K preferencii MHD: Chyba samozrejme nie je na strane fy Matyáš, lebo podľa mňa im stačí dať pokyn a električky môžu byť preferované zo dňa na deň. Ale kto upraví CP-to je jeden MEGA problém. Operatívnosť v DP by v tomto prípade trvala cca 3mesiace. Na Terase sa mi asi už 2x podarilo vystihnúť preferenciu TRAM a poviem vám, ako cestujúci(vo vozidle) by ste sa z toho tešili ale ako cestujúci(idúci na zastávku) už zrejme nie.
Vysvetlenie: Linka 6-spol.pavilon-príchod na zastávku -2min(t.j.skôr-je to bežne) Preferencia "zavinila",že pri príchode na (každú!!!) križovatku svietil signál voľno a tak jazda spol.pav.-poliklinika trvala málo cez 3min!!!!!
Sumarizácia: príklad-Spol.pavilon 06.28 (podľa CP 06.30), poliklinika 06.32 (CP 06.38)!! Takže to robí náskok až 6min. Ak by ste boli cest.v tram-potešenie, ak cest.idúci na zast. ?
CSS na Alejovej: Ak idú 2 tram za sebou resp. oproti ale nie súčasne cez križovatku, musia dávať pozor aby nad čidlom prešli až po odhlásení predošlej súpravy(odhlasovacie čidlo je na zast.), lebo v opačnom prípade neregistruje požiadavku a je potrebné čakať na signál spolu s autami. Ak vyčkajú tak signál potom naskočí po pustení jedného smeru t.j. 1.tram-voľno 2.autá-nejaké odbočenie al.priamy smer(nie však Alejová)-1 signál 3.tram-voľno. Po prejdení tram väčšinou naskočí odbočenie z Alejovej ale ak tam nestoja autá, pustí iný smer.
Ad.Južná trieda: Keby zapli preferenciu DP by sa musel veľmi rýchlo spamätať(to však nehrozí), lebo CP-chronometráž je ešte stále z čias obmedzenej rýchlosti na 30km/h. Napr. L3 má 21min ale už po predchádzajúcich reko sa to dalo zvládnuť za 16min.
"kamery-senzory" pri prechode tram popred senzor sa rozsvieti na ňom v rohu červená LEDka, skúste sa prejsť pred ním a ak sa rozsvieti, tak reaguje na hocijaký pohyb a nie na tram. Neskúšal som - nech sa páči.....
Vysvetlenie: Linka 6-spol.pavilon-príchod na zastávku -2min(t.j.skôr-je to bežne) Preferencia "zavinila",že pri príchode na (každú!!!) križovatku svietil signál voľno a tak jazda spol.pav.-poliklinika trvala málo cez 3min!!!!!
Sumarizácia: príklad-Spol.pavilon 06.28 (podľa CP 06.30), poliklinika 06.32 (CP 06.38)!! Takže to robí náskok až 6min. Ak by ste boli cest.v tram-potešenie, ak cest.idúci na zast. ?
CSS na Alejovej: Ak idú 2 tram za sebou resp. oproti ale nie súčasne cez križovatku, musia dávať pozor aby nad čidlom prešli až po odhlásení predošlej súpravy(odhlasovacie čidlo je na zast.), lebo v opačnom prípade neregistruje požiadavku a je potrebné čakať na signál spolu s autami. Ak vyčkajú tak signál potom naskočí po pustení jedného smeru t.j. 1.tram-voľno 2.autá-nejaké odbočenie al.priamy smer(nie však Alejová)-1 signál 3.tram-voľno. Po prejdení tram väčšinou naskočí odbočenie z Alejovej ale ak tam nestoja autá, pustí iný smer.
Ad.Južná trieda: Keby zapli preferenciu DP by sa musel veľmi rýchlo spamätať(to však nehrozí), lebo CP-chronometráž je ešte stále z čias obmedzenej rýchlosti na 30km/h. Napr. L3 má 21min ale už po predchádzajúcich reko sa to dalo zvládnuť za 16min.
"kamery-senzory" pri prechode tram popred senzor sa rozsvieti na ňom v rohu červená LEDka, skúste sa prejsť pred ním a ak sa rozsvieti, tak reaguje na hocijaký pohyb a nie na tram. Neskúšal som - nech sa páči.....
Sarko
-CSS Nám. osloboditeľov
-CSS Štúrova-Moyzesova
-CSS Štúrova-Kuzmányho
-CSS Čs. armády-Kuzmányho
-CSS Hviezdoslavova-Moyzesova
-CSS Nám. MMM
Z toho vyplýva, že teoreticky takmer vôbec nie je preferovaná už len L2. To znamená, že celá Tr. SNP je spravená a je len logicky, že zastávky sú za križovatkou, ak by sa na svetlá nečakalo vôbec. Zastávky za križovatkou majú aj výhodu, že sa ľudia negrupujú pri označníku zastávky, ale sú rovnomernejšie rozmiestnení od konca nástupného ostrovčeka. Celý problém spustenia dynamickej zelenej padá na neochotný Magistrát, konkrétne Referát správy komunikácií. Tam stačí jednému človeku stlačiť tlačidlo na klávesnici a 75% električkovej siete na tom môže okamžite fungovať.
Za zmienku stojí aj informácia o výstavbe úplne nových CSS na týchto miestach s električkovou prevádzkou a samozrejme inštalovanou PP:
-CSS Moldavská cesta-Toryská
-CSS Čs. armády-Zimná
-CSS Alejová (peší prejazd pri SPŠ Hutníckej)