Reakcia na: 110mat110 #80970:
Presne toho sa obavam.. na to kolko aut prechadza tou krizovatkou je pekne plynula a cakanie par sekund, mozno v najhorsej spicke je to minuta-dve.. ale skusenosti s preferenciou pri hlavnej poste alebo plavarni, ma fakt privadzaku k obavam, ze z kruhaca vznikne dalsia upchata krizovatka s kolonami a dalsimi zbytocnymi meskaniami busov. Na normalnej svetelnej krizovatke dostane jeden smer cervenu a druhy uz zelenu, auta sa minaju este v krizovatke, ale na tych dvoch "preferovanych" vidavam akurat tak neskutocne dlhe medzicasy, kedy sa v krizovatke nedeje vobec nic a vsetci cakaju. niekedy aj pol minuty
KVKV
Pokial vznikne niekde rozsiahlejší prestupný uzol a pre určitú časť cestujúcich je výhodnejšie vystúpiť/nastúpiť pred križovatkou/odbočením, pre určitú časť za križovatkou, je treba zriadiť zastávky na oboch miestach. Zvýši sa tým bezpečnosť cestujúcich (neopatrné prebiehavanie cez cestu aby im neušiel spoj...) zpríjemní a zatraktívni sa tým cestovanie, nebude treba čakať na dva tri semafory, dlhé okluky... "pešie koridory"... Zastavovanie pred a za križovatkou je max. polminutové zdržanie , prípadne tá menej využívaná zastávka može byť na znamenie.
Ja nepoznám iné mesto s rozvinutou mhd , kde by sa takto cielene projektovali zastávky na najnevhodnejších miestach a takto cielene sa vnucovala zastávková turistika.