Reakcia na: S499.1023 #4212:
Musím sa zastať Shortyho. Z hľadiska akého ho osobne poznám, je jedným z mála vodičov, ktorí vychádza voči cestujúcim v mnohých prípadoch nad rámec pracovných povinností. Spolu aj s kolegom-partnerom jazdia načas, nikdy ani o minútu viac, pritom predpis DP dovoľuje až mínus 2-minútovú odchýlku voči CP, čo využíva väčšina tunajších vodičov. Takisto čo sa týka doplnkového predaja, v čase nedostatku cestovných lístkov s prirážkou alebo z dôvodu ich vypredania, som bol svedkom, keď predávali cestovné lístky bez prirážky, a to aj zľavnené! Týmto majú u mňa takisto veľké plus. Ako u ojedinelého vodiča som sa stal svedkom, keď na T3Mod #359, s ktorou nechce nikto jazdiť a ktorá nemá snímače na hlásenie zastávok, tak ho so samozrejmosťou spúšťal na každej zastávke ručne a počas celej služby. Shorty má za sebou dokonca napr. úspešne realizovaný zlepšovák - kontrolka postavenia výhybky do odbočenia svieti modrým svetlom, pre priamy smer doterajším bielym svetlom (na všetkych el.-mag. ovládaných výhybkách). Aj napriek vyobrazeným šípkam bolo postavenie výhybky rozpoznateľné až na poslednú chvíľu, teraz je to vidieť aj z výraznej diaľky a všetci si to pochvaľujú. Obaja pritom nie sú žiadni veteráni, ktorí majú odjazdené desiatky rokov a milión km, ale chalani v najlepších rokoch.
Napriek všetkému im zamestnávateľ neposkytuje zodpovedajúce pracovné podmienky, odbory nefungujú ako majú a pomáhajú si svojpomocne. Jeho argumenty na tejto diskusii spočívali skôr vo všeobecnej rovine a za všetkých vodičov.
Vladimír
Záverečné vety: Netvrdím, že autobus tadiaľ neprejde. Možno prejde. Ale ak aj prejde, bude mať problémy. Ak musí mať problémy, tak sa to dá ospravedlniť tým, že iný spôsob nie je (napr. trasa na Surdok v Prešove). Ale v prípade NO sú aj iné riešenia, a to riešenia, ktoré nevystavia vodiča rizikovým situáciám na úseku Hlavná - Rooseveltova. Bodka.