Tie zastávky sú jasné, ja som tu už dávno písal, že projekt taký ako je, vôbec neodstraňuje prestupnú turistiku na námestí, čo je chyba. Pri investícii takýchto rozmerov malo byť samozrejmé, že zastávky sa združia čo najviac je to možné. Pri intenzitách, ktoré tam sú by boli spoločné zastávky asi nereálne, paralelné však byť môžu (preto som písal aj o zastávke na úrovni súčasnej v smere na stanicu aj v opačnom smere).
S tými odbočeniami na Hlavnú súhlasím, hoci všetky na všetky smery asi nebudú.
Vecí, ktoré by sa dali urobiť lepšie, nie len polovičato, ako sa to plánuje je ale viac (chýbajúce BUS pruhy, príliš krátka koľajová spleť a pod.)
A ze ako vznikaju dezinterpretacie... 34 a 36 mali byt nadvazne linky, nie subezne linky. Preto rozdiel v odchodoch 2-3 nie je zlym prekladom, ale dobrou nadvaznostou... Preto poznamka o "dlhej chvile nic" nie je namieste
Pre vysvetlenie: Cielom poziadaviek ohladom A/TBUS a E zastavky pred Dargovom bolo mat co najblizsie pri sebe vsetky zastavky, aby bolo mozne prestupovat bez nejakych chodeckych vykonov ci casovych strat. Navyse vyhladovo ma byt pesia zona aj pred Dargovom, takze by sa tam malo prechadzat lahsie.
Co sa tyka riesenia kolajovej krizovatky na NO - z projektu vyplyva nejaky rozsah, co sa planuje realizovat - konkretne vsetky mozne odbocenia okrem priameho spojenia Hlavna - Juzna trieda. Podla nasho nazoru je vsak prave tento smer prioritnejsi nez smery Hlavna - Sturova a Hlavna - Senny trh. Iste, potesilo by aj to (nikde sa ani vo vyjadreni nepise, ze to nechceme), ale ak je nejaky budget, tak by sa najskor mali realizovat potrebnejsie casti, potom tie menej podstatne.
Napojenie sever - juh je podmienka, ktorú si podnik kladie v pripomienkach. Čiže to sa požaduje a má byť splnené, napojenie východ/západ môže ustúpiť tejto priorite. Ale nemuselo by.
Z praktického hľadiska mi je to jasné. Len nie je mi celkom jasné, prečo sa to požaduje za každú cenu. Ak už vypustiť niektorý smer, tak nie obe odbočenia z Hlavnej ale len jedno. Nenapadá mi prečo by nemohli existovať odbočenia na všetky smery. Bolo by potrebné vybudovať ešte jednu splietku, alebo mať dve výhybky za sebou, ale dá sa to (pri tak veľkej investícii by to bola zanedbateľná čiastka).
A reálne využitie? Obnovenie malého mestského okruhu. Ak už nie klasickou linkou, tak by to bola vhodná trasa pre historickú električku ako stálu atrakciu. Inde vo svete sa dokonca stavajú repliky historických vozňov pre takéto linky, u nás sa nechávajú pôvodné historické vozne hniť na koľaji smrti...
je tam uvedené, aby aspoň v smere sever - juh bola napojená Hlavná ulica. Teda ak sa nezriadi takto, potom asi ani v smere na východ či západ.
Absolútna preferencia pri nezáujme DPMK o ED prekvapuje i mňa.
Účastník konania Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť, Bardejovská 6, Košice vzniesol pripomienky, námietky k projektovej dokumentácii stavby...:
1. Zastávka "Námestie oslobodediteľov", stanovištia smer Dom umenia - ostrovčeky nie je potrebné rozširovať nad minimálnu šírku podľa STN, dôležitejšie je vytvoriť podmienky pre paralelnú autobusovú zastávku,
(...)
4. naďalej požadujeme vytvorenie koľajovej splietky pred križovatkou na Námestí oslobodediteľov aj zo smeru od Domu umenia,
5. naďalej požadujeme také riešenie koľaje a výhybiek v smere od Južnej triedy, ktoré by v budúcnosti v prípade obnovenia električkovej trate na Hlavnej ulici nevylúčilo premávku v priamom smere Hlavná - Južná trieda a späť (aj za cenu prípadného neobnovenia odbočenia Hlavná - Štúrova alebo Hlavná - Senný trh),
6. v križovatkách električkovej trate s miestnymi komunikáciami (Senný trh, Južná trieda, Štúrova - Mojmírova) požadujeme, aby z dopravného značenia vyplývala prednosť električkovej dopravy pred ostatnou dopravou.
Na ústnom pojednávaní dňa 23. 10. 2009 DPMK, a. s. doplnil svoje stanovisko o tieto pripomienky:
7. vo všetkých cestnou signalizáciou riadených križovatkách s účasťou električkovej dopravy požadujeme dynamickú absolútnu preferenciu električkovej dopravy,
8. na Štúrovej ulici v smere od Domu umenia požadujeme pred križovatkou s Hlavnou ul. zriadenie nástupišťa električiek v dĺžke 48 m,
(...)
Body 4 a 8 asi mierne kolidujú, ale asi to nie je neprekonateľný problém. Čo ma ale prekvapilo, je, že pred Dargovom má byť ďalšia autobusová zastávka. Logicky by mala byť aj paralelná električková na úrovni súčasnej autobusovej. Tá požadovaná preferencia ma tiež prekvapila. Celkovo ale, aspoň čiastočne, zvíťazil zdravý rozum, až som prekvapený. Len nerozumiem požiadavke mať za každú cenu priame spojenie Južná trieda - Hlavná.
Asi ťažko, keď VO resp. citylighty v prístreškoch svietia iba v noci, automat potrebuje byť pod prúdom nonstop 24 hodín.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter55