Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Co ma fakt stve je, ze posledne spoje na L55 a L70 chodia vzdy s naskokom ( o 1-3 min vyrazia z konecnej skor ako maju).
Dnes L55 stala na zastavke OC Laborec 4 min., lebo vodic nemohol prist na lingov skor lebo tam bol dispecer. To iste minule s L70. Tiez stala pri modraku 3 min a az tak sa pohla. Samozrejme na lingove bolo dispecerske vozidlo.
Reply on: KVKV #4327:

K linkovým tabuliam som sa vyjadroval len čo sa týka histórie. K dnešnému stavu sa vyjadrím len toľko, že celé je to o (ne)všímavosti Košičanov k okoliu vo vo všeobecnej rovine. Stane sa dopravná nehoda a okoloidúce autá nezastavia, stane sa prepadnutie za bieleho dňa a nikto akože nič nevidí... A to isté platí aj o tabuliach. K tomu ospravedlneniu, použil si tam usmieváčika, takže je to v pohode. 🙂
Reply on: KVKV #4329:


Vidis clovece, takychto ludi ako Ty potrebuje DPMK. O vsetkom vedia, vsade boli, vsetko dokonale poznaju a vyriesia akykolvek problem, nic pre nich nie je neriesitelne. Proste ludia dokonali. A nielen DPMK, aj Slovensko, vlastne cela Europa po vas hadze obrovsky chtic. Tu vas je jednoducho skoda, ved truhlici hybu svetom!!! ?
O autobusovej stanici... -->

Namiesto informátora kovové lešenie
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=24704
Ad tabule: Darmo, zabite ma, ale najlepšie sa s tým vysporiadal Prešov. Neustále krednutie tabuliek cestujúcimi, ale aj medzi vodičmi, opotrebúvanie - ničenie tabuliek, zmeny trás a aktualizácia tabuliek, prejazdy vozidiel z linky na linku a s tým súvisiaci nedostatok tabuliek a miesta na ich skladovanie vo vozidle --> --> --> rozhodnutie o vybavení všetkých vozidiel displejmi 🙂
Dneska boly na prepise Jamniky,maly už logá a erby ale nemali ešte ev.č.neskôr prišiel aj Ikarus 280 ev.neviem.Solarisy mali problém lebo tam teraz stoji cirkus a tak po hodine čakania v rade museli opustiť radu lebo tam zavadzali maringotky.IK280 nemal problém on to zobral rovno po tráve. ?
Reply on: balky #4328:

Tabulky sa kradnú všade. Nie je iné riešenie, ako vyrábať ďalšie. Odpadového plechu alebo trebárs sololitu alebo inej tvrdej podložky sa najde dosť aj na dvore dp. To len musí byť niekto zodpovedný, kto zaistí ich dostatočný počet . Tá argumentácia s nedostačujúcim formátom ,zastrkávaním kadetade zprehýbaným laminátom , to snáď nie je myslené vážne. TO JE BALKÁN !
Je len jedna metóda ,ako bojovať proti vandalizmu. Neustále a dosledne uvádzať veci do povodného stavu. S tým sú problémy všade. Rezignovať, to znamená víťazstvo vandalizmu.
Reply on: KVKV #4327:
Nechapes? Problem je v tom, ze sa tie tabulky kradnu. Ci budu v sucasnej podobe-plastove, alebo prelepene samolepiacou foliou, plechove,...je to jedno, lebo po case ti pokradnu vsetky. Mozes mat plno folii, ked ti vandali pokradnu podkladove tabulky, tak uz to na nic nenalepis. Za takeho stavu, ked tabulka vydrzi len niekolko dni, zatavene papiere vo folii bohate stacia.
Dakedy boli zadne tabulky istene zamkom na kodovak, ale ci by to dnes pomohlo, veru neviem...
Reply on: bm #4303:
PROSTE O TABULKÁCH.
Pokial je materiál chúlostivý na teplo ,tak to svedčí o tom, že to zadávali nejakí "momóni". Dnes existuje ohromný výber materiálov. Stačí presne špecifikovať objednávku.
Pokial nepočítam letné slnečné pálavy tak hrozba teplom od svetiel, teda od žiarovky je len na prednom čele. Kupodivu tam ale nové tabulky aspoň zatial vačšinou sú. Bočným by to hroziť nemalo, pokial na nich nie sú pricapené žiarovky z nejakého fušerského osvetlenia.
Pokial nie sú peniaze na nové ,tak sa ponúka riešenie dlhodobo a dodnes používané v prahe. Plechový podklad so základným náterom,zpravidla modrým, na ňom nalepený papierový výtlačok. (modrá alebo čierna na bielom podklade, výlukové trasy na žltom podklade) Halierová zaležitosť. Pokial by chceli byť v KE svetovejší , tak nech to vytlačia farebne v úprave tých zelených na samolepiace fólie. Cena jednej je asi 3.-K ,takže by to nemalo zrujnovať firmu. Kedykolvek obnovitelné prelepením a lacnejšie než laminovanie. Odpadli by tie momóniny s formátmi A3 (teda to už...)
V Bratislave som kedysi videl na jednej T3 zvláštnu úpravu zadnej tabulky, rámik bol zvonku nad oknom. Nepoznám dovod ,prečo to tak bolo, ale esteticky to vyhovuje a proti kradnutiu ideálne. Pochopitelne by nemohli byť papierové.
Ináč neviem o tom, že by sa niekto chystal na T3 dávať buse. A pokial až na rekonštruovaných, tak podla tempa tak do r.2100. ...takže bravo p.riaditeľ prev.ed....
V Košiciach bol v linkovom značení vozidiel už od 60-tych rokov hrozný, v rámci ČSSR naprosto bezkonkurenčný BORDEL (ináč to fakt nejde nazvať). Zrejme tradícia zavazuje.
Sarko, Tebe sa ospravedlňujem, nemyslel som to v zlom, v žiadnom prípade som neobviňoval zo zlodejiny!
Pri dňoch otvorených dverí býva zvykom vo vyspelejších dp, že sa ponúkajú alebo predávajú okrem suvenýrov aj rozne staré cp, tabulky ,lístky atď.
Reply on: Sarko #4325:
Ano, v sucasnosti je to uz len Nad jazerom. Zaujal ma skor tvoj vyrok, na ktory som musel reagovat:"...plánované sídlisko Krásna nikdy postavené nebolo."Je to uz historia, ale domaci to budu mat stale tak v pamati. Nakoniec, obdobie od 1969 po 1989 nie je kratke-zanedbatelne.
Neviem, ako by si sa citil, keby si 20 rokov zil na jednom mieste, v jednom a tom istom panelaku a zrazu by ti niekto povedal, ze sidlisko, na ktorom stoji tvoj panelak je len planovane a nikde nebolo postavene.
Reply on: balky #4321:

Takže ako som si zistil na Útvare hlavného architekta, sídlisko Krásna bolo naozaj plánované a nedobudované. Celý komplex sídlisk Nad jazerom, Krásna a Družba mal pracovný názov "Východné mesto". Označovanie obvodov Krásna I, II a III vzniklo vzhľadom ku katastrálnemu územiu Krásnej nad Hornádom. V roku 1989 po revolúcii bol schválený nový zákon o meste a v tom čase sa vytvorili mestské časti. Bezpečne od konca roka 1989 už urbanistické obvody Krásna I až III neexistujú. Podrobnejšiu históriu, presné dátumy a nahliadnutie do projektu si mám na budúci týždeň dohodnúť s osobou, ktorá sa históriu zaoberá.
Reply on: KVKV #4298:


aj rezerva bola, aj sa robila "dotlac", ale ked denne zmizne niekolko tabul naraz, musel by si mat rezervu = 30x potreba. Kosicania si takto ostatnu dobu velmi radi vyplnuju nudu, DP sprvu iba povyberal starsie zlte zvyskove tabule a dal ich do obehu, ale aj tak sa nakoniec pre nedostatopk museli zalaminatovat nahradne. O nejaky cas na to sa robila doobjednavka, na par mesiacov bol pokoj, ale teraz je to uz opat cista hruza. Nahradne zadne pichaju vodici casto pod tesniacu gumu okna preto, lebo tabule su trochu uzsie a vypadavaju z drziakov. Uzsie preto, lebo rozmer toho drziaku je asi 2-3 cm nad rozmer A3. Tabule sa robia samozrejme A3, DP ani nema laminatovaci stroj na A2 (taku masinu hadam bezne v kancelariach nenajdeme). Takze tak. Kedy sa bude robit dotlac tabul, nevedno, kazdopadne riaditel Prevadzky Kolajova doprava uz o mechanickych tabuliach ani nechce pocut. Vraj uz chce vidiet len BUSE ? ale kedy, to je vo hviezdach *************************
Reply on: Sarko #4319:
Slučka cez Maratón je šialenstvo. Teraz ma prosím nekameňujte, ale dávnejšie som si položil otázku: Musí byť striktne obsluhovaná zastávka Alvinczyho?
Ak nie, potom som už dávnejšie uvažoval s linkou, ktorá by jazdila po trase Pri hati - Slovenská - Alvinczyho - Masarykova - Štefánikova. Aby sa zastávka Mlynská bašta obslúžila aj v opačnom smere, smerom k hati mala linka premávať po čiastočne upravenom úseku ...Štefánikova - Gorkého - Slovenskej jednoty - Slovenská - Pri hati.
A čo by sa vlastne stalo? Stalo by sa to, že zo zastávky Alvinczyho by sa dalo dostať do mesta, v opačnom smere by nebola. Nahradila by ju však staronová zastávka Česká na konci ul. Slovenskej jednoty. Osobne si myslím, že by to bolo vhodné riešenie.

Re balky, Maťo: Joj! Mňa, lenivého tvora ste donútili otvoriť Word a hľadať. A našiel som nasledovné:
L1, ktorá jazdila len v čase špičiek bola zrušená dňa 26.2.1993. Po tomto kroku však došlo k "povstaniu" cestujúcej verenjosti a pod týmto tlakom DP od 8.3.1993 L1 obnovil v plnom rozsahu (premávka v špičke v 12 min. int.). Problémy podniku tým však vyriešené neboli, a tak sa veľkorysé obnovenie L1 muselo zákonite prejaviť inde. A prejavilo sa už 29.3.1993, kedy boli na všetkých mestských linkách s jednotným intervalom (L1, 2, 3, 4, 5, 7, 9) predĺžené špičkové intervaly z 12 na 15 min. Ani toto však dlho nevydržalo a už 7.6.1993 sa prikročilo k ďalšiemu obmedzovaniu. L1 bol utiahnutý CP z 15 na 20 min. interval a koncom júna boli L1 a 8 z dôvodu prázdnin zrušené. Premávka ani jednej z týchto liniek sa po prázdninách už neobnovila. L5 bola zrušená o pár dní neskôr - 6.7.1993. Dňa 13.7.1993 električková tragédia pokračovala "šáhnutím" na posvätnú L6, kedy skresali jej CP na celodenný 10 min. Interval (dovtedy v špičke každých 7-8 min.).
Po letných prázdninách sa síce L1 a 8 neobnovili, ale obnovila sa L5. Na rozdiel od júnového CP ale len v špičkách pracovných dní. Ale opäť cestovný poriadok nevydržal dlho. Už 23.12.1993 bola L5 zrušená. Posledným výkrikom bolo opätovné zriadenie L5 (asi bol na magistráte veľký krik) od 1.2.1994, tentokrát už ale len s 30 min. intervalom v čase špičky. Záznam o zrušení linky síce nemám, ale určite nevydržala dlho, pretože v roku 1995 som po prvý raz v živote dopravácky navštívil Košice a L5 už istotne nejazdila. To znamená, že L5 zomrela ešte v priebehu roka 1994, najneskôr začiatkom roka 1995.

Re #4322 balky: To s tou L33 do Ťahanoviec by celkom nešlo. Krematórium a Ťahanovce majú celkom odlišné intervalové nároky. Jedine keby existovala vložená vetva 33A NO - Ťahanovce - HM Tesco.
Reply on: Sarko #4317:
Tak ako Vladimir spomenul, cela L14 je jedno velke nestastie.Tak isto ako L22A.Cely ten uzol je nedorieseny.
L22A by som v momente zrusil, je to zbytocnost a luxus. Vetvu L14 (Pri hati-Slovenska-Alvinczyho) by som ponechal s pokracovanim po Stefanikovej. Mohlo by to byt aj predlzenie niektorych liniek, co koncia na ZST. Do uvahy pripada L33,L23, tie maju na rozdiel od L21,L24,L28 pravidelne intervaly. Pripadne siahnut aj na L17.
L22 by som nechal v povodnej trase, po celom meste zbiera cestujucich do Peresa,Lorincika.A Mlynska Basta je silny prestupny uzol.
L23 by som potiahol po Stefanikovej ku Pri hati.
L33 od ZST po trase L14 az k HMTesco.
Otazne je, co by prechadzalo po Slovenskej jednoty, Alvinczyho, Svatoplukovej k ZST.
Reply on: Vladimír #4297:
Ospravedlnujem sa za chybny udaj. Overil som si to, bola to L26 (NO-Krasna III). Aj ked som nasiel mapu, kde sa otacala este na zaciatku sidliska (niekde v urovni Masokombinatu).
Je paradoxom. ze dakedy jazdili vsetky expresne linky do Krasnej III, resp. do Krasnej n/H. A dnes?

Krasna III sa spomina minimalne od 1981 do 1989. No vzhladom na to, ze na tabulkach sa to pouzivalo este dlhsie, interval by som natiahol az do 1994.

Zaver celeho: Aj ked Sidlisko Krasna de facto v sucasnosti na papieroch, v nazve MC neexistuje, v skutocnosti existuje a nie ako sa vyjadril Sarko, ze bolo planovane a nikdy sa nepostavilo. A takisto aj obdobie, kedy sa tak tato cast teraz uz sidliska Nad jazerom nazyvala, nie je zanedbatelne a kratke. Ved 10 rokov z 30 rocneho sidliska je dost, nie?
Reply on: Maťo #4300:
L1 musela byt uplne zrusena este skor, ako L5. Do skoly som chodil na L1,ked ju zrusili, tak som presiel na L5 s prestupom na L4.
Reply on: Vladimír #4318:
Hm, s tým smerom trasy na Džugľu, to je dobrá poznámka. Možno by pomohlo otočenie cez kruhový objazd a Hviezdoslavovu na stanovište na Továrenskej...

Na druhej strane by v okolí Slovenskej možno pomohla osveta. Vysvetliť a ozrejmiť dostupnosť a pravidelnosť spojov na zastávku Pri hati na Hlinkovej, OD Beta a Alvinczyho, kde by niečo zachádzalo. Veď 30'/60' interval je strašne málo.
Reply on: eMareq #4306:
L21 na trase Nám. osloboditeľov - Ťahanovce, kostol bola zrušená 4.9.2000. O dva alebo tri mesiace (nechce sa mi hrabať v záznamoch) sa L40 prečíslovala na L21.

Zaujímavosťou je aj to, že L26 bola neskôr predĺžená cez Luník VIII na Sídl. KVP a stala sa tak vôbec prvou linkou, ktorá kedy na KVP-čko jazdila. Je to o to zaujímavejšie, že dnes by si už asi nikto bývajúci na KVP-čku na túto linku nespomenul. Neskôr bola z mne neznámych príčin prečíslovaná na L19 a Jazero s KVP-čkom spája vlastne dodnes.

"Dvojkotrojka" je možno dobrá vec na papieri, ale v praxi nešťastie. Ako som už napísal, nedala sa dobre koordinovať s ostatnými linkami (L1, 5, 7).

Nejaké zmeny mám, musím si to vytriediť a potom môžem aj niečo poslať. Veľmi rád by som to hodil aj na iMHD spracované spôsobom ako to má Blava.

Re #4308 Peter: Tiež ma to už napadlo, len by si bolo dobré spraviť prieskum, či nechodia ľudia z Jazera na Prešovskú. Netreba zabúdať ani na predĺženie jazdnej doby a trasy linky.

Re #4309 Peter, #4311 eMareq: S maximálnou drzosťou bez hanby a smelo odpoviem: Význam to nemá žiadny.

Re #4317 Sarko: Vo všeobecnosti súhlas, len by som sa bál odfaklenia zastávky Mlynská bašta smerom na Džungľu. Z mesta k železničnej nemocnici je predsa len ďaleko.
Ale o zmene v tomto zmysle asi nemá opodstatnenie sa ani rozprávať. Dobre vieme, že DPMK sa trasu po Slovenskej pokúsil zrušiť a vidíme ako to dopadlo.
Reply on: balky #4279:

Ak som dobre postrehol, Cestujúci dáva najavo nezmyselnosť L14 ku Pri hati a udáva aj možnosť dostupnosti na prechádzajúcu linku po Slovenskej jednoty. Chvíľu premávajúca L25 však zmysel nedávala najmä kvôli trase po Svätoplukovej.

Uvažoval som nad tým a napadlo mi, že riešenie by mohlo spočívať v zrušení vetvy L14 v trase Pri hati-Žel. stanica a presmerovaní L22 s podobným intervalom ako na L14 do trasy ...Národná tr.-Slovenskej jednoty-Alvinczyho-Masarykova-Štefánikova... Namiesto zastávky Národné nám. by bola obslúžená zastávka Alvinczyho, ktorá by sa nachádzala na križovatke Slovenskej jednoty-Alvinczyho, tak ako to bolo počas prevádzky L25. Dĺžka obchádzky by bola presne 1,2km s predĺžením doby obehu o cca 1 min.

Prevádzka vetvy L22 len po Mlynskú baštu by ostala zachovaná, naopak, z L14 by na L22A mohol byť posilnený interval. Čas jazdy k prestupnému uzlu Mlynská bašta/Nám. MMM bude rýchlejší a výhodnejší ako v súčasnosti.

Zároveň bude možné riešiť zvyšnú vetvu L14 napr. spojením do inej linky, resp. priamym prejazdom napr. na L21, 23, 24 alebo 28. A to sú ušetrené ďalšie kilometre. Aký je na to názor?
Reply on: Peter #4308:

Týmto krokom by sa nič nevyriešilo, pretože predĺženie linky by si vyžiadalo vozidlá naviac a tie by sa museli ubrať niekde inde. Riešiť by sa to dalo aj zriedením 20' intervalu, ale 30' interval by už asi nebolo ono... Navyše v čase sedla a cez víkendy by si bol aj tak odkázaný na doterajší prestup na zastávke Hypermaket Tesco alebo Colnica.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.