaš dve totálne odlišné veci. V minulosti existovala nákladná električková doprava v Košiciach, to máš pravdu. Ale zásobovala napríklad Hlavnú ulicu presne spôsobom "debnička s banánmi". To nemá nič spoločné ani s priemyselným parkom, ani s kontajnermi alebo nadstavbami, ani s plošinovými električkami a ani s vlečkami k obchodom. Mimochodom, tie vlečky by si si ako predstavoval? Kde a ku ktorými obchodom by si si ich vedel predstaviť vybudovať?
Reakcia na: 110mat110 #81300:
Takto som to myslel aj ja. Teda, čo sa parku týka. A keby bolo vytvorené napojenie oboch tratí na stanici (ako aj pôvodne malo byť), tak by sa teoreticky ani nemuseli robiť prekládky. Alebo keby už aj, mohli by sa robiť priamo v priestore stanice, kde by nikomu neprekážali.

A čo sa "vykladania banánov" týka, vôbec som tým nemyslel výklad tovaru pri trati. Tým som mal na mysli vybudovanie vlečiek od tratí k obchodom. Všetky štyri sa nachádzajú v bezprostrednej blízkosti rýchlodráhy, ktorá je využívaná len minimálne, tak prečo ju nevyužiť viac? V minulosti u nás nákladná električková doprava fungovala vo veľkom a vzhľadom na to, že cestná doprava je v celom meste hlboko poddimenzovaná, toto by ju značne odbremenilo. Lenže to by tu nesmeli byť ľudia, ktorí namiesto hľadanie výhovoriek prečo sa to nedá začali hľadať spôsoby, ako to realizovať.
Reakcia na: Terepin #81303:
No ale ty tu píšeš o zásobovaní priemyselného parku mimo intravilánu mesta v súvislosti s vybudovaním jednokoľajky... A zároveň porovnávaš s úvahou nad zásobovaním Obchodnej ulice v Bratislave ? Bol si ty niekedy na týchto dvoch miestach?
Reakcia na: Terepin #81297:
A čím by si ten park zásoboval? Firmy v priemyselnom parku sú zásobované kamiónmi a nákladnými autami priamo od dodávateľov, prípadne z medziskladov alebo prístavov. Nechal by si tie kamióny prekladať na prvej električkovej zasávke v meste, alebo ako?
Reakcia na: S499.1023 #81298:
http://www.bratislava.sk/nakladna-elektricka-v-sieti-mhd/d-11023332

Ale načo sa baviť s typickým ficovoličom...
Reakcia na: afeno #81288:
Nemyslím, že trať do Šace by bola financovateľná z Bruselu.
Reakcia na: Dispecer #81293:
Valcovne prichádzajú do úvahy len v prípade, že to bude vôbec možné po zrealizovaní plánovanej spaghetti-junction pri Ľudvíkovom dvore.
Viem si predstavit nakladnu elektricku z Letiska na STN. Lenze! Efektivna by bola, tak, ze sa nalozi na jednom/dvoch miestach a vylozi na jednom/dvoch miestach. Na uzavretych vleckach. Ziadne vykladanie bednicky bananov. Viem si predsavit maly lodny kontajner (cca 3/4 kamionoveho navesu) ze sa nalozia 3-4 na plosinovu elektricku na letisku. Odnesu sa na stanicu tam sa prelozia na vlak. Na elektricku sa nalozia ine kontajnery a pojde nazad.

Otazka je, kolko firiem vyuzije takyto jednorazovy pristup tovaru? Nezda sa mi, zeby priemyselny park pri letisku produkoval takyto transportny dopyt (uf to je veta). Akutalne vsetko odtial jazdi na dodavkach a kamionoch
Reakcia na: Terepin #81297:
Nie, vo Viedni žiadna nákladná električková doprava neexistuje, takže ani nemôže fungovať veľmi dobre. CarGoTram by nemohol obsluhovať "celý park okolo letiska". Akú ďalšiu lož máš pripravenú na obhajobu šotonezmyslu?
Reakcia na: S499.1023 #81294:
V Drážďanoch nie, ale vo Viedni. A čo sa CarGoTram týka, tento systém by sa dal použiť pre celý park pri letisku. To bolo na margo zmyslu jednokoľajky.
Reakcia na: Terepin #81290:
Hovoríš o sebe? Pochopil som to bohužiaľ veľmi dobre, len to asi tak nevyznelo. Električkou zasobovať nejake obchody je nezmysel. Tie prestoje, zdržania... opakujem sa, nezmysel.
Reakcia na: 3pa3ck3 #81292:
Samozrejme, že neexistuje. Terepin si akurát niečo prečítal v šotočasopise, nepochopil to a teraz sa tým oháňa.
Reakcia na: Terepin #81287:
Čo funguje v Drážďanoch skvelo? Zásobovanie obchodov popri trati? Tebe sa o Drážďanoch len prisnilo, nič také tam neexistuje. Už vidím, ako CarGoTram vykladá dve debničky banánov, tri debničky pomarančov a kartón cigariet pre vietnamskú večierku, Vietnamec si to preberá, podpisuje vodičovi dodací list a osobná doprava čaká...
Reakcia na: 3pa3ck3 #81292:
Prečo pri VA USS? Oveľa lepší prestupný uzol pre bežných ľudí by boli Valcovne USS, VA USS by bola pre nich zbytočná zachádzka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.