Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peter55 #50691:
Z praktického hľadiska mi je to jasné. Len nie je mi celkom jasné, prečo sa to požaduje za každú cenu. Ak už vypustiť niektorý smer, tak nie obe odbočenia z Hlavnej ale len jedno. Nenapadá mi prečo by nemohli existovať odbočenia na všetky smery. Bolo by potrebné vybudovať ešte jednu splietku, alebo mať dve výhybky za sebou, ale dá sa to (pri tak veľkej investícii by to bola zanedbateľná čiastka).

A reálne využitie? Obnovenie malého mestského okruhu. Ak už nie klasickou linkou, tak by to bola vhodná trasa pre historickú električku ako stálu atrakciu. Inde vo svete sa dokonca stavajú repliky historických vozňov pre takéto linky, u nás sa nechávajú pôvodné historické vozne hniť na koľaji smrti...
Reply on: TA #50692:
Ja neviem ako ostatní, skôr ten nezáujem cítim na magistráte, ako v DP... ?
Reply on: jt #50688:
je tam uvedené, aby aspoň v smere sever - juh bola napojená Hlavná ulica. Teda ak sa nezriadi takto, potom asi ani v smere na východ či západ.
Absolútna preferencia pri nezáujme DPMK o ED prekvapuje i mňa.
Reply on: jt #50690:
Viac sa využije smer na Jazero a barcu, kto by išiel z Hlavnej na stnaicu alebo na Kuzmanyho? Niekto ano ale uričte nie toľko ludi ako na Jazero.
Reply on: Peter55 #50689:
Presne na to, načo sa využívala aj kedysi.
Reply on: jt #50688:
A načo by nam bola vyhybka z Hlavnej na stnaicu alebo k domu umenia?
Košický samosprávny kraj, ako príslušný stavebný úrad (...) povoľuje (...) stavbu "Nákupno-zábavné centrum AUPARK KOŠICE"... http://www.vucke.sk/APIR/clanky/Documents/Povolenie_AUPARK.pdf (PDF, 3,5 MB)

strana 5:

Účastník konania Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť, Bardejovská 6, Košice vzniesol pripomienky, námietky k projektovej dokumentácii stavby...:
1. Zastávka "Námestie oslobodediteľov", stanovištia smer Dom umenia - ostrovčeky nie je potrebné rozširovať nad minimálnu šírku podľa STN, dôležitejšie je vytvoriť podmienky pre paralelnú autobusovú zastávku,
(...)
4. naďalej požadujeme vytvorenie koľajovej splietky pred križovatkou na Námestí oslobodediteľov aj zo smeru od Domu umenia,
5. naďalej požadujeme také riešenie koľaje a výhybiek v smere od Južnej triedy, ktoré by v budúcnosti v prípade obnovenia električkovej trate na Hlavnej ulici nevylúčilo premávku v priamom smere Hlavná - Južná trieda a späť (aj za cenu prípadného neobnovenia odbočenia Hlavná - Štúrova alebo Hlavná - Senný trh),
6. v križovatkách električkovej trate s miestnymi komunikáciami (Senný trh, Južná trieda, Štúrova - Mojmírova) požadujeme, aby z dopravného značenia vyplývala prednosť električkovej dopravy pred ostatnou dopravou.

Na ústnom pojednávaní dňa 23. 10. 2009 DPMK, a. s. doplnil svoje stanovisko o tieto pripomienky:
7. vo všetkých cestnou signalizáciou riadených križovatkách s účasťou električkovej dopravy požadujeme dynamickú absolútnu preferenciu električkovej dopravy,
8. na Štúrovej ulici v smere od Domu umenia požadujeme pred križovatkou s Hlavnou ul. zriadenie nástupišťa električiek v dĺžke 48 m,
(...)


Body 4 a 8 asi mierne kolidujú, ale asi to nie je neprekonateľný problém. Čo ma ale prekvapilo, je, že pred Dargovom má byť ďalšia autobusová zastávka. Logicky by mala byť aj paralelná električková na úrovni súčasnej autobusovej. Tá požadovaná preferencia ma tiež prekvapila. Celkovo ale, aspoň čiastočne, zvíťazil zdravý rozum, až som prekvapený. Len nerozumiem požiadavke mať za každú cenu priame spojenie Južná trieda - Hlavná.
Reply on: eMareq #50669:
reinkarnácia L 36 je reálna hrozba či len niekoho tajné prianie ❓
Reply on: VLI #50672:
mohli by to skúsiť vyriešiť solárnou energiou. Ešte by mali aj + za využívanie obnoviteľného energetického zdroja.
Reply on: Nodes #50684:
cudzie teleso (súčiastka z T3) v žliabku ?
Reply on: Dimi #50682:
Zase sa spontanne prehodila vyhybka?
Reply on: M1rcO_o #50678:
je zbytocne diskutovat o tom ktora linka kam, tu ked sa nepostavia niektore stavby, nikdy sa nebude dat spravit efktivne LV..
Ajeje, nieco sa nam vykolajilo dneska zas... 🙂
Reply on: Peter55 #50673:
Asi ťažko, keď VO resp. citylighty v prístreškoch svietia iba v noci, automat potrebuje byť pod prúdom nonstop 24 hodín.
Reply on: tbus #50677:
Reakcia na seba nenechala dlho čakať. ?

Re #50668 Dimi: Kto z predstavenstva bude hrať čerta? ☺
Reply on: M1rcO_o #50678:
vlastne 34 zhora 🙂
Reply on: eMareq #50669:
na to, že sa v doprave vyznáš, si trepol poriadnú hlúposť. 27 ťahať po americkej je hlúposť do neba volajúca. To že väčšia polka sídliska by nemala priamy spoj na železnicu aj nie je podstatné, že ?
Keď už tak veľmi chceš zredukovať, tak skôr dať 18 spodom... a 24 zhora.
Reply on: eMareq #50669:
ale horna cast sidliska by potom protestovala, ze nema priamy spoj na stanicu ?
Reply on: RDZ 50 #50665:
336 ostane ?
Reply on: eMareq #50674:
nedá sa... nejde... nechce sa... ale je to aj tak pokrok oproti tomu multifunkcnemu v strede sidliska ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.