Reakcia na: Bjorn #80943:
„Čo je samo o sebe hlúposť. “ – samo o sebe možno, ale veď križovatka nie sú IBA ostrovčeky.Cestné ťahy, trasy pre chodcov, koľajisko; min. a max. rozmery, polomery, výšky, rozhľady, rýchlosti, časy, hmotnosti (vozidiel), dimenzovanie smerov poťažne tak priepustnosti, prednosti v jazde, kolízne body, návestidlá, výložníky, dopyty, kabeláže, detektory, radič/-e, vzdialené riadenie a monitoring, osvetlenie, vodorovné a zvislé DZ lokálne i na priblížení, ciele na DZ, signálny plán, koordinácia s priľahlými uzlami, riadenie preferencie, nové a existujúce inžinierske siete a ich majitelia, pozemky a ich majitelia, ostrovčeky MHD, hlavné prestupové trasy, asfaltové, zelené a ostatné plochy, odkanalizovanie, bezbariérovosť, reliéfna a akustická navigácia nevidiacich, ochranné prvky a zábrany, rozpočet, termíny, záruky, projektové podmienky, financovanie, schvaľovanie, ...
Na tomto fóre sa dlhodobo učíme chápať, že niektoré veci sú v skutočnosti zložitejšie, ako sa zdajú. Niekedy riešenie, kde netreba žiadny kompromis, dokázateľne neexistuje. Je možné, že z viacerých dôvodov potreba vytvoriť ľavý cestný odbočovací pruh nedávala inú možnosť ako vytvoriť ostrovčeky pre L4 a LR8 za križovatkou. Podľa môjho osobného názoru s tým prvým ostrovčekom sa dosiahne zlepšenie niektorých prestupov a na tom druhom nezáleží (pre 1 spoj denne, ale naprojektovať sa musel). A ako chodec vítam nový priechod, ktorý mi viackrát chýbal.
cedin
Kam sa cestujúci postaví, tam mu zastaví každá električka, čo ide jeho smerom (smerom na Nám. osloboditeľov 3 + 4 + 7, smerom na Železníky 9 + R2 + R8 + do vozovne z Barce aj z Jazera).
A navyše aj autobusová zastávka rovnakým smerom bude hneď vedľa.
A ešte aj veľká časť prestupov z prímestských autobusov na MHD sa skráti (a ostatné ostanú zhruba rovnako dlhé).
To je podľa mňa dobré. Mám príliš laický pohľad?