Reply on: BMko #5508:
Podmienená preferencia sa dá nastaviť ľubovoľne, takže to je len otázkou naprogramovania. Na niektorých križovatkách je silná prevádzka HGK (taká vzorová je napr. Toryská-Tr. SNP), tak kým tu neexistuje preferencia pomocou napr. infra, tvrdá preferencia by HGK mohla dosť zdržiavať. Tu by som predvídavo ponechal stanovištia električiek pred križovatkami. Výstavbu samostatných odbočovacích a pripájacích pruhov schvaľujem, ale nie na sídliskovej komunikácii. Z Tr. SNP sa aj vďaka zelenej vlne pre IGK stala superrýchla diaľničná výpadovka, ktorá sa v minulosti preťažila práve kvôli zelenej vlne. Myslím si, že na Tr. SNP by zelená vlna fungovať nemala, pretože tadiaľ nepremáva žiadna pravidelná linka HGK a dopravný okruh už dávnejšie mohol po premyslení organizácie prevziať dokončený dialničný obchvat na Červenom raku. Dohodnime sa tiež, že dynamická preferencia v KE je nie nefunkčná, ale nepoužívaná. Pokiaľ by sme tvrdili, že nie je funčná, hocikto by si mohol myslieť, že naprogramovanie dynamickej preferencie nie je možné.
Sarko
-CSS Nám. osloboditeľov
-CSS Štúrova-Moyzesova
-CSS Štúrova-Kuzmányho
-CSS Čs. armády-Kuzmányho
-CSS Hviezdoslavova-Moyzesova
-CSS Nám. MMM
Z toho vyplýva, že teoreticky takmer vôbec nie je preferovaná už len L2. To znamená, že celá Tr. SNP je spravená a je len logicky, že zastávky sú za križovatkou, ak by sa na svetlá nečakalo vôbec. Zastávky za križovatkou majú aj výhodu, že sa ľudia negrupujú pri označníku zastávky, ale sú rovnomernejšie rozmiestnení od konca nástupného ostrovčeka. Celý problém spustenia dynamickej zelenej padá na neochotný Magistrát, konkrétne Referát správy komunikácií. Tam stačí jednému človeku stlačiť tlačidlo na klávesnici a 75% električkovej siete na tom môže okamžite fungovať.
Za zmienku stojí aj informácia o výstavbe úplne nových CSS na týchto miestach s električkovou prevádzkou a samozrejme inštalovanou PP:
-CSS Moldavská cesta-Toryská
-CSS Čs. armády-Zimná
-CSS Alejová (peší prejazd pri SPŠ Hutníckej)