Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #5528:
Návesti so zákazom vjazdu nákladným automobilom sa na križovatkách Tr. SNP-Popradská a pri kruhovom objazde nemenili, takže zákaz na Tr. SNP platí aj počas reko križovatky Prešovská-Sečovská.
Reply on: Sarko #5522:
No jasné, že náklaďáky cez Triedu SNP nesmú. Len teraz dočasne naopak musia - kvôli reko Prešovská-Sečovská.
Reply on: nin #5526:
To je veľmi nepravdepodobné. Je možná zámena podvozkov, ale so zámenou článkov som sa ešte nestretol. Každopádne si to overím priamo vo vozidle.
Ad Sarko: ty vozy čísel 534 a 535 mi nějak nesedí ,hlavně ta 535 to jsem si to výrobní číslo opisoval přímo ve voze,ale je docela možné ,že každý článek má jiné výrobní číslo.

Třeba vůz 535 má výr.číslo A - článek 178365 a B - článek má třeba výr.číslo 178367 C - článek ?
Reply on: nin #5524:
Aha, ďalej som to nekontroloval, tak som si chybu nevšimol. Prehodené sú len 535 (179367), 536 (178368) a 537 (178366) medzi sebou. Výr. číslo 179365 má 534 (nie 535). 538 má výr. číslo 178369 a 539, ktorá do KE nikdy nedošla, má výr. č. 178370.
Ad BMko,Sarko a statistik.

ještě BMko psal výrobní čísla vozů KT8D5 série 533 - 539 ,že jsou 178364 - 178370 zřejmě je to pouze interval.

Ale já vím ,že vůz KT8D5 čísla 535 má výrobní číslo 178365 a vůz čísla 536 má výrobní číslo 178368 takže to není popořadě,ale jak je to dále to opravdu nevím.
Reply on: statistik #5521:

T6A5 #600 - 179135 (nie ...136), 601 - 179136 (nie ...137), 602 - 179137, 603 - 179138, 604 - 179139, 605 - 179140, 606 - 179167, 607 - 179164, 608 - 179166, 609 - 179165, 610 - 179169, 611 - 179170, 612 - 179175, 613 - 179172, 614 - 179173, 615 - 179174, 616 - 179171, 617 - 179176, 618 - 179180, 619 - 179177, 620 - 179182, 621 - 179179, 622 - 179184, 623 - 179183, 624 - 179178, 625 - 179181, 626 - 179185, 627 - 179186, 628 - 179168 (najprv v Szegede, potom v KE), 629 - 179187.

Upozornenie, aj KT8D5 #500 má výr. číslo 175239 a #501 výr. číslo 179238, nie naopak.
Reply on: Vladimír #5519:
Na Tr. SNP je síce 60-ka, ale záver zelenej vlny Ti dovolí ísť aj rýchlosťou 80 km/h, pretože červená na jednotlivých CSS nabieha konštantne a vodič vlastne zvyšovaním rýchlosti dokáže zelenú vlnu dobehnúť. Pokiaľ by zelená na jednotlivých vzdialenejších CSS trvala vždy o čosi kratšie, dalo by sa predísť tomuto neduhu. Preto by som jednoznačne prispôsobil zelenú vlnu na tých 40 km/h, pretože záver zelenej vlny aj tak dovolí vodičovi ísť o 33% rýchlejšie. Niečo by som v tomto smere robil už len z dôvodu, že len časť tranzitnej dopravy (hlavne nákladnej, pretože tá musela využívať iné trasy) sa presunula na diaľničný privádzač, pričom Tr. SNP a Štúrova zostávajú preťažené minimálne ako v minulosti.

Podľa mňa by mohli pomôcť veľké návesti pred dotknutými križovatkami s vyznačením dotknutých smerov, pričom na trasu cez Tr. SNP by boli znázornené značky s najvyššou dovolenou rýchlosťou 40 km/h, zákazom vjazdu nákladných automobilov a piktogramami semaforov, na trasu cez Štúrovu by mohla byť rovno tvrdo značka "Prejazd zakázaný" a zákaz vjazdu nákladných automobilov a na trase diaľničného privádzača by bola tučnou čiernou naznačená štvorprúdová komunikácia so znázornenými značkami s najvyššou dovolenou rýchlosťou 80 km/h.

Čo sa týka toho kamionistu, opäť upozorňujem, že nákladný tranzit je cez Tr. SNP (takisto aj cez Štúrovu) zakázaný.
Ad BMko: děkuji za ty výrobní čísla KT8D5.

Ještě bych se chtěl zeptat na výrobní čísla vašich vozů T6A5 čísel 600-629.
Já vím pouze ,že vůz 600 má výr.číslo 179136 a vůz 601 má výr.číslo 179137.
Reply on: SHORTY #5515:
Tá LED-ka je myslím oranžová a máš pravdu, reaguje síce na každý pohyb zasvietením, ale ako som už spomínal v príspevku #5490, malo by ísť o vyhodnocovanie obrazu, pričom sa preferencia aktivuje až po vyhodnotení referenčného objektu - električky. Ak sú teda tieto senzory správne naprogramované, nemali by reagovať ani na pohyb osobného, či nákladného auta v električkovom páse.
Reply on: Sarko #5518:
Ono už dnes je na Triede SNP max. rýchlosť 60 km/h zatiaľčo na obchvate 80 km/h. Takže rozhodne to nemožno počítať len na kilometre. Ale ak by protistojace varianty stále vychádzali rovnocenne, môžeme vodičov tranzitu k správnemu rozhodnutiu inšpirovať ešte prestavaním zelenej vlny na Triede SNP na rýchlosť 50 km/h. A myslím, že žiadneho kamionistu jazda päťdesiatkou baviť nebude.

Ale ja si osobne myslím, že už dnes (odliadnuc od stavebnej činnosti na nábreží, čo je dočasný jav) je pre tranzit stále výhodnejší obchvat - hoci s nejakým kilometrom navyše, ale väčšou maximálnou povolenou rýchlosťou a nezdržiavaním sa dvoma kruhovými objazdmi. Takže podľa mojej mienky by som s Triedou SNP nerobil zatiaľ nič.
Reply on: Vladimír #5516:
Iste, ale žiadneho vodiča tranzitu nedonútiš urobiť vyhliadkovú jazdu po meste, každý chce prejsť čo najkratšie (otázne je, či aj najhospodárnejšie) a čo najrýchlejšie. Pritom cez Tr. SNP je zakázaný tranzit nákladnej dopravy, takže vodiči sú tak či tak nútení ísť po Tr. KVP alebo Popradskej. Pokiaľ by sa zelená vlna obmedzila, ja by som navrhoval spočiatku zníženie priepustnej rýchlosti do 40 km/h namiesto súčasných 60 km/h. Pritom si nemyslím, že by dochádzalo k hromadnému brzdeniu a rozbiehaniu tranzitu, vodiči si na úkor času začnú skôr hľadať inú, aj keď dlhšiu, ale rýchlejšiu alternatívu.

Zoberme si dvoch vodičov, jeden ide v smere z Moldavy do Prešova, druhý z Moldavy do Michaloviec. Sú 4 možnosti:

1a) križovatka Červený rak - Nižné Kapustníky - Južné nábr. - Prešovská cesta - križovatka Tri brody = 9,5 km
1b) križovatka Červený rak - Moldavská cesta - Tr. SNP - Watsonova - Hlinkova - križovatka Tri brody = 7,6 km

2a) križovatka Červený rak - Nižné Kapustníky - Južné nábr. - križovatka Prešovská-Sečovská = 7,5 km
2b) križovatka Červený rak - Moldavská cesta - Nám. osloboditeľov - Palackého - križovatka Prešovská-Sečovská = 5,5 km

A teraz presvedči vodičov, aby využívali trasy 1a a 2a, keď si pokojne môžu ísť dvojkilometrovou "skratkou" a s požehnaním zelenej vlny. Do úvahy pritom neberiem zdržiavanie z dôvodu rekonštrukcie časti Južného nábr. a výstavby križovatky Sečovská-Prešovská. V oboch prípadoch si vodiči jednoznačne zvolia trasy 1b a 2b. A tak križovatky v týchto trasách sú aj naďalej preplnené a dialničný obchvat takmer zíva prázdnotou.
Reply on: Vladimír #5516:
Samozrejme, Terasa možno znáša diaľkovú dopravu "zo" zelenou vlnou, ale ešte viac sa poteší doprave "so" zelenou vlnou. Pardón. Bol to číry preklep. ?
Reply on: Dopravák #5497:
Akože ktorá vetva? Riadna kmeňová trasa L60 končí na Ťahanovských riadkoch. Viď CP - napr. aj na iMHD.
Ale zbytočne naňho budeš čakať, lebo Ti nezastaví alebo ak aj zastaví, bude mať blbé komentáre.

Jedného dňa L60 napokon zrušia pre totálnu nevyužitosť. A na vine budú jej VODIČI, ktorí si z nej svojvoľne spravili vyhradenú dopravu.

Re #5512 Sarko: Nesúhlasím, dôvod, že autobus po Triede SNP nejazdí, nie je dôvodom na zrušenie zelenej vlny. My môžeme tranzitu odporúčať obchvat cez Nižné Kapustníky a Prešovskú, ale nikdy celkom nevylúčime jazdy cez Triedu SNP. A Terasa ako sídlisko určite lepšie znáša diaľkovú dopravu zo zelenou vlnou, ktorá zabezpečí, že tranzit pred semaformi nebrzdí a po naskočení zelenej sa znovu nerozbieha.

Re #5515 SHORTY - k prvému odstavcu: Pevne verím, že v tomto prípade je riešením úprava jazdných dôb a nie zrušenie preferencie 🙂

Sú to ale všetko veľmi zaujímavé veci. Priznám sa, že som si ani neuvedomil, že na toľkých miestach už preferencia ako-tak alebo celkom funguje.
K preferencii MHD: Chyba samozrejme nie je na strane fy Matyáš, lebo podľa mňa im stačí dať pokyn a električky môžu byť preferované zo dňa na deň. Ale kto upraví CP-to je jeden MEGA problém. Operatívnosť v DP by v tomto prípade trvala cca 3mesiace. Na Terase sa mi asi už 2x podarilo vystihnúť preferenciu TRAM a poviem vám, ako cestujúci(vo vozidle) by ste sa z toho tešili ale ako cestujúci(idúci na zastávku) už zrejme nie.
Vysvetlenie: Linka 6-spol.pavilon-príchod na zastávku -2min(t.j.skôr-je to bežne) Preferencia "zavinila",že pri príchode na (každú!!!) križovatku svietil signál voľno a tak jazda spol.pav.-poliklinika trvala málo cez 3min!!!!!
Sumarizácia: príklad-Spol.pavilon 06.28 (podľa CP 06.30), poliklinika 06.32 (CP 06.38)!! Takže to robí náskok až 6min. Ak by ste boli cest.v tram-potešenie, ak cest.idúci na zast. ?

CSS na Alejovej: Ak idú 2 tram za sebou resp. oproti ale nie súčasne cez križovatku, musia dávať pozor aby nad čidlom prešli až po odhlásení predošlej súpravy(odhlasovacie čidlo je na zast.), lebo v opačnom prípade neregistruje požiadavku a je potrebné čakať na signál spolu s autami. Ak vyčkajú tak signál potom naskočí po pustení jedného smeru t.j. 1.tram-voľno 2.autá-nejaké odbočenie al.priamy smer(nie však Alejová)-1 signál 3.tram-voľno. Po prejdení tram väčšinou naskočí odbočenie z Alejovej ale ak tam nestoja autá, pustí iný smer.

Ad.Južná trieda: Keby zapli preferenciu DP by sa musel veľmi rýchlo spamätať(to však nehrozí), lebo CP-chronometráž je ešte stále z čias obmedzenej rýchlosti na 30km/h. Napr. L3 má 21min ale už po predchádzajúcich reko sa to dalo zvládnuť za 16min.

"kamery-senzory" pri prechode tram popred senzor sa rozsvieti na ňom v rohu červená LEDka, skúste sa prejsť pred ním a ak sa rozsvieti, tak reaguje na hocijaký pohyb a nie na tram. Neskúšal som - nech sa páči.....
Reply on: 5 #5510:
Re #5511 Sarko: Ďakujem! Prosím, ak má niekto fotky, pošlite mi ich...
Snad na zaver este k sluckam pre elektricky. Pred krizovatkou Alejova - Pri Pracharni v smere od kruhoveho objazdu su az 2, druha je asi 50m pred krizovatkou a podla mojich skromnych uvah sluzi pravdepodobne na ukoncenie "zelenych" pre chodcov, kde je na priechodoch relativne dlhy cas uvolnenia koliznych zon, tak tie zelene musia byt ukoncene skor ako ked koncia zelene pre IGK ovplyvnenim slucky za krizovatkou.
Reply on: BMko #5508:
Podmienená preferencia sa dá nastaviť ľubovoľne, takže to je len otázkou naprogramovania. Na niektorých križovatkách je silná prevádzka HGK (taká vzorová je napr. Toryská-Tr. SNP), tak kým tu neexistuje preferencia pomocou napr. infra, tvrdá preferencia by HGK mohla dosť zdržiavať. Tu by som predvídavo ponechal stanovištia električiek pred križovatkami. Výstavbu samostatných odbočovacích a pripájacích pruhov schvaľujem, ale nie na sídliskovej komunikácii. Z Tr. SNP sa aj vďaka zelenej vlne pre IGK stala superrýchla diaľničná výpadovka, ktorá sa v minulosti preťažila práve kvôli zelenej vlne. Myslím si, že na Tr. SNP by zelená vlna fungovať nemala, pretože tadiaľ nepremáva žiadna pravidelná linka HGK a dopravný okruh už dávnejšie mohol po premyslení organizácie prevziať dokončený dialničný obchvat na Červenom raku.

Dohodnime sa tiež, že dynamická preferencia v KE je nie nefunkčná, ale nepoužívaná. Pokiaľ by sme tvrdili, že nie je funčná, hocikto by si mohol myslieť, že naprogramovanie dynamickej preferencie nie je možné.
Reply on: 5 #5510:
V mysli sa mi objavuje ako zoologická aj 6288, ale nie som si istý. "Zoá" boli myslím len 2 a obe sa prerábali minimálne jedenkrát.
Reply on: Dopravák #5497:
Modré boli 6243 a 6266, zelené 6401 a 6405, a pokiaľ ide o ZOO, naisto si pamätám 6267, ale tiež sa mi zdá, že boli 2, ak nie 3.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.