vieš si predstaviť, že by polovica vozového parku jazdila zhasnutá? To by bolo ? nehovoriac o tom, že by tým vznikli aj stálice, ktoré by permanentne jazdili off. ?
no zadarmp by som sa rád povozil...
Ja ako cestujúci hodnotím dpmk ako celok, nemám chuť zisťovať kto ten bordel sposobil. Je to komplexný bordel.
To ,že na to tam hore potom ***ú, len potvrdzuje ich pravidlo, „že počase každá kritika ustane a máme zase chvílu pokoj“.
Technicky a tarifne je to nefunkčný systém, zbabraný ako celé DPMK.
Vozidlo, ktoré nie je schopné správneho tarifného odbavenia cestujúcich by malo byť okamžite stiahnuté z prevádzky. Aspon tak je to v Prahe. Ved tam može dojsť k nepravostiam ako som spomínal pri prestupoch. V slabom osvetlení u mnohých autobusov to ani nejde skontrolovať!
DPMK tým vlastne VEDOME PODVÁDZA cestujúcich. Škody sposobené závadami a nesprávnou tarifikáciou by sa mali riešiť podaním hromadnej žaloby na DPMK, mali by sa k tomu masovo iniciovať ludia cez mediálne prostriedky, letáky, ankety atd.
A ked už emtest v danom vozidle nefunguje správne a vozidlo nie je čím nahradiť, tak by sa systém mal vypnúť, upozorniť cestujúcich na závadu a voziť zadarmo! To myslím celkom vážne , ono sa to tak inde rieši.
Tomu „nemá pamäť na dopyt“ som celkom nerozumel. To akože tl.dopytu –otv.dverí je funkčné až ked na zastávke vodič nastaví svoj ovladač do polohy dopyt ???
Ja som mal dvakrát túto skúsenosť cca pred 10 dňami na električkách T6, teda klasické reléové (čkd) riešenie. ...ale zrejme pozmenené, ak povoluje zásah vodiča. Moja hypotéza je tá, že vodič má v kontrolke na palubnej doske silnú žiarovku, ktorej svetlo ho hlavne večer ruší, preto to vypína-resetuje. To sa dá tiež inak vyriešiť.
A ešte čosi. Je velmi doležité, aby systém funkcie dopytu a jeho signalizácie bol JEDNOTNÝ vo všetkých vozoch a trakciách. A tiež neviem prečo zvolili v T6 žlté kontrolky !? Vadí to, lebo majú byť ZELENÉ, a to preto, že napr. červené sa používajú na núdzové zastavenie a biele, žlté , (modré) vnútri vozu pre požiadavok invalida (plošina alebo zdlhavejší výstup), výstup s kočiarikom. Zelená krytka na tlačítka ZPA typT6 stojí cca 2Sk majú jej dostatok všetci distributori el-materiálu.
To nielen na tvoj príspevok reagujem, všeobecne...
Keď už máme byť to EHMK2013, tak prečo sa ide investovať do totálnych debilít??? Nechápem logiku pos(r)ancov.
Kandidatúru podporujú, pokiaľ viem, všetky okresné mestá v KE kraji, tak prečo nepozdvihnúť kultúru v celom regióne? Za tie peniaze, čo sa investujú do hovadín typu (open air festy na bani, či kultúrneho mestečka v kasárňach kpt. Jaroša, či galérie v podchodoch...) by sa mohli pozviechať napríklad kúpele Byšta, Herľany, zlepšiť dopravnú situáciu do týchto regiónov. Kúpele Drienovec, či Štós by si tiež zaslúžili prezentáciu.
Veď keď príde človek do KE, tak okrem Hlavnej ulice niet čo robiť. Úroveň služieb v okolí je biedna, až katastrofálna.
Kultúra má viacero podôb, nemusí to byť jednotvárne umelecký pohľad na svet, je to aj spôsob relaxu, oddychu, či života mesta.
Za zmienku by stál nejaký náučný chodník pri Vysokom vrchu, južná časť Slanských vrchov láka málo turistov (vynímajúc Izru), Vihorlat má svoje čaro, takisto ako čiernohorská vápencová sústava (Sivec, Folkmarská skala, Ružínsky kras) Prečo nespojiť tri mestá Rožňavu-Košice-Michalovce za účelom prezentácie a podpory podujatí? Spolupráca so železnicami - detský vlak na trati, galéria vo vlaku, knižné publikácie o okolí trate (historické, geografické, kultúrne - z tej trasy vyberám Krásna hôrka, Betliar, NP Slovenský kras, jeho jaskyne, Zádielska dolina, Turniansky hrad, kúpele a jaskyňa v Drienovci, Jasov, kaštieľ v Šaci, Košice, archeologické nálezisko N.Myšľa, Ruskov a stredoveké boje, Slanec a jeho panstvo, Izra, Byšta, Trebišov, Pozdišovce, Michalovce, Vinné, Zemplín, atď.)
Historické chodníky v centre mesta (podobne ako relácia Potulky s M.Kolcunom) by tiež neboli zlý nápad. Spolupráca s Prešovom by tiež stála za úvahu.
A keď už kultúrne mestečko v kasárňach kpt. Jaroša, tak nech sa to spraví na spôsob Museum Plein v Amsterdame...pokope múzeum histórie, vangoghovo múzeum, technické múzeum, pričom je tam obrovská trávnatá plocha, kde ľudia hrajú futbal, bedminton, či len tak ležia.
Košice sú malé mesto, ktoré bežný turista prejde za dva dni, a čo potom??? Jednoducho odíde z regiónu.
Je toho veľa, ba až viac, len treba trochu chcieť.
hh no tak to by sa mikrobiológovia cítili ako v raji ?
Nuž nie som stavbár, a ani vzdelanie nato nemám ale možno by sa našla dáka hmota, čo by vydržala pár sezón. Epoxid? nech sa vyjadrí k tomu nejaký expert, je to mimo môjho odboru.
Márnotratník to je, o tom bez debaty. Ale už je asi načase sa aj cez to preniesť. Ruku na srdce, ale nie všetky jeho nápady boli zlé. Škoda len, že ich realizácia tak pokrivkáva.
Uvediem jeden: Dolná brána. Je to krásny komplex, a som rád, že sa zachoval. Pritom by stačili len maličkosti aby sa to dotiahlo do úplnej dokonalosti...
Viem, je to smiešne, ale najväčší márnotratník verejných peňazí (Rudy...) by už k Hlavnej nemal povedať ani slovo, myslím.
Je pravdou, že v tých špárach končí nejeden opätok, ale to jednorázové špárovanie nevyrieši ( bolo by potrebné špárovať každoročne, pretože by špárovacia hmota vplyvom opätkov, zimy, posypu atď postupne mizla). Jednou a dosť veľkou chybou bol výber rozmerov dlažobných platní. Schusty ich mohol vybrať dôslednejšie s väčšou nášľapnou plochou a nie takéto sakramentsky úzke dlaždice, keď na šírku dlaždice sa nevojde ani jedna topánka po dĺžke.
Čo tak spraviť žuvačkovú makarenu??? By sa to všetko vyžuvačkovalo a potom by možno pliesne a ostatné multimnožiace kvasinky vytvorili celkom zaujímavú textúru http://blog.mazoo.net/archives/plesen2.jpg . Šupho zaliať priehľadným lakom a máme originálnu dlažbu ?
BČK - potrebuješ občiansky preukaz, toto 3,5*3 cm (rozmer fotky na OP), 160 Sk
- čakacia doba je asi 10 minút
- nekrúžkuješ nič (a-e), pretože nežiadaš zľavu
Dobíjať sa dá štandardne v niektorých stánkoch (OC Galéria, OC Dargov a na miestach DMPK, prípadne aj v iných stánkoch po sídliskách - sídl. Ťahanovce pri Mile, Nad jazerom pod mostom, Furča - kalinovská..... http://www.dpmk.sk/index.php?pag=28 )
O ostatných možnostiach dobitia (e-platby, bankomatom som doposiaľ nezačul a myslím, že je to na dlhé čakanie). V DPMK na Rooseveltke a Bardejovskej môžeš platiť kartou.
Stiahni ziadanku vytlac vypis co mas , zadovaz si fotku 3x3,5 cm zober zo sebou 160sk + 10sk ak chces obal a id tam.Mas to hned.Dobija sa iba na dobijacich miestach.Na roosveltovej myslim mozes platit kartou.
co potrebujem na vybavenie si BCK (standardna, ziadna zlava) ? Ako dlho to trva? Na pockanie? Vyskytujem sa v KE tak 3-4 dni do mmesiaca, niekedy pouzivam aj MHD, s*rie ma (ne)moznost kupit si listky v (ne)fungujucich automatoch a nemienim dotovat DPMK 30-korunovymi listkami.
Treba na kartu foto? Na dpmk.sk som nasiel nejaky vzor BCK, aj pdf ziadanku (hm, ktora moznost je pre standardne BCK, "d) ine" ??)
Kde sa to da dobijat? Len v DPMK? Alebo aj inak (prevodom na ucet, kreditnou kartou atd) ?
no páni, smejete sa ale s týmto musím výnimočne súhlasiť zo Schusterom. Ono na prvý pohľad je to bezvýznamná hovadina, ale myslím, že realizácia zhltne málo financií a času a pritom výsledok bude slušný. Hlavná ulica by mala reprezentovať mesto, preto aj to po čom chodíme by malo byť na určitej úrovni.
Žuvačky to už je iná kapitola. Inde som sa už o tom rozpisoval, je fakt, že to pôsobí neesteticky a pohľad nato u mňa vždy evokuje rozširujúcu sa pleseň. Zvlášť kritické je to pri malej aide. Lenže aj samotné odstránenie, vyrieši problém len dočasne a bude otázkou času, kedy nám dlažba "splesniveje" znova. Mali by sa už konečne vrátiť mestský policajti z križovatiek, späť do ulíc. Nato bola táto funkcia vymyslená a nie aby sme tým suplovali prácu dopravákov...
Ešte živo si pamätám keď bola čerstvo zrekonštruovaná hlavná. Vtedy bolo príslušníkov MP v centre možno až priveľa, ale malo to vynikajúci preventívny charakter. Nikto si nedovolil odpľuť žuvačku na zem, alebo hodiť špak. Žiaľ aj to o niečom svedčí, aký charakter má národ.
Rudolf Schuster: "Asi na dokončenie špárovania na Hlavnej ulici. Ženy na mňa nadávajú, lebo si tam lámu podpätky, dal by som odstrániť aj žuvačky z dlažby.
? ? ? ?
On si radšej nech špáruje čerevá... ? Taký hlod jedine on môže vypľasknúť.
Keď po necelých dvoch hodinách primátorské stretnutie skončilo, opýtali sme sa bývalých najsilnejších mužov mesta, na čo by sa prioritne zamerali, keby opäť zasadli do primátorského kresla.
Rudolf Schuster: "Asi na dokončenie špárovania na Hlavnej ulici. Ženy na mňa nadávajú, lebo si tam lámu podpätky, dal by som odstrániť aj žuvačky z dlažby."
ano aj nie
ak cestujes na 30min listok bez prestupu, a tvoja cesta od startovacej do cielovej zastavky ma trvat povedzme 28min, a dorazis tam vdaka meskaniu az o 32min, CL je platny, pretoze sa bere do uvahy planovany cas jazdy podla CP
horsie to uz je s prestupmi. tam je to co sa tyka meskani horsie dokazovanie
ak dobre chapem systemu BCK (mam 'mesacnik', tj nepouzivam e-penazenku), tak pri prestupe si do zaplatenej jazdnej doby neratam cakanie na pripoj
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
dragula
Nuž nie som stavbár, a ani vzdelanie nato nemám ale možno by sa našla dáka hmota, čo by vydržala pár sezón. Epoxid? nech sa vyjadrí k tomu nejaký expert, je to mimo môjho odboru.
Márnotratník to je, o tom bez debaty. Ale už je asi načase sa aj cez to preniesť. Ruku na srdce, ale nie všetky jeho nápady boli zlé. Škoda len, že ich realizácia tak pokrivkáva.
Uvediem jeden: Dolná brána. Je to krásny komplex, a som rád, že sa zachoval. Pritom by stačili len maličkosti aby sa to dotiahlo do úplnej dokonalosti...