Reakcia na: KVKV #30151:
Ešte VEĽA rokov nie. Zatiaľ ich modernizujú. Ďalšie nakúpené hannoveráky nahradia tie najhoršie CSMG a T5C5 budú ešte veľa rokov na Bp. pomery luxus.
Pani, co sa tyka Rumunska a verejnej dopravy, tak vsetky visegradske krajiny su vyrazne pozadu. Sto Desir na CFR, 500 Citar v Bukuresti so zmluvou na dalsich 500, zatial 100 trolejbusov Irisbus Citelis v Bukuresti a 25 v Cluji... Kde sa my hrabeme!
A pre pouzitie linky musia mat cestujuci okrem cestovneho listka aj preukaz poistenca a odporucaci listok od svojho vseobecneho lekara, ze skutocne potrebuju ist do nemocnice na vysetrenie
Kto tam ide len pracovat, alebo nebodaj len na navstevu pribuzneho, ten si moze aj prestupit
KVKV
Aa/V roku 1952 som „žil“ ešte len v predstavách rodičov, svetlo tohto sveta som objavil až v r.1954.
Takže sa len logicky domnievam, že pravidelne k cintorinu sa prestalo jazdiť v r.52, po výstavbe dvojkolajky k VSS a do Barce. Jazdu k cintorinu o dušičkách som zažil osobne, chodil som do zš, asi v r.63(64?) už presne neviem a potom už nikdy. Rušenie tejto odbočky malo niekolko fáz. Počas dušičkovej prevádzky viedli kolaje aj s výhybnou až k bráne cintorína, pred obradnú miestnosť. Ked upravovali Rastislavovu(vtedy Barčiansku) tak skrátili kolaj len po konec tej aleje od južnej. To tam boli ešte odstavované vagony. V r.64 sa zrušila nák.doprava, neviem teda kedy presne došlo k odpojeniu kolají od trate na južnej. Kolaje a stlpy tam zostali ešte dlho, zabudnuté, zarastené, domnievam sa že zbytky zmizli až pri rozšírení cesty do dnešnej podoby (70-te roky?) A ako posledný zbytok tam DODNES pri cintoríne stojí stlp trakč.vedenia.
Bb/Vozovna bola ešte nedostavana, ale zahájením prevádzky R sa tam odstavovali vozy, príjazd z bardejovskej (vtedy to malo iný charakter, volné neupravené okolie, staveniská všade)
Cc/Pokial je to v mape z 1912, buď ide o projekt ešte nehotový alebo tam aj za konky viedla vlečka (???) Pramene uvádzajú, že za obdobia ed éry sa vlečky k sladovni, tehelni stavali až neskor ,tak neviem.
Dd/Vlečka na Masarykovej existovala aj za koňky, je fotograficky doloženo, napojenie pri múzeu nie je mi známe či a ako bolo. Mapa z 1912 zobrazuje ešte koňku.
Pokial viem, éra konky a pary končí krachom a rozpredaním niekedy v r.1909-10 . To čo ostalo tak zchátralo. Zahájenie ed 1913-nák.d, 1914-os.d. Električkové trate sa stavali nanovo, včetne Masarykovej, prepojenia v oblasti Stromovej mi nie sú známe. Ale je mi doložené svedkami (už nežijúcimi), že v 20tych rokoch sa posunovalo na elektrifikovanej Masarykovej aj parnými lokomotivami. (zrejme drážnymi).
Začatie os.prevádzky som prevzal z českých materiálov (p.Kysela) , vyplýva to logicky. V Košiciach publikovaných materiáloch sa dokumentuje dosť podrobne zahájenie na L6 k tehelni, tak logicky sa dá usudzovať na rovnaký termín aj v tejto trase. To už ale zrejme muselo byť prepojenie v smere Masarykova-smer stanica. L5 v tejto trase je zdokumentovaná na dvoch fotografiách krátko po vojne.
Ee/Ano to konkretne pamätám, pred napojením novej trate bola cca týždeň (?) výluka. Celý úsek Kirovova, stará vozovna ostal odpojený , pomalu sa likvidoval, totálne až pri výstavbe abus-stanice.
Ee1/na mapke sieti je vozovna ed zle, ma byt smerom k stanici, to je na mnohych fotkách. Starú vozovnu nemám nikde doloženú, možno to fakt boli len dve kolaje (cca 15 kratkych vozov) ...a kone kolaje nepotrebovali. Nie je jasné kde bola vyhrevňa a zázemie pre parné rušne.
Obdobie konky je málo prebádané, je tam vela bielych miest.
Ff/Na aničke bolo len rozvetvenie, teda jedna výhybka. Motorák nemohol obísť vlek. Za normálnej prevádzky tam jazdili len sóla, dokonca aj do THC. Tam je jedna zaujímavosť, u mostu sa síce už pri zahájení postavila smyčka , ale nebola funkčná, lebo nebola dosadená výhybka. Tá sa dosadila až asi rok a pol pred zrušením, ked tam začali jazdiť téčka na predlženej L2.