Reply on: Sarko #5518:
Ono už dnes je na Triede SNP max. rýchlosť 60 km/h zatiaľčo na obchvate 80 km/h. Takže rozhodne to nemožno počítať len na kilometre. Ale ak by protistojace varianty stále vychádzali rovnocenne, môžeme vodičov tranzitu k správnemu rozhodnutiu inšpirovať ešte prestavaním zelenej vlny na Triede SNP na rýchlosť 50 km/h. A myslím, že žiadneho kamionistu jazda päťdesiatkou baviť nebude.Ale ja si osobne myslím, že už dnes (odliadnuc od stavebnej činnosti na nábreží, čo je dočasný jav) je pre tranzit stále výhodnejší obchvat - hoci s nejakým kilometrom navyše, ale väčšou maximálnou povolenou rýchlosťou a nezdržiavaním sa dvoma kruhovými objazdmi. Takže podľa mojej mienky by som s Triedou SNP nerobil zatiaľ nič.

Sarko
Zoberme si dvoch vodičov, jeden ide v smere z Moldavy do Prešova, druhý z Moldavy do Michaloviec. Sú 4 možnosti:
1a) križovatka Červený rak - Nižné Kapustníky - Južné nábr. - Prešovská cesta - križovatka Tri brody = 9,5 km
1b) križovatka Červený rak - Moldavská cesta - Tr. SNP - Watsonova - Hlinkova - križovatka Tri brody = 7,6 km
2a) križovatka Červený rak - Nižné Kapustníky - Južné nábr. - križovatka Prešovská-Sečovská = 7,5 km
2b) križovatka Červený rak - Moldavská cesta - Nám. osloboditeľov - Palackého - križovatka Prešovská-Sečovská = 5,5 km
A teraz presvedči vodičov, aby využívali trasy 1a a 2a, keď si pokojne môžu ísť dvojkilometrovou "skratkou" a s požehnaním zelenej vlny. Do úvahy pritom neberiem zdržiavanie z dôvodu rekonštrukcie časti Južného nábr. a výstavby križovatky Sečovská-Prešovská. V oboch prípadoch si vodiči jednoznačne zvolia trasy 1b a 2b. A tak križovatky v týchto trasách sú aj naďalej preplnené a dialničný obchvat takmer zíva prázdnotou.