„Čo je samo o sebe hlúposť. “ – samo o sebe možno, ale veď križovatka nie sú IBA ostrovčeky.
Cestné ťahy, trasy pre chodcov, koľajisko; min. a max. rozmery, polomery, výšky, rozhľady, rýchlosti, časy, hmotnosti (vozidiel), dimenzovanie smerov poťažne tak priepustnosti, prednosti v jazde, kolízne body, návestidlá, výložníky, dopyty, kabeláže, detektory, radič/-e, vzdialené riadenie a monitoring, osvetlenie, vodorovné a zvislé DZ lokálne i na priblížení, ciele na DZ, signálny plán, koordinácia s priľahlými uzlami, riadenie preferencie, nové a existujúce inžinierske siete a ich majitelia, pozemky a ich majitelia, ostrovčeky MHD, hlavné prestupové trasy, asfaltové, zelené a ostatné plochy, odkanalizovanie, bezbariérovosť, reliéfna a akustická navigácia nevidiacich, ochranné prvky a zábrany, rozpočet, termíny, záruky, projektové podmienky, financovanie, schvaľovanie, ...
Na tomto fóre sa dlhodobo učíme chápať, že niektoré veci sú v skutočnosti zložitejšie, ako sa zdajú. Niekedy riešenie, kde netreba žiadny kompromis, dokázateľne neexistuje. Je možné, že z viacerých dôvodov potreba vytvoriť ľavý cestný odbočovací pruh nedávala inú možnosť ako vytvoriť ostrovčeky pre L4 a LR8 za križovatkou. Podľa môjho osobného názoru s tým prvým ostrovčekom sa dosiahne zlepšenie niektorých prestupov a na tom druhom nezáleží (pre 1 spoj denne, ale naprojektovať sa musel). A ako chodec vítam nový priechod, ktorý mi viackrát chýbal.
Teraz som si to pozrel. Mne sa to zdá skôr lepšie:
Kam sa cestujúci postaví, tam mu zastaví každá električka, čo ide jeho smerom (smerom na Nám. osloboditeľov 3 + 4 + 7, smerom na Železníky 9 + R2 + R8 + do vozovne z Barce aj z Jazera).
A navyše aj autobusová zastávka rovnakým smerom bude hneď vedľa.
A ešte aj veľká časť prestupov z prímestských autobusov na MHD sa skráti (a ostatné ostanú zhruba rovnako dlhé).
To je podľa mňa dobré. Mám príliš laický pohľad?
To by nešlo obísť tým, že prestavba by sa viedla ako nejaká forma údržby? Hlavne, ak by sa nezmenili parametre trate, nemusel by to predsa byť problém. Ak by bol problém iba majetkové nevysporiadanie, nemohol by sa predsa meniť ani asfalt alebo zastávkový ostrovček.
A okrem toho, zákon pozná možnosť vydržania a pokiaľ sa nepletiem, v prípade nehnuteľnosti sa jedná o desať rokov.
...nájdite si na katasterportáli pozemky na ktorých leží križovatka a pozrite si majetkové vzťahy. A zistíte aj to, že niektoré pozemky nemajú vôbec zapísaného majiteľa. A ak chcete na takom pozemku niečo robiť, tak bohužiaľ nedostanete stavebné povolenie, ani keby ste sa rozkrájali. Už dokonca hrozilo, že kvôli tomu celá učs 15 (križovatka VSS) vypadne zo stavby MET...
Je možné, že za "skorších časov" sa v záujme štátu občas stavalo aj so zanedbaním takýchto "detailov" ako je vlastníctvo pár plošne nepodstatných pozemkov (veteran by možno povedal viac), ale teraz sa nedá.
Električkový kruhový objazd VSS bol naprojektovaný (vo fáze pracovného návrhu) ako alternatíva, výkres na stiahnutie je ešte stále v zozname http://ptinziniering.sk/?id=aktualne_projekty
Z môjho pohľadu mohla byť možná komplikácia v riadení križovatky. Ale prínos pre ED by bol vyšší. Nedalo sa z rovnakého dôvodu ako tá koľaj.
Mne to vychádza tak, že v zastávke „Autokemping“ budú v smere do Barce a na Jazero zastavovať všetky autobusové linky (12, 24, 54, x4, x7, x9), akurát že x4 inde ako zvyšok (x4 na Barčianskej, zvyšok na Alejovej).
Zachádzanie 54 z Ťahanoviec na zastávky „Dneperská“ a „Levočská“ je perverznosť.
Z Ťahanoviec do Krásnej (sídlisko) sa dá prestúpiť na hrane napr. aj pri teplárni.
NDS s tým zrejme nemá nič. A kruhový objazd si tam neviem predstaviť.
Na VŠA je to iné, tam je dosť miesta na kruháč koľajový aj cestný naraz.
Ale jednu výhodu by mal - ale tá sa podľa mňa dala spraviť aj pri ponechanom ikskovom krížení: možnosť odbočenia z Barce na Jazero a späť.
Bola by to výborná vec pri končeniach traťových porúch na Jazere alebo v Barci, keď by príslušné linky boli odklonené na druhú vetvu a potom by sa veľmi skoro vedeli dostať „domov“.
Teraz sa musia prejsť na opačnú konečnú a späť.
Asi sa nechcelo alebo technicky či pozemkovo nedalo, neviem.
Opravujem sa, neviem, či vzťahovo problematické pozemky na križovatke VSS, ktoré viedli k redukcii koľajiska, súviseli s tamojšími pozemkami NDS, alebo s pozemkami iných majiteľov. Ospravedlňujem sa za chybu v príspevku!
@5: Aj na Levočskej sa dá v rovnakých kombináciách. Takže prestup na hrane je vyriešený dokonca vrátane kapacitnej zálohy v podobe dvoch po sebe nasledujúcich zastávok. Sme my to pokrokové mesto!
? Chcem "POĎAKOVAŤ" Národnej diaľničnej spoločnosti za zrušenie možnosti električkového kruháča VSS (ktorý DPMK pôvodne žiadal) i zatiaľ existujúcej rozraďovacej koľaje. V smere z Jazera bude chýbať.
RudyKE myslel na električky (jednokoľajná slučka bez vratky), nie na autobusy.
Podľa mňa sa to ale celkom v pohode dá - tie linky majú po celý deň rovnaké intervaly a nie je tam až toľko spojov. Len to asi bude znamenať väčší frmol pri amfiteátri (sedmička) a stanici (trojka).
Systém obehov vozov síce nepoznám, ale z toho, koľko električiek občas vidím súčasne stáť v slučkách Havlíčkova a Stanica, sa mi zdá, že vodiči prestávkujú aj s vozmi (t.j. že nelietajú z voza na voz, aby sa ušetrili vozy).
No a v tom prípade to, čo prestávkovalo na Jazere (podľa mňa 3 a 7 a možno aj 9), bude musieť ísť na druhý koniec - ale to by asi Havlíčkova, amfiteáter a stanica mohli ustáť (všetky tri sú čerstvo rekonštruované a zdá sa mi, že koľajovo na lepší stav, ako bol predtým).
No a na Rybe to bude zrejme vždy len prídem - odídem, s krátkym pobytom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mi.v
@5: Aj na Levočskej sa dá v rovnakých kombináciách. Takže prestup na hrane je vyriešený dokonca vrátane kapacitnej zálohy v podobe dvoch po sebe nasledujúcich zastávok. Sme my to pokrokové mesto!
? Chcem "POĎAKOVAŤ" Národnej diaľničnej spoločnosti za zrušenie možnosti električkového kruháča VSS (ktorý DPMK pôvodne žiadal) i zatiaľ existujúcej rozraďovacej koľaje. V smere z Jazera bude chýbať.