Reakcia na: maggi_381 #43890:
4.časť
V minulom roku boli vodiči v štrajkovej pohotovosti preto aby si vybojovali aspoň vyšší nárast miezd. Na základe dohôd, ktorými sa tento nárast rozložil na štyri roky štrajkovú pohotovosť ukončili. Je to ďaleko za tým, čo sa za túto profesiu a pri oveľa lepších pracovných podmienkach platí inde ale my sme rešpektovali možnosti mestského rozpočtu. Dnes sú tieto dohody pre vedenie podniku len kusom papiera. Ponuka znie – 3 % všetkým rovnako a neskoršie sa uvidí a ak nesúhlasíte tak teraz nič a uvidíme sa v druhom polroku. Ekonomika je v kríze a aj vodiči si to uvedomujú. Nie sme výrobný podnik a ťažko hovoriť o produktivite práce ale oni menej nerobia, stále musia odvádzať rovnaké – nadštandardné výkony.
DPMK, a.s. sa im snaží túto psychicky veľmi náročnú prácu ešte viac sťažiť. Vydal smernicu o prekážkach v práci, kde sa snaží o obmedzenie ich práv na uplatnenie zákonom stanovej osobnej prekážky v práci. Ak je vodič unavený, je mu nevoľno alebo má iný krátkodobý zdravotný problém podľa cestného zákona nesmie pracovať. Viete koľkí dokážu prežiť ten stres a ostatné záťaže len na tabletkách ? Ak si pýta deň dovolenky alebo voľno na oddych a regeneráciu síl tak sa mu neposkytne, to sa len chce vyhýbať práci. Zamestnávateľ tvrdí , že ak je vodičovi zle, má ráno nastúpiť do práce, pracovať do ordinačných hodín lekára, vypýtať si priepustku na ošetrenie a po ošetrení sa vrátiť do práce. V prípade, že by to malo trvať celý deň má si dať vypísať lekárom jednodňovú dočasnú práceneschopnosť. Neveríte, zdá sa vám to choré. Žiaľ to je prax DPMK.
Ospravedlňujem sa za obšírnejší výklad, ale pre aspoň čiastočné pochopenie mnohým nezainteresovaným to bolo potrebné.
O týchto problémoch určite vie aj prvá odborová organizácia ale do ich vnútorného rozhodovanie vstupovať nemienim.
Je pravda, že som ponuku dostal ale iba na mesiac. Nie je pravda, že som povedal, že to zoberiem „až keď na to budú vytvorené vhodné podmienky“. Keď už všetko funguje vtedy to zvládne aj hlupák. Žiadal som poverenie s kompetenciami pre mňa a pre ďalších aby sme mohli tie podmienky zmeniť. Dostal som odpoveď, že nech to ukážem za mesiac a za súčasných podmienok. Idiot nie som a o funkciu mi nejde. Ak bojujem za dodržiavanie zákonov, nebudem sa predsa podieľať na ich porušovaní.
Čo sa týka Bc. Vojta Kacsmarika, odpracoval na výprave CAD niekoľko rokov a vyskúšal si to aj ako metodik výpravy. Vedomosti o tejto práci tak ako on má asi málokto v Košiciach a ani nemôže mať pokiaľ si prácu na oddelení výpravy v MHD a v DPMK sám nevyskúša. Bol prvý a zatiaľ jediný, ktorý sa to snažil zmeniť. A väčšina vodičov autobusovej a trolejbusovej dopravy to vie. Ale aj medzi nimi sa nájdu takí, čo naňho nadávajú keďže im „šliapol na kurie oká“.
Vladislav Stankovič, predseda ZO IOZ č. 2 pri DPMK, a.s.
P.S. Ak má niekto potrebu konzultovať to so mnou osobne, moja emailová adresa je stále rovnaká.
stankovic@netkosice.sk
KT6A5