Podmienená preferencia sa dá nastaviť ľubovoľne, takže to je len otázkou naprogramovania. Na niektorých križovatkách je silná prevádzka HGK (taká vzorová je napr. Toryská-Tr. SNP), tak kým tu neexistuje preferencia pomocou napr. infra, tvrdá preferencia by HGK mohla dosť zdržiavať. Tu by som predvídavo ponechal stanovištia električiek pred križovatkami. Výstavbu samostatných odbočovacích a pripájacích pruhov schvaľujem, ale nie na sídliskovej komunikácii. Z Tr. SNP sa aj vďaka zelenej vlne pre IGK stala superrýchla diaľničná výpadovka, ktorá sa v minulosti preťažila práve kvôli zelenej vlne. Myslím si, že na Tr. SNP by zelená vlna fungovať nemala, pretože tadiaľ nepremáva žiadna pravidelná linka HGK a dopravný okruh už dávnejšie mohol po premyslení organizácie prevziať dokončený dialničný obchvat na Červenom raku.
Dohodnime sa tiež, že dynamická preferencia v KE je nie nefunkčná, ale nepoužívaná. Pokiaľ by sme tvrdili, že nie je funčná, hocikto by si mohol myslieť, že naprogramovanie dynamickej preferencie nie je možné.
No existuju aj oneskorovace. Staci, ze voz pride na slucku a po urcitej casovej pauze mu da na volno, za cas, ktory cca naluzi substrat. To je aj v BA, ale zatial nespojazdene, leb Siemens si plni takto povinosti. Este aj krizovatka z dynamickou preferenciou, ktora bola asi najlesia v BA, bola zrusena lebo TESCO niekomu posulalo v Siemense do vacku. Takze to je tak. Vies dynamicky moze byt kolko chce v KE pokial nie je funkcna
No o tom sa vôbec nešpekuluje, je to holý fakt, ktorý mesto už dávno schválilo a v roku 1993 aj uzavrelo podpísaním zmluvy so Siemensom. Za 10 rokov sa preinvestovalo takmer 183 mil. Sk a financovanie PP pokračuje, i keď už v oveľa pomalšom tempe, aj v súčasnosti. Svetelné križovatky električkové trate pretínajú celkovo na 23 miestach, pričom rekonštruovať zostáva už len 6 križovatiek:
-CSS Nám. osloboditeľov
-CSS Štúrova-Moyzesova
-CSS Štúrova-Kuzmányho
-CSS Čs. armády-Kuzmányho
-CSS Hviezdoslavova-Moyzesova
-CSS Nám. MMM
Z toho vyplýva, že teoreticky takmer vôbec nie je preferovaná už len L2. To znamená, že celá Tr. SNP je spravená a je len logicky, že zastávky sú za križovatkou, ak by sa na svetlá nečakalo vôbec. Zastávky za križovatkou majú aj výhodu, že sa ľudia negrupujú pri označníku zastávky, ale sú rovnomernejšie rozmiestnení od konca nástupného ostrovčeka. Celý problém spustenia dynamickej zelenej padá na neochotný Magistrát, konkrétne Referát správy komunikácií. Tam stačí jednému človeku stlačiť tlačidlo na klávesnici a 75% električkovej siete na tom môže okamžite fungovať.
Za zmienku stojí aj informácia o výstavbe úplne nových CSS na týchto miestach s električkovou prevádzkou a samozrejme inštalovanou PP:
-CSS Moldavská cesta-Toryská
-CSS Čs. armády-Zimná
-CSS Alejová (peší prejazd pri SPŠ Hutníckej)
Re #5499 Furčan: Fotky určite sú, dokonca aj z úprav reklamy, aj modrej+zelenej Nokie, ale otázka je kde... Isidor si nedávno skenoval moje staré filmy, možno niečo bude mať.
No až na to, že v Prahe už v 70-tich rokoch nemusel vodič ani len zadok dvihnúť. U nás sa dbá o to, aby vodič náhodou neupadol do mikrospánku a v rámci zdravia si aj precvičil bicepsy. ?
Spekulujete o dynamickej preferencii, ale to asi mesto nikdy neschvali, ved IG musi mat prednost ? . Keby pani projektanti nevymyslali blbosti ako inzinieri z nasa, tak by na 100pero, bola cela SNPcka spravena tak, ze zastavka by bola pred semaforom. Usetrilo by sa minimalne 4 - 5 minut prejazdom. Ak sa mylim opravte ma, ale myslim, ze je ovela vyhodnejsie naberat ludi a zaroven cakat na svetla, ako najprv cakat na svetla a potom po spotrebnom rozjazde zastavit na zastavke a zozbierat vlky.
Karosa ma aj na strope tlacidla. To ze vlcica nestihla vystupit je jej vlastna chyba. Vlk ma byt pripraveny na vystup. To, ze si spomenie za 5 12, to je jej chyba
k tej L60, ktorá vetva chodí na Ťahanovské riadky? Cca 11:00 a 17:00 má odchod, ale furt ju vídam prázdnu a neviem ani ako premávala počas uzávery križovatky Národná trieda/Slovenskej jednoty...
Keď som pri tých otázkách, spomínam si, že sme mali Karosu možno aj dve pomaľovené reklamou na ZOO, ale nikde som nenašiel fotky... Má ich niekto a ktorá(é) to boli... Ani foto Karós /modrej a zelenej na mobil/ som nikde nenašiel...
ja Ti to tu stále opakujem... Solaris je ..., to vieme všetci... a raz dôjde na moje slová... uvidí to aj jeden vyššie postavený pán v DP, ktorému som to raz povedal a jeho skoro šľak trafil... ?
Re #5473 Vladimír: a to o tých trolejbusoch máš odkiaľ.... 15TrMky majú dokanca dve odlišovacie znamenia... Núdzové - cengot ako u busoch a pre Kočíky - také zvláštne, ako keby mobil zvonil...
Re #5486 Vladimír: citujem Ťa "Keď som sa tuším nejakého vodiča na to pýtal, bolo mi odpovedané, že zvuková signalizácia pri stlačení STOP-ky by sa miešala so zvukom signalizujúcim beznapäťový stav"...
Práve počas dažďov s pred pár dní som to na vlastné uši počul... pípalo to jedna radosť... išlo ma rozhodiť, ale ubezpečujem Ťa, bol to úplne iný zvuk (nie Núdzový ani pre Kočíky)...
Pri Tvojom popise uplne prveho systemu preferencie elektriciek, hlavne jeho nahradnej aktivacie, sa mi neviem preco, vynaraju spomienky na rok 1978, ked som v Prahe videl v budkach na kraji chodnikov tlste baaaby, prehadzujuce podla cisla prichadzajucej elektricky, prislusne vyhybky
Zo stránky www.solarisbus.pl len doplním, že autobusy a trolejbusy značky Solaris premávajú v 115-tich mestách v 15-tich krajinách. Urbina sa pritom vyrábajú len 5 rokov a za ten čas sa vyrobilo viac ako 1100 autobusov. Tých priemerne cca 220 autobusov ročne určite nie je málo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Dohodnime sa tiež, že dynamická preferencia v KE je nie nefunkčná, ale nepoužívaná. Pokiaľ by sme tvrdili, že nie je funčná, hocikto by si mohol myslieť, že naprogramovanie dynamickej preferencie nie je možné.