Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Fero #4354:

Mrkni na fotky, na ktorých linky som tu hodil, tam to pekne vidieť. Ak by jedno vozidlo bolo vlečné, to druhé by ho aj s cestujúcimi utiahlo asi len s ťažkosťami.

Komu nepôjde normálne 4. a 5. odkaz, nech si klikne na http://dydzej.webpark.cz/scepky.htm
Reply on: Fero #4354:

To, že ten zadný časom jazdí bez motoru ako vlek, by bolo v Rusku aj docela možné. Ale povodne mali motor obidva, a boli uzposobené pre dvojčlenné riadenie (tak ako T3)

Počul som o tom, že niekde, snáď v niektorej z pobaltských republík bola za KT4 zapojená "mrtvá" T4 ako vlečňák. Nemožem to ale potvrdiť.
Reply on: Roman #4348:

KVKV Ti už odpovedal, takže aspoň pridám konkrétne fotografie:
http://tram.rusign.com/cz/sc-9tr-riga1.jpg
http://tram.rusign.com/cz/sc-9tr-riga2.jpg
http://tram.rusign.com/cz/sc-9tr-riga3.jpg
http://dydzej.webpark.cz/12tr.jpg
http://dydzej.webpark.cz/12tr_2.jpg
http://dydzej.webpark.cz/scepky11.gif
http://www.tram.rusign.com/cz/scep-1.jpg
http://www.tram.rusign.com/cz/scep-2.jpg

Inak výraz scepka (сцепка) je ruský výraz pre príves. V električkovej prevádzke v Trenčianskej Teplej na to majú krásny výraz "privješak". 🙂
Reply on: Fero #4354:
Placas pekny voloviny.
Scepky byly slozeny ze 2 plnohodnotnych trolejbusu , ktere mezi sebou byly spojeny kabelem pro prenos 600V a kloubovym hridelem pro nataceni predni napravy u druheho vozu. Hridel byl spojen s rizenim prvniho vozu.
Odber proudu zajistoval zadni vuz.
Reply on: Roman #4348:
To je taki trolejbus čo sú dva trolejbusi spojene a ten zadni nema motor len se za ňim tak ťaha v rusku to jazďi ani dvere to nema okna a tak
Reply on: Roman #4348:

Sarko asi "ňeňidoma" ,videl som ho na bafóre a pofóre, tak odpoviem.
Scepky boli trolejbusy spriahnuté do dvojičiek.
Viac o tom ,včetne hodnotných obrázkov od "VALCA" najdeš v prispevkoch 3723,3726,3728... a okolo. Niekedy z 20.apríla.
Reply on: Furčan #4330:
Dakujem za tu vystrihovacku 🙂 Poslal som Ti mail, mas tam tam viac.
Do tretice vsetko najlepsie 🙂 Dnes bol sam riaditel DPMK na Technike, neviem preco ani za kym siel.
Ozaj ako by ste riesili to prepojenie Pri Hati po Z. St? Po trase ako L14 ci pri zel. nemocnici vybocit a zastavit na Mlynskej Baste a pokracovat po Stefanikovej? S tou L23 a L33 sa mi to nezda. Som skeptik ohladom presuvania L23. Staci si zobrat obdobie ked jazdila z leteckej akademie. Bola iba doplnkom pre L22 v case spiciek (Mala zostat v povodnej trase). U L33 predokladam, ze by musela jazdit ina verzia dnesnej L33 aj s inym intervalom u L23 tiez (rozhodne dvojhodinovy nie).
Reply on: Vladimír #4318:
a jazdia L40 do Hutnikov?

S tou L26 je to zaujimave, v ktorom roku to bolo? o L19 existuje zmienka v 100rocnici DPMK (mapa, na ktorej to je znazornuje prelinkovanie platne od 19.12.1983) kedy koncila pri Potravinach (dnes OC Bukovec). Vypomoc jazeru - L26 od 19.12.1983 skoncila ako spojenie VA VSZ - Saca.

Ohladom prejazdu cez Lunik 8 na KVP, v tom case to bolo jednine schodne riesenie, lebo este nebolo dobudovane prepojenie z opacnej strany a vsetky spoje koncili pod terajsim mostom na KVP.

Re #4323: Moj skromny nazor na zrusenie L1: tato linka bohuzial musela ustupit relativne novej L9. Boli to dve linky co zacinali a koncili na tom istom mieste - konkurovali si a k zaniku L1 dopomohlo aj to, ze to bola uz len spickova linka (aj ked z mojho pohladu sa mi zdala vyhodnejsia - casovo kratsia ko L9) a L9 celodenna. Ktovie mozno pre DP bolo vyhodnejsie prepojit Stare mesto, Sever cez Terasu na Jazero. Mam CP L1 z roku '93 aj s jej "intervalom". zalozim si dakde web a smarim to tam, ak by bol zaujem.

L8 bohuzial musela padnut, lebo padlo VSS (byvajuci na Jazere si isto spomenu ako dvory v areali VSS malokedy zivali prazdnotou, vzdy boli zaplnene technikou z produkcie VSS)

L5 s 30 minutovym intervalom bolo (opat moj skromny nazor) uz len kriesenim v kome a 30 minutovy interval neriesil nic.

Tabule: najjednoduchsie riesenie je zamontovat do kazdeho vozidla elektronicke ukazovatele smeru a je to! Odpadne vymena tabul, ich strata ci poskodenie. Priklanam sa k Vladimirovi. Ppamatnici si spominaju, ze v T3jkach za kabinou vodica bola kedysi drevena skrinka, ktora sa aj zamykala a do nej sa zasuvali dlhe tabule. Nebolo nic nezvycajne vidiet v druhej kabine hrbu tabul pohodenych na sedadle vodica (prip. v zadnej kabine KT8)
Sarko, prosim Ta, co to je SCEPKA? Dakujem.
Reply on: Diggi #4346:
To máš odkiaľ? V rámci skupiny D sa vzťahuje oprávnenie viesť motorové vozidlá na dopravu osôb, ktoré majú okrem miesta vodiča viac než 8 miest na sedenie.

Vlekom sa nemyslí kĺbový autobus, ale napr. príves. Oprávnenie pre skupinu E znie takto: "SÚPRAVY VOZIDIEL skupiny B alebo C alebo D (na ktorých vedenie je vodič oprávnený) a PRÍPOJNÝCH VOZIDIEL s celkovou hmostnosťou vyššou ako 750 kg."

Z uvedeného vyplýva, že všetci vodiči autobusov majú do nohy vodičské oprávnenie skupiny D a kým tu nemáme "scepky" ako v Rusku, skupinu E nepotrebujú. 🙂
Počul som od vodičov jednu zaujímavu teoriu. Neviem ake su predpisy pri D-čku, ale pokiaľ to je na vozidlo s vlekom teda klbaky tak 15m bus moze byt riesenim problemu DPMK. Totiž čoraz menej vodičov ma D a na vlastne naklady si ho odmietaju urobit, vraj je to paradne drahe. Co teda urobime? Kupime 15m busy. Ine by to bolo ak by D čko sa vzťahovalo na dlžku vozidla. Ale to fakt neviem.

Inac 6413 je v poradi 13 plynak va KE a uz je tu. ?
Reply on: Vladimír #4340:
Áno, teoreticky to možné je, ale vodič nemôže tušiť okolnosti, za akých si výpravca zisťuje jeho polohu. Ja som jeden čas bol svedkom pravidelného 5 až 6-minútového náskoku končiacej L6 počas rannej špičky (čas a miesto zámerne neuvediem). Zavolal som výpravcovi, ten si môj hovor podržal, zistil polohu vozidla a potom u mňa ešte raz skonfrontoval potvrdenie času a miesta odchodu vozidla.
Reply on: KVKV #4341:
1018 to myslel v dobrom, že takých ľudí ako si ty tu potrebujeme ako soľ ale namiesto toho tu máme kvázi odborníkov.
Re 4343 KVKV: Spoje končiace do 22.00 premávajú ako spoj označený DO VOZOVNE (s cestujúcimi), po tomto čase to je už MANIPULAĆNÁ JAZDA.
Ešte by ma zaujímalo, ako je to v Košiciach u električiek pri poslednej jazde smerom do vozovni. Ako to rieši predpis? Vie niekto? Minule som to sledoval, ANI JEDEN končiaci spoj z Krásnej (zast. u kostola) nezastavil.
Reply on: Sarko #4334:

Tá nevšímavosť ludí je daná zákonmi. Dnes je to tak všade. Ono skutočne je lepšie sa nemiešať a nezjednávať poriadok v takýchto prípadoch. Ani mne by nenapadlo zakročiť, pokial by som videl nejakých vandalov alebo zlodejov v dop.prostriedku.
Ale čo sa týka tých tabuliek, podle mňa riešenie je, skor vidím nevšímavosť v dpmk. Pokial je skutočne tolko krádeží (čo sa nedomnievam), tak sa to musí riešiť uzamykacím systémom a tiež kontrolou vnútri podniku. Neraz som zažil pri návšteve Bardejovskej, že sa tabulky válali všade možne.
Poriadok je treba začať robiť vždy zhora.
Reply on: 1018 #4333:

Ja nehovorím ,že som všade bol a na vštko mám riešenie.
Pravdou je, že mám možnosť spoznávať systémy a stav mhd v mnohých mestách a to včetne infraštruktúry podniku, zameriavam sa hlavne na dp s elektrickou dopravou. Samozrejme , že potom človek porovnáva. Možem zodpovedne povedať, že stav a úprava vozidiel ,zastávok ,vzhľad ,rovnošatová kázeň a vystupovanie personálu tvorí prvý dojem, vizitku mesta. podla toho to vyzerá aj v úrovni organizácie práce v podniku. Nemožem sa zmieriť z javom , že inde bežne štandardne zavedené a fungujúce veci sú v Košiciach neriešitelným alebo dokonca NERIEŠENÝM problémom.
Urob si v lete dovolenku a navštív niekolko miest v SR a ČR.
Reply on: Sarko #4339:
No áno, ale vzhľadom na absenciu akýchkoľvek monitorovacích systémov je takáto situácia teoreticky predsa len možná. Vodič tým samozrejme neskutočne riskuje, ale nič mu nezabráni klamať a ak mu to vyjde, nikto mu to nedokáže.
Vladimír: To si dovolí len málokto. Stačí len príklad, že práve v tej chvíli do trolejbusu narazí nepozorný vodič auta. Veľký prúser by mal aj vodič L70. A takých príkladov by mohlo nájsť viac.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.