Nové linkové vedenie - stále si myslím, že vylomeniny v tom dnešnom sa dali upraviť bez toho, aby sa prekopalo všetko.
Skôr ako zmenu LV by som privítal nové električkové zastávky aby sa stalo skutočnosťou to, že električková doprava v smeroch kde chodí, je nosnou. Určite by som postavil 4 nové električkové zastávky priamo na vstupe do kruhu VŠA zo všetkých 4 smerov, aby vznikol systém, zriadil obojstranné zastávky Hornbach-Baumax-Kaufland Moldavská, určite by som zriadil električkové zastávky na Kuzmányho v križovatke Šrobárova, a na Komenského križovatka Bocatyova (SOUS) v smere od NMMM. Sú to necelé 2 milióny, ale určite by sa to DPMK vrátilo v spokojnosti cestujúcich.
Ďalej je problém koordinácie liniek - to tvrdí DPMK, nie je potrebné ani sa nedá celé mesto, a najmä nie v špičke, koordinovať je potrebné sedlo, najmä večer a DPP, aj to len výstupy zo sídlisk, resp. výjazd zo širšieho centra (Mier smer THC, Ipeľská smer KVP). Električky hlavne jazero, taká Štúrová je úplne zbytočná.
Problém dlhých liniek - áno, je problém dodržať CP, ale rozdelením 1 dlhej linky na dve krátke je potrebný ďalší šofér, ďalší bus, nafta, výplaty .... Naviac vzhľadom na prestávky a hluché časy na konečných (viď napr. busosalón na Moskovskej) už nebude stáť a čakať nekonečne dlho jeden bus,. ale hneď dva.
A zmena LV - mesto si ide objednať menšie výkony, ale DPMK ide súčasne skvalitňovať dopravu ? To je nepriama úmera, odstránenie peáže ju nevyrieši - a aké odstaňovanie keď do spaľovne pôjde bus 6 km vedľa električky, bude stáť na 3 zastávkach a električka na cca 10-tich. Tak isto návrh buslinky NO - Moldavská - Alejová - Carrefour - v tom smere sú električkové trate, len neviem či DPMK vie o tom, že má na VŠA aj výhybky, ktoré tento smer električkám umožńujú - nikdy tak žiadna riadne električková linka nejazdila, a je to už cca 20 rokov.
Skôr ako zmenu LV by som privítal nové električkové zastávky aby sa stalo skutočnosťou to, že električková doprava v smeroch kde chodí, je nosnou. Určite by som postavil 4 nové električkové zastávky priamo na vstupe do kruhu VŠA zo všetkých 4 smerov, aby vznikol systém, zriadil obojstranné zastávky Hornbach-Baumax-Kaufland Moldavská, určite by som zriadil električkové zastávky na Kuzmányho v križovatke Šrobárova, a na Komenského križovatka Bocatyova (SOUS) v smere od NMMM. Sú to necelé 2 milióny, ale určite by sa to DPMK vrátilo v spokojnosti cestujúcich.
Ďalej je problém koordinácie liniek - to tvrdí DPMK, nie je potrebné ani sa nedá celé mesto, a najmä nie v špičke, koordinovať je potrebné sedlo, najmä večer a DPP, aj to len výstupy zo sídlisk, resp. výjazd zo širšieho centra (Mier smer THC, Ipeľská smer KVP). Električky hlavne jazero, taká Štúrová je úplne zbytočná.
Problém dlhých liniek - áno, je problém dodržať CP, ale rozdelením 1 dlhej linky na dve krátke je potrebný ďalší šofér, ďalší bus, nafta, výplaty .... Naviac vzhľadom na prestávky a hluché časy na konečných (viď napr. busosalón na Moskovskej) už nebude stáť a čakať nekonečne dlho jeden bus,. ale hneď dva.
A zmena LV - mesto si ide objednať menšie výkony, ale DPMK ide súčasne skvalitňovať dopravu ? To je nepriama úmera, odstránenie peáže ju nevyrieši - a aké odstaňovanie keď do spaľovne pôjde bus 6 km vedľa električky, bude stáť na 3 zastávkach a električka na cca 10-tich. Tak isto návrh buslinky NO - Moldavská - Alejová - Carrefour - v tom smere sú električkové trate, len neviem či DPMK vie o tom, že má na VŠA aj výhybky, ktoré tento smer električkám umožńujú - nikdy tak žiadna riadne električková linka nejazdila, a je to už cca 20 rokov.
eMareq
14 - na Madridskej sa dá otočiť naspäť, takže nevidím dôvod tú linku ďalej naťahovať (skôr som za zachádzku nejakej linky z Ťahanoviec ako vetvy "A").
15 - otvoril som si budúci cestovný poriadok tejto linky a Michalovská tam NIE JE, je tam Stodolova a DPMK. Nikto ma o zmene trasy neinformoval.
16 - naďalej trvám na tom čo som písal. Základom dnešného linkovania sú linky 16, 34 a 37.
19 - zaujímavé, keď sa zopárkrát objavil na L29 SU15 tak ako, že to tam prešiel? Zapratáme Vojenskú MHD? Zapratáme ju radšej autami?
20 - Z Džungle stačí autobus ku Štadiónu Lokomotívy (a odtiaľ električkou), netreba im priamy spoj do centra (predtým to tak existovalo a fungovalo to dobre).
22 - opravujem, menší súbeh
23 - Prečo by mal cestujúci na letisko byť zdržovaním zachádzky ku OC Optima? Čo je Optima? Nejaká modla, že tam musí zájsť každá linka čo ide smer Pereš? Aká je dlhá? Stánie 2x na semaforoch a z toho raz v peknej kolóne (smer z Optimy). Či to niekomu za to stojí?
27 - tu vidím nezmyselnosť v tom, že budú dve linky (10 a 27), ktoré začínajú aj končia na tých istých konečných. Načo, pre koho? Ja si potom prosím obnoviť L1, lebo sa nechcem vyvážať L9 na Jazero - dlho to trvá, pôjdem inšou linkou...
30 - Áno, ale chodí cez Rastislavovu.
31 - Jasné, však chlap môže močiť v lese, aj veľkú potrebu tam spraviť. Čo tam hľadieť na to, že aj on je človek. Ty by si bol prototyp šťastného zamestnanca. Zamestnávateľ Ti povie, však choď močiť poza budovu... A čo ma po vodičoch Katky? Keď im to nevadí? Áno je to vecou dohody, ale na tú sú potrební dvaja. Keď sa druhý nenájde, tak sa bude močiť v lese... Mal by si ísť robiť vodiča MHD, asi dlho by si nevydržal...
53 - No to je pravda, že KVP prišlo o celodenné spojenie so stanicou (čo vnímam ako mínus), ale to neznamená, že to spravíme aj iným (aj tak sú potrebné dnes dve celodenné linky na stanicu). Keby existovala trať na stanicu, tak potom v pohode prestup na trolejbus.
56 - Však po novom tam bude jazdiť expres, ja nevidím dôvod zavádzať túto linku, len preto, že v prípade nejakej poruchy na trati na Jazere, treba záchrannú linku (zrejme špičkovú).
Re #28489 grofmathias: Tak to pošlem na ten mail.